یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خیاط  در جمع خبرنگاران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که حوزه علمیه خراسان جنوبی دارای استعدادها و ظرفیت های فرهنگی بالایی است، گفت: حوزه علمیه این استان، همواره بعنوان یکی از مراکز تأثیرگذار فرهنگی مطرح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان ظهر امروز در جمع خبرنگاران خراسان جنوبی با بیان این که این سفر را اختصاص به بررسی مشکلات حوزه علمیه خراسان جنوبی دادیم و در مدارس علمیه بیرجند و شرق استان نیز حضور پیدا کردیم، گفت: در سفر دیگری از مدارس علمیه غرب استان و دیگر نقاط خراسان جنوبی نیز بازدید و موضوعات را از نزدیک بررسی خواهم کرد.

وی با بیان این که حوزه های علمیه همواره به عنوان مراکز فرهنگی تاثیرگذار در طول تاریخ و به ویژه بعد از انقلاب مطرح بوده اند که می بایست درهمین راستا مورد توجه جدی قرار بگیرند، تصریح کرد: شرایطی که در این چندماهه در کشور بوجود آمد، نشان می دهد نسبت به مساله جهاد تبیین باید بیش از پیش سرمایه گذاری صورت گیرد و طبیعتا یکی از مراکزی که می تواند بیشترین اثرگذاری را در این خصوص داشته باشد، حوزه های علمیه هستند.

مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: در راستای برنامه راهبردی پیش روی مدیریت حوزه، بررسی بسترها را در دستور کار قرار خواهیم داد و در حوزه های مختلف از جمله شهرستان ها، هم با مسئولان حوزه و هم مسئولان شهرها گفت‌وگوهایی را خواهیم داشت تا دراین زمینه برنامه ریزی هایی شایسته ای صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که حوزه علمیه خراسان جنوبی به جهت تعداد قابل توجه مدارس علمیه، جزء حوزه های علمیه اثرگذار است، خاطرنشان کرد: این مناطق همیشه عالم خیز بوده، در طول تاریخ بزرگان و مفاخر فراوانی را در دامان خود تربیت کرده است و در حال حاضر نیز ظرفیت های فراوان دارد.

وی با بیان این که حوزه علمیه خراسان جنوبی دارای استعدادها و ظرفیت های فرهنگی بالایی است، ابراز کرد: با توجه و عنایت به تلاش های خوب، گسترده و جهادی صورت گرفته در مدت اخیر، پیش بینی می کنیم در سال های آینده حوزه علمیه خراسان جنوبی نیز همچون گذشته، بعنوان یکی از مراکز تأثیرگذار فرهنگی مطرح خواهد بود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha