پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هدایت

حوزه/ حجت الاسلام غلامی جوانان و بانوان را از مهم‌ترین سرمایه‌ها در تشکیل تمدن اسلامی معرفی کرد و گفت: بانوان در مسئله خانواده و جمعیت و عفاف و حجاب بهترین کسانی هستند که می‌توانند این تهدیدها را خنثی کنند و نقش شریکة الامام در پای کارآوردن ظرفیت بانوان قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت در اختتامیه سومین نشست ملی «آرمان عزیز» که با حضور ۲۲۰ نفر از امامان محله شاخص کشور در مجتمع فرهنگی نور شهر مقدس قم برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر و میلاد با سعادت امیرالمومنین(ع) و روز پدر به آیه شریفه «اذْکُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ أَنْجاکُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ یَسُومُونَکُمْ سُوءَ الْعَذابِ»، گفت: ما باید قدردان نعمت انقلاب و حکومت اسلامی باشیم چراکه این حکومت بر پایه امامت بنا شده و در قیامت نیز از نعمت امامت سؤال می شود؛ این نظام الهی استبداد ۲۵۰۰ ساله را از بین برد و زمینه را برای تجلی احکام و معارف الهی فراهم شد.

حجت الاسلام غلامی در توضیح ادامه آیه شریفه گفت: «یُذَبِّحُونَ أَبْناءَکُمْ وَ یَسْتَحْیُونَ نِساءَکُمْ» فرعون ها و نظامات طاغوتی همواره در صدد از بین بردن جوانان و به انحراف کشاندن زنان بودنده اند؛ از بین بردن جوان با سرگرم کردن به لذت های دنیایی امروزه بخشی از تجلی«یُذَبِّحُونَ أَبْناءَکُمْ» در زمان ماست. دشمن تلاش می کند تا جوان فعال و پرانرژی ما را که باید در جامعه نقش آفرینی کند، سرگرم لذت ها و امور دنیوی کند و نگذارد استعدادهای او شکوفا شود.

وی انقلاب اسلامی را خنثی کننده توطئه های دشمنان عنوان کرد و اظهار داشت: با تمام تلاش هایی که دشمن داشت، اما همین جوانان با الهام از انقلاب اسلامی و همراهی با مکتب آرمان امام خمینی(ره) رشد کردند و از شهید فهمیده ها تا فرماندهان جوان دفاع مقدس در این مسیر تربیت یافتند.

قائم مقام بنیاد هدایت جوانان و بانوان را بزرگترین سرمایه های ما در تشکیل تمدن اسلامی دانست و تأکید کرد: دشمن همانطور که برای نابودی جوانان تلاش می کند، سعی دارد بانوان را نیز به انحراف بکشاند تا زن نتواند در جایگاه تربیتی خود موفق عمل کند و تمام تلاشش این است این سرمایه های تمدنی را از ما بگیرد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت بانوان مسجد و محله و نقشی که همسران امامان محله در استفاده از این ظرفیت دارند، به تبیین کارکردهای شریکة الامام پرداخت و گفت: استفاده از ظرفیت بانوان در فعالیت های محله با محوریت مسجد و شبکه امامت توسط حلقه اتصال شریکة الامام باعث می شود که خیلی از بانوان پای کار بیایند و الان نیز فعالیت های فراوانی در این عرصه در حال اتفاق افتادن است.

حجت الاسلام غلامی به نقش بانوان در زمان دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و گفت: استفاده از ظرفیت بانوان در آن مقطع آثار و برکاتی زیادی داشت؛ اینکه بانوان در کنار نقش همسری و مادری بتوانند در چارچوب شرع مقدس اسلام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی داشته باشد، نیز آثار و برکات فراوانی خواهد داشت. همراهی شریکة الامام با امام محله در مراحل مختلف فعالیت های مسجد و محله می تواند بسیاری از این ظرفیت ها را به میدان بیاورد.

وی ادامه داد: با توجه هشدار های مکرر رهبر معظم انقلاب، مسئله خانواده و مسئله جمعیت از تهدیدهای جدی نظام است؛ همچنین مسئله عفاف و حجاب نیز در صورتی که به درستی مدیریت نشود تهدید دیگری است. بهترین کسی که می تواند در این مسائل کمک کند بانوان مسجد و محله هستند و مهم‌ترین حلقه اتصال شریکة الامام است که می تواند نقش آفرینی موفقی در پای کار آوردن بانوان داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha