چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار حاج آقای ملکی

در بازدید حجت الاسلام و المسلمین ملکی از مدارس علمیه شهرستان زابل با طلاب دیدار و گفت‌وگو کرد.

حوزه/ به گزارش خبرنگار حوزه از زاهدان، حجت الاسلام و المسلمین ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور، در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان با طلاب مدارس علمیه شهرستان زابل دیدار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی در این نشست اظهار کرد: عصاره ۲۰ سال مدیریت بنده در مدارس علمیه از عوامل صعود و سقوط در طلبگی آنچه را که یافته ام نه اینکه خوانده باشم بلکه خود به آن رسیده ام چند نکته از آن ها این است، اولا طلبه شدن را موهبت الهی بدانیم و بر این باور باشیم که ما را آورده اند دعوت شده توسط حضرت ولی عصر(عج) برای سربازی در مکتب او هستیم، دومین نکته این است که به جایی که آمده و مسیری که انتخاب کرده ایم ایمان داشته باشیم؛ روح حاکم بر این فضا روح الهی و امام زمانی(عج) است، در این فضا علامه طباطبایی ها، امام خمینی ها، بهجت ها، مطهری ها و ... رشد می کنند

وی افزود: اگر طلبه ای حضور حضرت ولی عصر(عج) را حس نکند نه اینکه حضرت را ببیند، بلکه حضور حضرت را حس نکند باید در نیت خود بررسی مجدد نماید. سومین نکته تلاش و پشتکار مجاهدانه و مؤمنانه و جهاد گونه از جنس تلاش های علامه طباطبایی و علمای سلف و حاج قاسم سلیمانی باشد. وصیت نامه حاج قاسم را چندین بار بخوانید، چگونه با معرفت و توحید و باور قلبی با خدا گفتگو می کند. کسی که بیشتر ابعاد نظامی آن به ذهن تبادر می کند اما بنا بر روایت امام صادق (ع) ((أَلْعِلْمُ نُورٌ یقْذِفُهُ اللّه فِی قَلْبِ مَنْ یشآء (علم، نوری است که خداوند به قلب هر کس که بخواهد، می افکند)) دریایی از معرفت الهی و اخلاق اسلامی در او تجلی می کند که نتیجه اش محبت او در دل آحاد مردم آزاده دنیا و تشییع باشکوه و سردار دل ها شدن می باشد.

وی در ادامه با اشاره به آیه شریفه (وَ قَضی‏ رَبُّکَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِیاهُ وَ بِالْوالِدَینِ إِحْساناً) خاطر نشان کرد: معارفی بالاتر از توحید وجود ندارد و هم سنگ توحید احترام به پدر و مادر است. توفیقات انسان در تمام مراحل زندگی پیوسته در گرو احترام و تکریم و دعای والدین و احترام پدران معنوی از جمله نبی مکرم اسلام و حضرت علی علیه السلام اساتید و معلمان می باشد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه سفر از سه مدرسه علمیه شهرستان زابل بازدید و با اساتید و کادر دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha