جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدی توکلیان

حوزه/ آیین نواختن زنگ انقلاب اسلامی در دبیرستان دخترانه فرهنگ همزمان با سالروز گرامیداشت ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیین نواختن زنگ انقلاب اسلامی در دبیرستان دخترانه فرهنگ همزمان با سالروز گرامیداشت ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی با حضور جمعی از دانش آموزان دبیرستان دخترانه فرهنگ برگزار شد.

آسایش و امنیت ایران اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: آسایش و امنیت امروز ایران اسلامی مدیون خون شهدای انقلاب، دفاع مقدس همچون شهدای گروه سرود مدرسه قطب راوندی، مدافعان حرم و مدافعان امنیت نظیر شهید زاهدلویی و ۶۰۹۰ شهید استان قم است.

باید به سلاح سواد رسانه‌ای و جهاد تبیین مجهز شویم

ما در کشوری با ‌تمدن عظیم و میراث ایرانی اسلامی داریم زندگی می کنیم که در مقابل با تبلیغات شدید دشمن مواجه است و همانطور که مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید کرده اند، باید برای جهاد تبیین مجهز شویم و به عنوان یک کنشگر اجتماعی با جهاد تبیین دیگران را نیز آگاه کنیم.

حجاب در ایران باستان مخصوص زنان دربار و سلاطین بوده است

یکی از مهمترین خدمات اسلام به ایران، همگانی کردن حجاب است که در ایران باستان تنها مخصوص طبقه سلطنتی بوده است؛ متاسفانه این واقعیت‌ها توسط آکادمسین های ایرانی و دانشگاهیان مدعی روشنفکری تبیین نمی شود و دانش آموزان نیز به عنوان پژوهشگر و فعال فرهنگی اگر بیشتر با کتاب مانوس شوند می توانند این حقایق را دریابند و دیگران را نیز آگاه کنند تا امکان مقابله با تهدیدات رسانه ای و جنگ نرم دشمن فراهم شود و امکان مبارزه در میدان جنگ نرم میسر شود.

عضویت رایگان کتابخانه های عمومی در دهه فجر

از همه مردم قم و به خصوص دانش آموزان که هم اکنون نیز ۶۲ درصد از اعضای کتابخانه های عمومی استان را تشکیل می دهند دعوت می کنم که در دهه فجر و از ۱۲ الی ۲۲ بهمن به صورت رایگان عضو کتابخانه های عمومی قم شوند و از طریق عضویت سراسری به شبکه بیش از ۳۷۰۰ کتابخانه عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بپیوندند.

چهار هجرت هویت ساز در تاریخ حرم اهل بیت علیهم السلام به قم

شهر قم از نظر تاریخی به واسطه ۴ هجرت مهم، هویت خود را شکل داده است که اولین آن هجرت اشعریون در سال ۹۰ قمری است که هویت شهری قم را ایجاد کرده است؛ هجرت دوم در سال ۳۹۱ هجری و به واسطه حضور حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و استقبال تاریخی مردم قم از ایشان اتفاق افتاده است که هویت حرم اهل بیت (علیهم السلام) را تشکیل داده است؛ سومین هجرت به ابراهیم بن هاشم قمی تعلق دارد که در اوایل قرن ۳ هجری رخ داد و در شکل گیری علم کلام و حدیث اهمیت زیادی داشت و چهارمین هجرت نیز توسط موسی مبرقع فرزند بلا فصل امام جواد (علیهم السّلام) در سال ۲۵۶ هجری است و تقویت هویت خرم اهل بیت علیهم السلام را باعث شد.

مادران کتابخوان زمینه ساز نسل کتابخوان آینده

در آخرین تعریف سواد که از سوی یونسکو ارائه شده است، سواد را علم همراه با عملی می داند که منجر به تغییر شود و شما به عنوان زنان آینده ساز این کشور و مادران نسل آینده ایران اسلامی باید عادت به خواندن را از امروز در خود نهادینه کنید تا در آینده نیز فرزندان کتابخوانی را تربیت کنید. و با ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی کودکانی کتابخوان را برای جامعه ای کتابخوان پرورش دهید.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha