جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صفایی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر تدوین سند ۲۰ ساله فرهنگ رضوی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این زمینه بررسی ضعف و آسیب‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ رضوی بر اساس برنامه ریزی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در نشست با مرتضی سعیدی زاده مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با قدردانی از تلاش های این بنیاد، این نهاد را ظرفیت مهم و تاثیرگذار در منظومه ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام نام برد و بیان کرد: نهادینه شدن فرهنگ رضوی در جامعه به ویژه در نسل کودک، نوجوان و جوان بسیاری از مشکلات و آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی جامعه را برطرف می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر فرهنگ رضوی را حرکت به سمت سعادت و کمال دانست و اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های مهمی در عرصه ترویج فرهنگ ائمه طهارت علیهم السلام انجام شده که بیشتر در عرصه ساختاری بود.

وی اهمیت معارف و فرهنگ رضوی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: ایجاد فعالیت‌های پژوهشی، علمی و فرهنگی در حوزه نظام فکری رضوی یکی از نیازهای مهم جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری شرایط جامعه در هجمه فرهنگی دشمن را مورد اشاره قرار داد و افزود: در آینده نزدیک جنگ جهانی اندیشه‌ها در جوامع پیش‌بینی شده که باید برنامه‌ریزی جامع در عرصه مقابله با این تهاجم فرهنگی انجام شود.

امام جمعه بوشهر جایگاه هنر در عرصه مقابله با جنگ فرهنگی و اندیشه را مهم دانست و گفت: فرهنگ رضوی و خط مقاومت در این محور بسیار مهم است که تولید محصولات هنری با فرهنگ رضوی بسیار اثرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر تدوین سند ۲۰ ساله فرهنگ رضوی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در این زمینه بررسی ضعف و آسیب‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ رضوی بر اساس برنامه‌ریزی ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه قرآن کریم هنرمندانه‌ترین قالب در جامعه بشریت است تصریح کرد: در برگزاری جشنواره‌های مختلف رضوی توجه به برش منطقه‌ای یک ضرورت است.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha