جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام احمدیان

حجت الاسلام احمدیان گفت: از رسالت های مهم نهادهای دینی و هنری گره زدن دو عنصر دین و هنر به یکدیگر است و دفتر تبلیغات اسلامی همواره کوشیده است این ظرفیت را به فعلیت برساند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان شامگاه شنبه در دومین کنگره ملی شعر «مادر» که به همت دفتر تبلیغات اسلامی در کتابخانه مرکز شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: ساحت آسمانی و قدسی بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) و مقام عفیف مادر و ارزش زن مسلمان در قرآن کریم محور این کنگره است .

وی با بیان اینکه وقتی سخن از مادر می گوییم، سخن از احساس و عاطفه است و شعرو هنر نیز به صورت کلی اینگونه است، تصریح کرد: نام و یاد مادر خوبی ها حضرت زهرا (س) بیش از هر عنصری دیگر، غلیان احساس و عاطفه مریدان اهل بیت و قرآن دوستان را به همراه دارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان عنوان کرد: سه عنصر شعر، مادر و حضرت زهرا(س) حلقه اتصال احساسات و عواطف ما به آسمان و معنویت و تعالی هستند. این سه عنصر در دین و آیین ما جایگاه ویژه دارند و محفل نورانی ما واجب حضور هر سه عنصر است .

حجت الاسلام احمدیان عنوان کرد: دین و هنر رابطه دو سویه دارند، از یک سو مفاهیم دینی به هنر محتوا و غنا می بخشند و از سوی دیگر هنر می تواند زبانی فاخر برای دین باشد، از این رو بر متولیان امر دین و دین داری و هم اصحاب هنر و مسئولین هنری واجب است با تکیه بر این رابطه دو سویه، هنر خود را متعالی تر کنند و از زبان هنر برای تعیق باورهای دینی و ایمان بهره بگیرند.

وی افزود: از رسالت های مهم نهادهای دینی و هنری گره زدن دو عنصر دین و هنر به یکدیگر است و دفتر تبلیغات اسلامی همواره کوشیده است این ظرفیت را به فعلیت برساند و برگزاری کنگره ملی شعر «مادر»در این راستا است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان عنوان کرد: تبلیغات دینی که رسالت اصلی دفتر تبلیغات اسلامی است اگر با هنر آمیخته شود، ماندگارتر، موثرتر و بهتر خواهد شد.

وی ابراز کرد: امسال دومین دوره کنگره ملی شهر«مادر» برگزار می شود و امیدواریم هر ساله با کیفیت تر برگزار شود و به نشاط آفرینی و شکوه آفرینی شعرای آیینی کمک کند.

حجت الاسلام احمدیان اظهار کرد: سال گذشته با استقبال شعرای آیینی، آثاری فاخر به این کنگره ارسال شد و آثار برگزیده در قالب کتابی به نام بانوی «آب و آیینه» زیور شد.

وی بیان کرد: آثار برگزیده جشنواره امسال نیز به همت انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان چاپ خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha