جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آذین
آذین

حوزه / یک کارشناس رسانه گفت: در سریال «گیلدخت» تلاش شده نگاه به موضوعات دینی و ایمانی از نگاهی کارشناسانه بهره برد.

جبار آذین، منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون سریال «گیلدخت» گفت: این سریال کاری تاریخی است که از ساختار خوبی بهره می‌برد البته مضمونی که کار دارد تکراری و نخ‌نما است اما این تکرار به نحوی رخ داده که زیبایی قصه محفوظ بماند. برای همین دیدن این مجموعه آزار دهنده نیست. دلیل این امتیاز سریال هم در یک امر نهفته است؛ آنهم اینکه، کارگردان نگاهی نو و تازه به موضوع عشق دارد.

وی افزود: دلیل دیگری که سبب شده قصه تکراری سریال، روایت زیبا و جذاب داشته باشد نوع نگاه کارگردان به قصه است. همچنین کارگردان به مناسبات شخصیت‌های خیر و شر نگاهی جدید دارد برای همین هم در رابطه گلنار و اسماعیل کلیشه‌های رایج را شاهد نیستیم. در «گیلدخت» مقطعی از تاریخ کشورمان مدنظر قرار می‌گیرد که از آن به عنوان دوران سیاه (قاجار) نام برده می‌شود اما این نگاه با رویکردی متفاوت مدنظر قرار می‌گیرد.

این کارشناس رسانه تصریح کرد: جدا از داشته‌های متنی سریال باید از بازی‌های بسیار خوب این سریال هم به نیکی یاد کنیم. همچنین کارگردانی خوب مجید اسماعیلی باعث شده «گیلدخت» کاری درخور توجه در برنامه سازی تلویزیون محسوب شود. این کار به دلیل داشته هایی که از آن نام بردم امروز جز کارهای پرطرفدار تلویزیون محسوب می‌شود.

آذین در پاسخ به این سوال که در این مجموعه به موضوعات و باورهای دینی چگونه نگریسته شده؟ بیان کرد: یکی از دلیل موفقیت این سریال در پرداختن به داستانی عاشقانه ورود قصه به زندگی مردم است. در این میان نگاه به باورها و اعتقادات دینی و بومی بخش مهمی از سریال را در بر می‌گیرد. نگاه به باورهای دینی در این سریال به گونه‌ای رخ می‌دهد که روی روابط شخصیت‌ها تاثیرش را شاهد هستیم زیرا مخاطب به واسطه این کار شاهد قدرت‌های ایمانی در «گیلدخت» است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha