دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمدرضا حاجی رضا، رئیس سازمان جهادکشاورزی قم

حوزه/ رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قم گفت: طلاب و فضلای حوزه های علمیه با رسالت تبلیغی و جهادی که دارند، موضوع امنیت غذایی و حفظ کاربری اراضی کشاورزی را در جامعه و میان آحاد مردم تبیین کنند.

محمدرضا حاجی‌رضا، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهارکرد: امروز موضوع کشاورزی یکی از مسائل مهم و بنیادین کشور است که دو موضوع مهم در این عرصه بسیار مهم است.

وی افزود: یکی از مسائلی که امروز کشاورزی را تهدید می کند، حفظ کاربردی اراضی کشاوری است و موضوع دیگر، تولید امنیت غذایی و اعتقاد داریم، طلاب حوزه های علمیه می‌تواند در راستای رسالت تبلیغی خود در جهت اطلاع‌رسانی، تبیین اهمیت موضوع در بین آحاد جامعه نقش ارزشمندی را ایفا کرده و کمک حال بخش کشاورزی باشند.

عضو شورای اداری استان قم ادامه داد: استفاده بهینه از آب و خاک همچنین تبیین اهمیت موضوع همکاری حوزه های علمیه را می طلبد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قم در بخش دیگری از گفت وگوی خود اظهارکرد: یکی از اولویت‌های سازمان در استان در راستای دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی استفاده از تمام ظرفیت‌های دانش‌بنیانی استان است. مرکز رشد و فناوری کشاورزی استان از سه سال پیش فعالیت خودش را شروع کرده و با توجه به اهمیتی که مباحث و موضوعات دانش‌بنیان بخش کشاورزی با ظرفیت‌های شرکت دانش‌بنیان دارند، طی هماهنگی و تفاهم صورت گرفته میان وزارت جهادکشاورزی و وزارت علوم، بر آن هستیم تا پردیس فناور بخش کشاورزی را در استان قم افتتاح کنیم.

حاجی‌رضا بیان کرد: در حال حاضر یک ساختمان اداری به عنوان دفتر برای شرکت‌های دانش بنیان و یک عرصه ده هکتاری تدارک دیده ایم که امید است با استقرار شرکت ها و آغاز فعالیت‌شان، عرصه کاربردی هم برایشان وجود داشته باشد. چرا که هدف‌هایی مدنظر است که با پایدار شدن این شرکت های فناور بخشی از مسائل و مشکلات بخش کشاورزی با حضور شرکت های دانش‌بنیان، مرتفع گردد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه حوزه علمیه و بهره گیری از توانمندی های این عرصه دانشی، این امکان وجود دارد که طلاب و فضلای فعال در عرصه کشاورزی با تاییدیه مرکز مدیریت مورد حمایت جهادکشاورزی استان قرار بگیرند.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha