یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اراک

حوزه/ استاد دانشگاه صنعتی قم گفت: علم یکی از نردبان ها و پلکان هایی است که انسانها می توانند با کسب آن به معرفت الهی دست یابند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز به همت معاونت پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول(س) ساوه نشست علمی پژوهشی با موضوع ارتباط علم و دین با حضور خانم عاطفه نژاد ابراهیم، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی قم در این موسسه برگزار گردید.

خانم عاطفه نژاد ارتباط علم و دین را طبق نظر علامه طباطبائی(ره)بیان کرد و گفت : در آیات قرآن خداوند مکررا انسانها را به تعقل و تفکر دعوت می نماید و علوم تجربی یکی از این ابزار است در صورتی که به اشتباه عده ای فکر می کنند که دین پدیده ای کور کورانه است در صورتی که این دین و قرآن است که انسانها را به تفکر واداشته و در پی دعوت به بصیرت و روشنگری و درنوردیدن علم است .

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی قم تصریح کرد : علم یکی از نردبان ها و پلکان هایی است که انسانها می توانند با کسب آن به معرفت الهی دست یابند .
نژاد ابراهیم در پایان به سوالات طلاب پاسخ داد.

گفتگوی علمی در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک

همزمان با هفته پژوهش طلاب مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (سلام الله علیها ) اراک با خانم دکتر مهری قاسمی گفت و گوی علمی کردند.

در این گفت‌وگوی علمی خانم قاسمی علاوه بر بیان مقدماتی از اهمیت و ضرورت پژوهش به سوالات مجری جلسه و طلاب مدرسه که عبارت بود از راهکار های علاقه به پژوهش گری به ویژه تالیف کتاب و برکات فعالیت های پژوهشی پاسخ داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha