جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ساوه

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین فاضل در جمع طلاب مدارس علمیه ساوه با اشاره به آیه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة» تصریح کرد: در عرصه نظامی قدرت بازدارندگی ایجاد شده است. در حیطه فرهنگی هم باید قدرت بازدارندگی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور روز جمعه با سفر به شهرستان ساوه در جمع حوزیان و مسئولان محلی، با تأکید بر ضرورت آشناسازی نسل جوان با آموزه های دینی، بیان کرد: طلاب ابتدا خود علوم دینی را خوب بیاموزند تا بتوانند پاسخ گوی نیاز جامعه باشند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در ادامه با اشاره به آیه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة» تصریح کرد: هر چه در توان دارید به کار بگیرید تا دشمنان را بترسانید. در عرصه نظامی این قدرت بازدارندگی ایجاد شده است. در حیطه فرهنگی هم باید قدرت بازدارندگی داشته باشیم.

قدرت بازدارندگی و دفاع فرهنگی ایجاد شود

در ادامه، خانم وکیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل و اساتید و طلاب و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: عبادت انسانها سه دسته است؛ گروهی خداوند را به خاطر شوق به بهشت عبادت می‌کنند که عبادت تاجرانه است؛ گروهی خداوند را از ترس دوزخ عبادت میکنند که عبادت زاهدان است و گروه دیگری هم خداوند را به خاطر شکر و سپاس عبادت می‌کنند که این افضل عبادات است؛ ما طلاب از آنجا که بر سر خوان کرم اهل بیت علیهم السلام هستیم مصداق عبادت کنندگان خداوند خواهیم بود.

وی گزارش مختصری از فعالیت های حوزه خواهران علمیه استان مرکزی ارائه داد و اعلام کرد: حوزه خواهران استان مرکزی چهارمین استان فعال در کشور است.

به گفته مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی شهرستان ساوه دارای 5 مدرسه علمیه خواهران است که مدرسه فاطمة الزهرا سلام الله علیها در بین این مدارس شاخص است.

خانم کرمی مدیر موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول سلام الله علیها ساوه هم در این نشست اظهار کرد: برگزاری مشترک برنامه ها توسط مدارس علمیه شهرستان از امتیازات بارز است.

وی گزارش کوتاهی از تاریخچه مدارس علمیه فاطمة الزهرا سلام الله علیها و ریحانه الرسول(س) ارائه داد.

در ادامه مراسم از موسس مدارس علمیه ساوه آقایان جواد مقدم و محمد مقدم و خیرین خانم اعظم السادات رضوانی و خانم رضوان مقدم با اهدای هدایا و لوح تقدیر تجلیل و قدردانی شد.

طلاب نخبه مدارس علمیه خواهران ساوه هم در این مراسم تجلیل شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    أَ تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَکُمْ
  • ٱلْقَوِىُّ ٱلْأَمِينُ CA ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    ﷽. مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به آیه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّة» تصریح کرد:«هر چه در توان دارید به کار بگیرید تا دشمنان را بترسانید». حاج قاسم/امام خمینی/امام خامنه ای/سید حسن نصرالله از هیچی نمی ترسند (https://hawzahnews.com/x9HrN)! از هیچی جز خدا! سردار به ما یاد داد (https://defapress.ir/439812):[ «من خاف الله اخاف الله منه کل شی» هر کس از خدا ترسید خدا همه چیز را از او می ترساند و «من لم یخف الله اخافه الله من کل شی» و هر کس از خدا نترسید خدا او را از همه چیز می ترساند، ببینید قلدرهای دنیا از سایه های خودشان می ترسند!» جهان آینده ما در زیر سایه اندیشه جهان وحشت آوری نیست! آینده از آن اسلام است، زیر سایه آقا! (https://www.aparat.com/v/WZGte):«سیدم، خامنه ای، غم به دلت راه مده /رهبرم، سید علی، گریه نکن - أمر بِده! /گر گُل سر سبد عشق به خاک افتادست / رویش سر سبدانِ دگر است - أمر بِده! /کل ایران به سلیمانیِ ما لبیک گفت /مالک اشتر مولا به سلیمانی ما لبیک گفت /جبهه ی قدس اگر پرچم آن بالا ماند /چون که حاج قاسمِ کرمان به خدا لبیک گفت /خطِ خون نقطه پایان سلیمانی نیست /بهراسید... بهراسید که این اول بسم الله است!» - و من، پاسدار، قاسم سلیمانی «!Shadow Commander» – عضو کادر سپاه پاسداران امام و شهدا! 🇮🇷🌏🇵🇸