پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اعتقاد و راه ما همان اعتقاد و راه حضرت زهرا سلام الله علیها است افزود:رضایت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ملاک رضایت خداوند متعال است و این نشانگر مقام و جایگاه والای حضرت صدیقه کبری علیها السلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی در درس خارج فقه خود، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: اعتقاد ما و راه ما همان اعتقاد و راه حضرت زهرا سلام الله علیها است.

استاد حوزه علمیه قم افزود:رضایت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ملاک رضایت خداوند متعال است و این نشانگر مقام وجایگاه والای حضرت صدیقه کبری علیها السلام است و این کلام طبق فرمایشات پیامبر صلی الله علیه وآله است که در تعابیری فرمودند: رِضَا فَاطِمَةَ مِنْ رِضَایَ وَ سَخَطُ فَاطِمَةَ مِنْ سَخَطِی وَ مَنْ أَحَبَّ فَاطِمَةَ اِبْنَتِی فَقَدْ أَحَبَّنِی وَ مَنْ أَرْضَی فَاطِمَةَ فَقَدْ أَرْضَانِی وَ مَنْ أَسْخَطَ فَاطِمَةَ فَقَدْ أَسْخَطَنِی (الامامه والسیاسه ص ۳۱)و این کلام که فرمودند : فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی مَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی وَ مَنْ آذَانِی فَقَدْ آذَی اَللَّهَ بیانگر همین جایگاه رفیع است. بالاترین خسارت این است که حضرت زهرا سلام الله علیها ازکسی رضایت نداشته باشد و وای به حال افرادی که آن حضرت آنها را لعن ونفرین کردند.

وی بیان کرد: اعتقاد و راه ما همان اعتقاد و راه حضرت زهرا سلام الله علیها است که آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بیان می کردند، در یکی از سفرها با یکی از علمای مدینه بحث می کردم و او در مورد برخی عقاید شیعه و برخی از صحابی معروف سوال کرد و من در جواب گفتم اعتقاد ما و نظر همان اعتقاد و نظر دختر پیامبر حضرت زهرا سلام الله علیها است و او دیگر چیزی نگفت و جوابی برای پاسخ نداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha