دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ارفع

حجت الاسلام مهدوی ارفع گفت: یکی از مهم ترین شرایط پیروزی در معرکه های فتنه گونه، اطمینان به قائد و امام عادل است، لذا دشمن درصدد القای اشتباه کردن امام جامعه در حوادث است.

به گزارش خبرگزاری حوزه در اصفهان، حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع صبح امروز در مراسم سوگواری فاطمیه در جمع عزاداران امامزاده شاه میرحمزه با اشاره به موضوع شرط پیروزی جبهه حق علیه باطل اظهار کرد: از روز خلق حضرت آدم(ع) دو جبهه حق و باطل به صورت جدی مقابل یکدیگر قرار گرفتند و اراده خداوند نیز بر این نیست که باطل پیروز نهایی شود.

وی با بیان اینکه اما در عالم زندگی دنیوی آنچه که باید محقق شود مشروط به تلاش و همت در مسیر شریعت است، افزود: برای پیروزی جبهه حق در کارزارهایی از جنس نرم که با شبهه، فضای معرکه بسیار غبارآلود چه کار باید کرد؟

مهدوی ارفع تصریح کرد: در پاسخ به این سؤال، آنچه که از مجموع تاریخ و فهم ما از نهج البلاغه بر می آید این است که یکی از مهم ترین شرایط پیروزی در معرکه های فتنه گونه، اطمینان به قائد و امام عادل است.

مسئول نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی با بیان این که در قرآن، روایات و نهج البلاغه یکی از تشبیهاتی که برای امام عادل به کار برده اند آب گوار است گفت: به عنوان مثال در آخرین آیه سوره مبارکه ملک خداوند می فرماید " قُلْ أَرَأَیْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُکُمْ غَوْرًا فَمَنْ یَأْتِیکُمْ بِمَاءٍ مَعِینٍ بگو: «به من خبر دهید اگر آب‌های [سرزمین] شما در زمین فرو رود، چه کسی آب جاری و گوارا در دسترس شما قرار می‌دهد»؟!" .

وی ادامه داد: این آیه را امام صادق(ع) به غیبت و ظهور امام زمان(عج) تأویل برده اند، یعنی اگر روزی ببینید امام خود را گم کرده اید و به هر نسخه ای دست می زنید، آلوده است و از ناچاری از چاله های آلوده ارتزاق می کنیم، چه کسی برای شما امام را برمی گرداند تا از آب گوارا(امام راستین) استفاده کنید.

مهدوی ارفع بیان کرد: امیرمومنان(ع) نیز زمانی که می خواهند خود و اهل بیت عصمت و طهارت را معرفی کنند در برهه ای که مردم حضور و وجود آنها را ناشکری می کنند، می فرمایند مردم چشمه های آب گوارا را رها کرده اند و از چاله های آلوده ارتزاق می کنند.

وی با تأکید بر شرایط روز جامعه و حیرت و سرگردانی برخی در فضای پرشبهه حال حاضر تصریح کرد: مشکل اینجا است که زمانی که در بیابان حیرت، سرگردانی و بی اعتقادی اجتماعی و سیاسی قرار می گیریم، شک می کنیم آنچه که در بین غبارها می بینیم آب یا سراب است و در این بین برخی به آب شک می کنند.

مهدوی ارفع خاطر نشان کرد: با گذر عمر پربرکت انقلاب اسلامی امروزه دشمنان اطمینان یافته اند که ریشه انقلاب اسلامی در مکتب عاشورا و قیام امام حسین(ع) است، همچنین نظام سلطه و دستگاه یزید زمانه متوجه شده که تاریخ مصرف رو به اتمام است، لذا درصدد برآمده اند ذهن ها را پر از غبار و شبهه کنند و از عِده و عُده جبهه حق بکاهند یا حداقل مرگ خود را عقب بیاندازد.

وی شبهه پراکنی و ایجاد فضای شبهه گون را از حیله های دشمن برای القاء خطا و اشتباه بودن تصمیمات قائد و امام جامعه عنوان کرد و ادامه داد: دلیل هجمه فرهنگی و ایجاد شبهه های متعدد علیه ملت، به دلیل این است که پرچم و پرچم داراسلام و انقلاب در فضای غبار آلود گم شود و آنگاه به راحتی افراد را گمراه کرده و به بیراهه ببرند، یعنی در عزم و تصمیم، ما را دچار تردید کنند.

مهدوی ارفع در ادامه به بخشی از حوادث دوران خلافت امیرمومنان(ع) و شبهه افکنی هایی که در مسیر حکومت حضرت وارد کردند اشاره کرد و گفت: دشمن در زمان امیرمومنان(ع) رو به این شبهه افکنی ها آورد، زیرا می دانست تا زمانی که جامعه امامی ندارد، همانند دانه های تسبیحی است که نخی آنها را به یکدیگر وصل نکرده است؛ لذا ترسی از آنها نداشته چرا که قدرتی ندارند.

مسئول نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی با بیان این که حتی اگر جامعه با امیرمومنان(ع) به عنوان حاکم و رهبر بیعت نماید باطل هم چنان ناامید نشده و با ایجاد غبارذهنی بین خواست امام و جامعه فاصله می اندازد گفت: باطل تا جایی این کار را انجام می دهد که ما احساس کنیم امام صددرصد اشتباه می کند و یا احساس تکلیف کرده و مقابل امام بایستیم، لذا اینجا است که انسانی در تشنگی می میرد در حالی که در چند قدمی آب گوارا قرار دارد.

وی عنوان کرد: همچنان که امام در خطبه چهار نهج البلاغه می فرمایند " مَنْ وَثِقَ بِمَاءٍ لَمْ یَظْمَأْ"، یعنی اکنون که به آب رسیدید دچار شک و تردید هستید. برخی نیز در این شرایط می پرسند آیا واقعا می شود با نسخه انقلاب اسلامی دنیا را آباد کرد و با این مدل می توان پیشرفت کرد، لذا حال که به آب گوارا رسیده اند با تردید نگاه می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha