یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کارگاه مهدویت ایرانشهر

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در جمع طلاب و اساتید ایرانشهر گفت: طلاب و روحانیون زندگی علما و بزرگان نظیر آیت الله مدرس(ره) را مطالعه کنند که چگونه پای آرمان ها و دفاع از اسلام به شهادت رسیدند؛ تاریخ روحانیت مملو از شجاعت، فداکاری و شهادت است.

به گزارش خبرنگار حوزه از زاهدان، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، اولین پیش نشست کنگره ملی مهدویت و انقلاب اسلامی با نگاه به حوزه و طلبه انقلابی با حضور طلاب، اساتید و روحانیون شهرستان ایرانشهر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین زمانی مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه کشور در مدرسه امیر المومنین(ع) ایرانشهر برگزار گردید.

در این نشست حجت الاسلام عیسی بزمانی امام جمعه ایرانشهر ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: تمهید مقدمات ظهور انقلاب جهانی حضرت ولی عصر(عج) بخش مهمی از آن به عهده مردم آزادی خواه و شجاع و فداکار ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی بر عکس آنچه معاندین برنامه ریزی و طراحی می کردند و توهم داشتند که کار جمهوری اسلامی به پایان رسیده، استوار و مقتدر می ماند و ان شاءالله به انقلاب جهانی منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) متصل خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین زمانی مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه کشور رابطه انقلاب اسلامی ایران را با مهدوییت تبیین کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اولین میوه شیرین شجره مبارک اسلام و تشیع است که با خون ۱۱ امام شهیدمان آبیاری شده و صدها هزار شهید در طول تاریخ برای ایجاد حاکمیت اسلامی و شیعی جان خود را فدای اسلام کردند.

وی افزود: اینکه میگوییم جمهوری اسلامی ایران ادامه دهنده راه اهل بیت(ع) و ثمره خون آن بزرگواران و صدها شهید گرانقدر است، شعار نیست. زمانی که امام حسین(ع) رهسپار کوفه شدند فرمودند «فاتحه اسلام را باید خواند وقتی حاکم آن شخصی فاسد و ظالم مثل یزید است، این جامعه به سعادت نخواهد شد چون حاکم آن فاسد است، باید بنی امیه از بین بروند» گفته امام محقق شد و بنی امیه منقرض گردید اما حکومت اسلامی حاکم نگردید تا اینکه بعد از صدها سال که امامزادگان، علما و عاشقان اهل بیت(ع)شهید دادند و خون پاک آن عزیزان در ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۵۷ به ثمر نشست و حضرت امام خمینی (ره) از سلاله اهل بیت(ع) نظام جمهوری اسلامی ایران را تشکیل داد.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون زندگی علما و بزرگان نظیر آیت الله مدرس(ره) را مطالعه کنند که چگونه پای آرمان ها و دفاع از اسلام به شهادت رسیدند؛ تاریخ روحانیت مملو از شجاعت، فداکاری و شهادت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha