جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
منصوری، معاون رئیس جمهور

حوزه/ معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در حوزه مسکن گفت: در قالب سفرهای استانی رییس جمهوری فرآیند احداث بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهایی شده و زمین لازم برای احداث چهار میلیون مسکن مورد وعده دولت سیزدهم تامین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهوری در سلسله جشن های پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد چهارمردان قم، با بیان اینکه از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تورم کشور ۲۰ درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: تقلیل تورم ماهانه به حدود دو درصد نشان از نزولی شدن شیب تورم است؛ تورم کنونی همچنان برای دولت نقطه ضعف است اما روند آن کاهشی و امیدوارکننده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به رشد سه درصدی اقتصاد کشور طی سالجاری، گفت: در ۹ ماهه ابتدای سالجاری صادرات ۲۱ درصد افزایش و تراز تجاری نیز ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد مثبت کرده است.

احیای ۳ هزار واحد راکد صنعتی

منصوری با بیان اینکه طی یک سال گذشته سه هزار واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته است، گفت: برای احیای این واحدها دولت از برخی امور خود مانند مالیات گذشته و علاوه بر این مشکلات این واحدها بصورت میدانی بررسی و موانع آن برطرف شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان اظهار داشت: دولت از ابتدای سال‌جاری ۳۸ هزار میلیارد تومان برای این طرح اختصاص داده است در حالی که تا قبل از آن هیچ اثری از اجرایی رتبه معلمان وجود نداشت؛ در بخش فناوری اطلاعات نیز پنجره ملی دولت الکترونیک و هوشمند به‌رغم هراس و مقاومت برخی دستگاه ها شکل گرفته و زمینه برای ایجاد وحدت رویه و شفاف سازی اقدامات فراهم شده است. افزون بر ۸۰ درصد دستگاه های اجرایی وارد پنجره واحد خدمات دولت شده اند.

منصوری با اشاره به حل مشکلات تأمین آب استان‌های همدان و خوزستان، گفت: علاوه بر این از ابتدای سال‌جاری به یک هزار و ۵۰۰ روستا آبرسانی شده و طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی کشور نیز وارد فاز اجرایی شده است.

وی افزود: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم بدهی۱۷۰ هزار میلیارد تومانی صندوق های بازنشستگی، بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی و بدهی ۸۸ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است.

منصوری اضافه کرد: از نظر گفتمانی حضور دولت سیزدهم از ورود کارگزاران لیبرالی، نفوذ و غرب گرا گرفته شده است و گفتمان انقلابی در بدنه اجرایی کشور محقق شده است. دولت سیزدهم زمانی امور کار را به دست گرفت که روزانه ۷۰۰ نفر بخاطر بیماری کرونا فوت می کردند و مردم با تورم بالای ۶۰ درصدی دست و پنجه نرم می کرد و افزون بر آن دولت سابق ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه در سال ۱۴۰۰ را تحویل دولت انقلابی داده بود؛ دولت کنونی ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت دوازدهم را تسویه می کند.

شکسته‌شدن رکورد فروش نفت

وی با تأکید دوباره بر وضعیت بغرنج تحویل دولت سیزدهم از عملکرد دولت سابق، اظهار داشت: یکی از علل اصلی ایجاد مشکلات اقتصادی در دولت دوازدهم شرطی کردن اقتصاد به برجام بود در حالی که دولت سیزدهم در هیچ مساله ای زلف اداره کشور را به خارج از کشور گره نزده و کشور به‌وسیله ظرفیت های داخلی اداره می شود.

منصوری یادآور شد: دولت سیزدهم طی دی ماه جاری با فروش یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رکود فروش نفت را طی سال‌های گذشته بدون ایجاد حلقه های رانت و بابک زنجانی ها شکست؛ دولت سیزدهم این افتخار را دارد که کاملا مردمی و شاخص های انقلابی گری در بدنه اجرایی آن ملموس است.

معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: دسترسی مردم به رییس جمهوری بدون واسطه است، آیت الله رییسی طی ۱۸ ماه گذشته به‌طور متوسط هر ۹ روز یک سفر به شهرهای مختلف کشور داشته و در این مدت افزون بر سه میلیون مکاتبه، ارتباط و مراجعه به نهاد ریاست جمهوری صورت گرفته که بیش از ۸۰ درصد از این مطالبات پاسخ داده شده است.

وی با بیان اینکه دولت با فهم عمیق از شرایط کشور و ناترازی های بودجه ای دولت را تحویل گرفت و از چالش های پیش رو اطلاع دقیقی داشت، ابراز کرد: حوادثی که از ابتدای دولت سیزدهم رخ داده می توانست هر دولت دیگری را زمین گیر کند ولی دولت با مدیریت درست همه این امور را مدیریت کرد؛ بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طی سال‌جاری به بودجه های عمرانی کشور تزریق شده است؛ دولت قائل به مدیریت کارتابلی نیست و اعتقاد به حضور میدانی در محرومترین نقاط کشور و برطرف کردن بدون واسطه مشکلات مردم است.

معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه در قالب سفرهای استانی رییس جمهوری حدود پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات خرد پرداخت شده است، یادآور شد: یکی از ویژگی های دولت سیزدهم حضور سریع و به‌موقع دولت در محل وقوع حوادث است؛ این دولت به‌شدت با اشرافی گری و اقدامات تشریفاتی مخالف است و با روحیه جهادی نسبت به ذره ذره هزینه کرد بیت المال حساسیت دارند.

وی اضافه کرد: دولت عزم جدی و محکمی در برابر فساد دارد و دولت سیزدهم برای تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی و اصلاح ساختارهای فسادزا اعتقاد عملی دارد و علاوه بر این در راه‌اندازی سامانه های شفاف در بخش های تجاری، دستمزد، تجمیع حساب های دولتی و نیمه دولتی در خزانه و غیره اقدامات عینی داشته است.

انتشار صورت مالی ۶۰۰ شرکت دولتی برای اولین بار

منصوری ادامه داد: در دولت سیزدهم برای اولین بار صورت مالی حدود ۶۰۰ شرکت دولتی و بانک‌ها بصورت شفاف اعلام شد در حالی که تا قبل از آن همه این امور در پشت درهای بسته انجام می شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری جنگ اقتصادی کشور را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: کشور در شاخص های کلان و اصلی اقتصادی مزیت و وضعیت امیدوارکننده ای دارد و شرایط نسبت به قبل بهبود یافته است هرچند تا رسیدن به نقطه ایده آل هنوز فاصله زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، گفت: اگر این نظام اصلاح نمی شود دولت در سال‌جاری باید ۶۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می کرد که با توجه به شرایط کشور راهی جز استقراض و چاپ پول و در نتیجه تورم وحشتناک وجود نداشت؛ با اجرای این طرح چهار دهم درصد ضریب جینی کاهش یافت و وضعیت اقشار مستضعفین تا حدودی اصلاح و ۵۰ درصد از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار یارانه ها، صرفه جویی شد.

برنامه دولت برای ایجاد آرامش در بازار خودرو

منصوری اظهار کرد: تورم نقطه به نقطه طی سه ماه گذشته در حوزه اقلام خوراکی کاهش یافته در حالی که در این مدت در بخش خودرو بخاطر کاهش تولید طی سال‌های گذشته و رشد تقاضا، قیمت ها افزایش داشته است؛ در ۹ ماهه امسال حدود یک میلیون خودرو تولید شده است.

وی با بیان اینکه ثبات و بازگشت آرامش به بازار خودرو زمان بر است، ابراز داشت: دولت برای ساماندهی بازار خودرو افزایش تولید خودرو، واردات خودروهای اقتصادی و اصلاح فرآیندهای تولید و فروش را در دستور کار قرار داده است. یکی از فرآیندهای مطلوبی که دولت در حوزه خودرو انجام می دهد عرضه خودرو در بورس است که دست بسیاری از دلالان را قطع می کند.

معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به ادامه حضور برخی از عناصر دولت دولت قبل در بدنه اجرایی دولت سیزدهم تصریح کرد: دولت در برخی استان‌ها در استقرار دولت سیزدهم موفق بوده و در بعضی استان‌ها عملکرد کندی داشته است. به‌رغم این دولت در عزل و جابه جایی مدیران اصل صلاحیت، تخصص گرایی، شایستگی و همراهی با دولت انقلابی را مدنظر قرار می دهد.

منصوری با اشاره به سیاست دولت در حوزه سیاست خارجی، ابراز داشت: دولت سیزدهم به ظرفیت های داخلی متکی است و از ظرفیت دیپلماسی برای تقویت قدرت داخلی و خارجی خود استفاده می کند. کشور با ظرفیت های داخلی قابل مدیریت است و دولت سیزدهم اعتقادی بر دادن امتیاز برای بدست آوردن دل استکبار جهانی ندارد و در موضوع برجام نیز موضع کشور کاملا روشن است و دولت این اجازه را به خود نمی دهد که با کشورفروشی و ظلم به آیندگان این مساله را دنبال کند؛ دولت سیزدهم مساله برجام را از سر عزت و اقتدار پیش می رود و علاوه بر این دولت نسبت به افزایش تعامل با کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان جز آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی، برای بهبود وضعیت داخلی و حل مشکلات عمومی اعتقاد عملی دارد.

تامین زمین برای احداث ۴ میلیون مسکن

معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در حوزه مسکن نیز یادآور شد:اقدامات بسیار بزرگی در خصوص خانه دار شدن مردم درقالب طرح نهضت ملی مسکن و همچنین احیای بافت های فرسوده در حال انجام است، در قالب سفرهای استانی رییس جمهوری فرآیند احداث بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهایی شده و زمین لازم برای احداث چهار میلیون مسکن مورد وعده دولت سیزدهم تامین شده است.

منصوری در خصوص افزایش حقوق و دستمزدها در سال آینده نیز ابراز داشت: دولت در این راستا بدنبال افزایش متوسط ۲۰ درصدی حقوق ها است به‌نحوی که درصد افزایش حقوق حداقلی بگیران بیشتر و حقوق های بالا کمتر باشد.

وی در ادامه با اشاره به تطهیر رژیم پهلوی توسط رسانه های معلوم الحال به خصوص در ایام منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: تطهیر پهلوی با هدف ایجاد یاس در جبهه انقلاب توسط این رسانه ها دنبال می شود؛ در این شرایط تبیین دستاوردهای انقلاب و چهره واقعی رژیم پهلوی و همچنین امیدآفرینی مورد توجه همه علاقه مندان انقلاب اسلامی باشد.

معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی دو گام اولیه انقلاب اسلامی و تحقق نظام اسلامی تثبیت شده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی هنوز به مرحله دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی نرسیده است و طی سال‌های گذشته به‌خاطر وجود برخی نگاه ها مشکلاتی در تحقق دولت اسلامی بوجود آمد. در دوره جدید و شروع دولت سیزدهم امیدها برای تحقق دولت اسلامی زنده شده است و همه شاخص ها این حقیقت را نشان می دهد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خود گويي و خود خندي ! عجب مرد هنرمندي IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    ((فرمودند سه میلیون مکاتبه، ارتباط و مراجعه به نهاد ریاست جمهوری صورت گرفته که بیش از ۸۰ درصد از این مطالبات پاسخ داده شده است)) براي نمونه جهت استحضار: در سفر قم ايشون نامه نوشتم بعد از چندين ماه فقط پيامك دادن مورد شما خاتمه يافت. تماس گرفتم گفتند بودجه ما محدود بوده و به موارد واجب تر از شما تعلق گرفته. حدس ميزنين من براي چه موردي نامه زدم؟؟!! پيوند كبد. ........
    • پیوندِ رایگان CA ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 1
      سلام. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی 🇮🇷 تهران (۰۸/۱۲/۱۴۰۰) (pr.tums.ac.ir/ZtAdo) (https://www.aparat.com/v/o6xfV)، دکتر علی جعفریان، رئیس بخش پیوند کبد مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، با تاکید بر اینکه پیوند کبد در ایران رایگان انجام می‌شود که این فرآیند در دنیا منحصربه‌فرد است، گفت: هیچ عمل پیوند اعضای داخل شکم نیست که در دنیا انجام شود و ما نتوانیم آن را انجام دهیم.» «یک مزیتی که ما داریم این است که هزینه‌ی پیوند کبد در ایران از همه جای دنیا ارزان‌تر است.» انتظار کشیدن بیماران در لیست انتظار برای پیوند خیلی سخت است. با بخش جراحی کبد و مجاری صفراوی و پیوند کبد مجتمع بیمارستان امام خمینی(ره)( https://ikhc.tums.ac.ir) یا با دکتر جعفریان هر چه زودتر تماس بگیرید برای راهنمایی. خیلی ها از ایشون راضی هستند (https://nobat.ir/doctor/dr-a.jafarian). ان شاء الله که حضرت امام زمان(عج) هم از کارهای ما راضی هستند. پیامبر اکرم(ص) دربارۀ یاوران حضرت مهدی(عج) می‏‌فرمایند:«خوشا به حال منتظرانی که به حضور قائم(ع) برسند، آنان که پیش از قیام او نیز پیرو اویند، با دوست او عاشقانه دوستند و موافق، و با دشمن او خصمانه دشمنند و مخالف.» بعد از شهادت حاج قاسم، خیلی از ما در سراسر جهان برای او نامه📩 مینویسم. شنیده بودیم که یکی از خصلت‌های حاج قاسم، این بود که جواب نامه‌های مردم را می‌داد... می‌گفت:«مردم با امیدی به ما نامه می‌نویسند؛ باید جوابشان را بدهیم.» هر کسی نامه می‌نوشت، حتماً پاسخی می‌داد! با شهادتش، این کار را آسانتر و 🌏 کرد! سپاه امام و شهدا رزمندگان بدون مرزند! حضرت آقا گفتند:«اساس دین با عاشورا پیوند خورده و به برکت عاشورا هم باقى مانده است»! پیوند روحی هم داریم! یک روح در چند بدن! مثل حاج قاسم و احمد کاظمی:«خب، ما با احمد خیلی رفیق بودیم. البته من نمی دانم احمد بیشتر من را دوست داشت یا من بیشتر او را دوست داشتم. همیشه در ذهنم این بود که ای کاش می شد من یک طوری به احمد ثابت کنم که چقدر دوستش دارم. فکر می کردم بهترین چیزی که می تواند این را ثابت کند این باشد که مثلاً من یک کلیه بدهم احمد.» ما را که دردِ عشق کُشت، وصلِ دوست دوا کند. عجب از کشته نباشد به در خیمه دوست، عجب از زنده که چون جان به درآورد سلیم.
  • خود گويي .... IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    منتظرم ببينم نظر قبلي منو منتشر ميكني يا نه حوزه نيوز جان
  • عبرت IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    زلزله ترکیه برای همه هشداری است که آپارتمان سازی، ویرانی جمعی را ممکن است در پی داشته باشد، آواربرداری خانه یک طبقه راحت تر است یا آپارتمان؟ بهانه آب و ... را کنار بگذاریم. مداومت بر دعای باران امام سجاد علیه السلام برکات فراوانی را در منظرمان قرار داده است. مانع خانه های معمولی یک طبقه ای نشویم، مروج استمرار قرائت دعای ۱۹ صحیفه سجادیه بعد از نمازهای عصر یا عشا باشیم، این موقع هر که کار داشته باشد می رود، و همان تعداد اندک برای دعا خوانی کافی است.