پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رضا نوری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نوری گفت: لازمه تبلیغ دین الهی ابتدا تهذیب نفس خود و بعد تهذیب نفوس دیگران است که این مهم با نگاه خدایی محقق می شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، امروز در دوره طرح تعالی طلاب پایه ۱و۲ مدارس علمیه این استان که در مدرسه امام خامنه‌ای بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: نگاهمان در طلبگی نباید دنیا، مقام و جایگاه های دنیایی باشد بلکه باید با نگاه خدایی به تبلیغ آئین الهی، تهذیب نفس و تهذیب نفوس دیگران بپردازیم .

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: لازمه این کار این است که که برای خودسازی و پیراستگی از آلودگی‌های خود و جامعه با سلاح علم و دانش وبا نگاه خدایی و به دور از نگاه مادی و دنیوی تلاش کنیم تا بتوانیم به تعالی برسیم. همان طور که هر پیامبری فرستاده شد به مردم می‌گفت که ما از شما پول نمی‌خواهیم بلکه از شما می‌خواهیم با خدا رفیق شوید و مسیر دین را دنبال کنید.

حجت الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: اگر در هر کاری خدا در نظر گرفته شود همه چیز درست می‌شود اما اگر نگاه دنیایی باشد به هیچ چیز نمی‌رسیم و در تاریخ گم می‌شویم.

وی ضمن تأکید بر تمرین اخلاص به طلاب، خاطرنشان کرد: تلاش کنید در کارها اخلاص داشته باشید. الان که در ابتدای مسیر طلبگی هستید تمرین اخلاص در کارها را انجام دهید و در اعمال عبادی، نماز و روزه، حفظ حدیث، قرائت روزانه قرآن و دعاهای هر روزه تلاش کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در نگاه و زندگی طلاب نباید دنیاپرستی، جاه‌طلبی و مقام و منصب جایی داشته باشد بلکه توجه داشته باشند که هر کاری انجام می‌دهد فقط به خاطر مردم و رضای خداوند متعال باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha