شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت خودسازی برای جامعه سازی، ابراز کرد: از یک سو، هدف و رسالت نبی مکرم اسلام، جهل زدایی و دانش افزایی و از طرفی، تزکیه و اخلاق است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط دوشنبه در ادامه سفر استانی خود به غرب خراسان جنوبی در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه معصومیه عشق آباد از توابع شهرستان طبس با اشاره به دو فرمایش رسول خدا(ص) که می فرمایند: «بِالتَّعْلیمِ اُرْسِلْتُ» و «انَّما بُعِثتُ لِاُتمِمَّ مکارم الأخلاق»، ابراز کرد: از یک سو، هدف و رسالت نبی مکرم اسلام، جهل زدایی و دانش افزایی و از طرفی، تزکیه و اخلاق است.

وی کار طلبگی را ارزشمند و موثر خواند و با بیان اینکه طلاب علوم دینی به واسطه رسالتی که بر دوش دارند، در مسیر تعلیم و تزکیه و خودسازی هستند، گفت: در واقع آنها ابتدا خودشان در طریق تزکیه و تعلیم می روند و سپس در خانواده و جامعه در قالب جهاد تبیین به نشر دین می پردازند.

مدیر حوزه علمیه خراسان، محبت و عشق به دین و آموزه های دینی و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را موجب و انگیزه تلاش و حضور در میدان خدمت به دین، تعلیم و تعلم دانست که اثرگذاری فراوانی نیز دارد.

وی افضل عبادت ها را سخت ترین کار یعنی تربیت، تزکیه و انسان سازی عنوان کرد و هدایت افراد در مسیر دین را بزرگترین کاری برشمرد که می توان انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط در پاسخ به سوال طلاب خواهر از تدوین برنامه ای متناسب با ماموریت حوزه علمیه خواهران خبر داد که در آینده نزدیک به سرانجام خواهد رسید.

وی به محرومیت مدارس علمیه در استان های خراسان اشاره و ابراز کرد: البته باید توجه داشت که در پی همین سختی ها و مشکلات، آسانی ها به وجود می آید؛ وقتی ما تلاش کنیم، خداوند نیز کمک می کند و گشایشی در جهات مختلف حاصل می شود.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط در پایان با اشاره به مکان فعلی مدرسه علمیه معصومیه عشق آباد که اجاره ای است، همت نیکوکاران منطقه را برای ساختمان آن لازم دانست.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha