پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
فراخوان مقاله اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی

فراخوان مقاله اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی در ۸ محور اصلی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، فراخوان مقاله اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی (ISC) با همکاری مشترک بنیاد مکتب حاج قاسم، مجمع جهانی بیداری اسلامی و مرکز مطالعات راهبردی فراجا اعلام شد.

محورهای مقالات:

اخلاق راهبردی در مکتب شهید سلیمانی

انسجام‌بخشی دینی و راهبردی در مکتب شهید سلیمانی (در حوزه ادیان و مذاهب)

ابعاد اجتماعی مکتب شهید سلیمانی

الگوی حکمرانی مکتب شهید سلیمانی

رسانه‌ها و مکتب شهید سلیمانی

آموزه‌های دفاعی امنیتی مکتب شهید سلیمانی

سیاست خارجی و نظم جدید جهانی از منظر شهید سلیمانی

ابعاد حقوقی و بین‌المللی ترور شهید سلیمانی

مهلت دریافت چکیده مقالات: ۳۰ آذر ۱۴۰۱

علاقمندان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی دبیرخانه اولین اجلاس بین المللی شهید سلیمانی https://soleimanicnf.com چکیده مقالات خود را بارگذاری و ارسال کنند.

انتهای پیام

فراخوان مقاله اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی اعلام شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کریمی IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    زمانیکه مصر قصد حمله به اسراییل را داشت و تدارکات جنگ را آماده نمود ولی به توصیه شرق و غرب، جنگ را آغاز نکرد و آنقدر صبر کرد تا اسراییل با عملیات هوایی برق آسا، خسارت سنگینی به کشورهای اسلامی زد؛ سردار سلیمانی هم چنین تفکری داشتند، نباید آغازگر جنگ بود.
    • مهدی IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      به دلیل آزار و اذیت های یهودیان علیه اسلام، پیامبر(ص) تصمیم به جنگ با یهودیان خیبر گرفتند و با دلاوری های امام علی(ع) و تسلیم شدن اهالی فدک، پیامبر(ص) فدک را به حضرت زهرا(س) بخشید. و همچنین به دنبال شکستن یکی از مفاد صلح حدیبیه توسط قریشیان، پیامبر(ص) به مکه لشگر کشید و منجر به فتح مکه در تاریخ جنگ های صدر اسلام گردید. پیامبر اسلام(ص) در موقع لزوم آغازگر جنگ بودند و منتظر حمله از سوی دشمن نمی ماندند!
  • قرآن با قاسم در قدس! CA ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 3
    داستان ۳ دقیقه در قیامت را دیدید/شنیدید؟ داستان قرآن با قاسم در قدس و قیامت چطور؟ قیامت بعضی از ما با شهادت قاسم شروع شد! مگر نشنیدید رهبر در دیدار با مردم قم چه گفت؟ حاج قاسم با شهادتش قیامتی به پا کرد! «خانه‌های قرآن (با قاسم!)» از برنامه‌های لازم و ضروری است! وَأَوْحَيْنَا إِلَىٰ مُوسَىٰ وَأَخِيهِ أَن تَبَوَّآ لِقَوْمِكُمَا بِمِصْرَ بُيُوتًا وَاجْعَلُوا بُيُوتَكُمْ قِبْلَةً وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ. و به موسی و برادرش وحی کردیم که: برای قوم خود، خانه‌های در سرزمین مصر انتخاب کنید، و خانه‌هایتان را عبادتگاه قرار دهید، و نماز را بر پا دارید، و مؤمنان را بشارت بده. در دیدار شرکت‌کنندگان در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) سید علی ما پیرامون اصول امام خمینی(ره) و جمهوری اسلامی به آیاتی از سوره‌ی ممتحنه اشاره داشتند:«امام راحل به همه یاد داد که خطوط فاصل موجود میان آحاد جوامع اسلامی را کنار بگذارند؛ فقط یک خطّ فاصل وجود دارد و آن خطّ فاصل میان ایمان و اسلام از یک طرف و کفر و استکبار از طرف دیگر است. این عمل امام هم برخاسته‌ی از آیات قرآن است. قَد کانَت لَکُم اُسوَةٌ حَسَنَةٌ فی اِبراهیمَ وَ الُّذینَ مَعَهُ اِذ قالوا لِقَومِهِم اِنّا بُرَآءُ مِنکُم وَ مِمّا تَعبُدونَ مِن دونِ اللَّهِ کَفَرنا بِکُم وَ بَدا بَینَنا وَ بَینَکُمُ العَداوَةُ وَ البَغضاءُ اَبَدًا حَتّیٰ تُؤمِنوا بِاللَّهِ وَحدَه؛ این به معنای آن نیست که هر کس با ما در عقیده مخالف است، ما با او عداوت و بغضاء داریم؛ نه. در آیه‌ی دیگری که آن هم در سوره‌ی ممتحنه است [میفرماید] 'لا یَنهاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذینَ لَم یُقاتِلوکُم فِی الدّینِ وَ لَم یُخرِجوکُم مِن دِیارِکُم اَن تَبَرّوهُم'؛ خدای متعال گفته 'اِنَّما یَنهاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذینَ قاتَلوکُم فِی الدّینِ وَ اَخرَجوکُم مِن دِیـارِکُم' تا 'اَن تَوَلَّوهُم'.» فقط خدا شما را از دوستی با کسانی بازمیدارد که در [کار] دین با شما جنگ کرده و شما را از خانه‌هایتان بیرون رانده. آ. بهجت گفتند:«تضرع و دعا نه آن وقت که خانه‌ی ما را خراب می‌کنند، بلکه الآن هم که خانه‌های برادران و خواهران دینی ما را خراب می‌کنند، باید دعا کنیم؛ زیرا خانه‌ی برادران دینی مثل خانه‌ی خود ماست.» شهید ایرلو را یاد میکنیم که گفت «آیا جهانیان مصائب کودکان یمنی و فلسطینی را در سایه تجاوز، جنگ و محاصره بیاد می آوردند؟» مساله فلسطین یک امتحان بزرگ الهی برای همه بشریت است تا جایگاه خود را در دو صف حق از باطل، ظالم از مظلوم، راستگو از دروغگو، شجاع از ترسو و صداقت از نفاق مشخص نمایند.🇮🇷🇵🇸
  • إِنَّهُۥ مِن سُلَيْمَـٰنَ 📩 CA ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 3
    وَإِنَّهُۥ بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ! کدام کتاب قاسم را خواندیم؟ او از هیچی نمی ترسید! از هیچی جز خدا! حاج قاسم یادم داد:مَن خافَ اللّه َ أخافَ اللّه ُ مِنهُ كُلَّ شَيءٍ، و مَن لَم يَخَفِ اللّه َ أخافَهُ اللّه ُ مِن كُلِّ شَيءٍ. از فراخوان سه روز دشمن نمی ترسیم! سیدعلی دهه‌ی #ها شو فراخوانده! حضرت آقا گفتند بدون شک ویروس صهیونیسم از منطقه ریشه‌کن خواهد شد! آقا جان، لَا تَحْزَنْ! روزی شعار کل جهان می شود، علی! طبق حدیث امام زمان میشود، علی! رَبِّ ٱشْرَحْ لِى صَدْرِى، وَيَسِّرْ لِىٓ أَمْرِى، وَاجْعَل لِّي وَزِيرًا مِّنْ أَهْلِي، هَـٰرُونَ أَخِى، به وسیلۀ او پشت مرا محکم کن، و او را در کار من شریک کن! با موسی مشارکت بکنید! با شیطان مشارکت نکنید! با شیطان بزرگ - که جز فریب به شما وعده نمی‌دهد - مشارکت نکنید! وَ اسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ وَ أَجْلِبْ عَلَیْهِمْ بِخَیْلِکَ وَ رَجِلِکَ وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ وَ عِدْهُمْ وَ ما یَعِدُهُمُ الشَّیْطانُ إِلَّا غُرُوراً | و هرکس از آنان را که می‌توانی با صدایت بر انگیز، و با (یاری) سواران و پیادگانت بر آن‌ها بتاز، و در اموال و فرزندان شریکشان شو، و به آن‌ها وعده بده - و شیطان جز فریب به آن‌ها وعده نمی‌دهد.» با موسی مشارکت بکنید! موسی انقلاب با چه زبانی بگوید عصای مقاومت که دریا شکافت با اوست؟ سید علی خامنه ای گفت بدانید خدا با ماست! آمریکا خودش توانایی ندارد چه برسد به آموزش دادن به دیگران! داستان شهید چمران چه بود؟ برخی دوستان نزدیک او از ایشان پرسیدند که چرا پیشنهاد همکاری با سازمان فضانوردی آمریکا را رد کردید و چرا برای تدریس در آمریکا نماندید؟ ایشان در پاسخ گفتند که نمی خواهند نتیجه و ثمره کارشان به نفع صهیونیستها و کسانی تمام شود که بر ضد اسلام و انسانیت برنامه ریزی می کنند... و میل ندارند علمی را که آموخته اند در خدمت دشمنان اسلام قرار دهند. ما در دانشگاه دشمن نه درس میخوانیم، نه کار میکنیم و نه تدریس! چطور شد که دانشجوی شاگرد زرنگ کشور ایران – آرمان عزیز - سر از حوزه درآورد؟ حالا چطور شد که آرمان ما دانشگاه را به حوزه پیوند زد!؟! خواسته شهید سلیمانی این بود که ما در حوزه علمیه و دانشگاه به اندیشه امام و رهبری توجه ویژه‌ای داشته باشیم. با ما آرمان ها و آرشام ها مشارکت کنید، همکاری کنید و مقاله بنیویسید! بِسْمِ اللّهِ كَلِمَةِ الْمُعْتَصِمِينَ، وَ مَقَالَةِ الْمُتَحَرِّزِينَ، وَ أَعُوذُ بِاللّهِ تَعَالَى مِنْ جَوْرِ الْجَائِرِينَ، وَ كَيْدِ الْحَاسِدِينَ، وَ بَغْيِ الظَّالِمِينَ، وَ أَحْمَدُهُ فَوْقَ حَمْدِ الْحَامِدِينَ.🇮🇷🇵🇸