دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طباطبایی

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: هیچگاه با وجود پرداخت بهره ها و سودهای بالا از سوی بانک ها به پول های اندوخته شده مردم، شاهد رونق تولید و اشتغال نخواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در دیدار رئیس هیأت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران ضمن تبریک اعیاد باسعادت شعبانیه اظهار کرد: مسئله قرض الحسنه یکی از مسائل مهم در جامعه و اقتصاد است، به نحوی که از امیرالمومنین(ع) روایت است که «ثواب و اجر قرض دادن پول به دیگران از هدیه دادن یک پول بیشتر است» چرا که یکی از دلایل آن ایجاد حرکت در وجود دیگران و اشتغال و تحرک اقتصادی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه بهره های بالای بانک ها چه بسیار خانواده ها، نخبگان و تولیدگران را در مسیر بیچارگی قرارداده است، ابراز کرد: بدون شک اگر یک صندوقی در جامعه کمک تسهیلاتی کند و بهره هم نگیرد ، موجب رونق اشتغال و تولید در کشور می شود و آثارو برکاتی زیادی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان تصریح کرد: هیچگاه با وجود پرداخت بهره ها و سودهای بالا از سوی بانک ها به پول های اندوخته شده مردم، شاهد رونق تولید و اشتغال نخواهیم بود، چرا که قراردادن پول و سرمایه در بانک و گرفتن سود به صورت ماهانه، تضمینی و بدون خطردر قبال ریسک ها و مشکلات عدیده تولید در کشور، کاری عقلی و مقرون به صرفه به نظر می رسد، بنابراین برای رونق اشتغال و تولید چاره ای جز پایین آوردن سود بانکی و بالابردن سود تولید نداریم.

وی با اشاره به اینکه در روایت از معصوم آمده است که چنانچه خواهان ثروتمند شدن جامعه و رونق اقتصادی هستید، بر افزایش تولید تمرکز و تاکید کنید، گفت: توسعه و ایجاد بانک های قرض الحسنه درایران کاری بسیار ارزشمند بوده و توانسته است حلال مشکلات بسیاری از افراد جامعه باشد.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: اندک رشد اقتصادی که در سطح خانواده ها و افراد متوسط جامعه علی رغم گرانی ها و تورم شاهدیم، نشأت گرفته از ارائه تسهیلات قرض الحسنه است وگرنه وام هایی با سودهای کلان نه تنها پیشرفتی حاصل نمی کند بلکه موجب تخریب و تضعیف افراد و خانواده ها می شود.

وی متذکر شد: اعتقاد من این است که بانک ها، خاصه بانک های قرض الحسنه در دادن وام به افراد به هیچ سفارشی توجه نکنند و اولین نکته ای که باید در پرداخت و میزان وام در نظر بگیرند، تشخیص میزان توانایی افراد در بازپرداخت براساس عملکرد ماهانه است واگر در امر تولید است، بازرسی های دقیق میدانی از امکان سنجی تولید انجام شود.

آیت الله طباطبایی نژاد اذعان کرد: راه قرض الحسنه مسیری بسیار روشن و خوب بوده و برکات زیادی در جامعه دارد. بدانید اگر به درستی عمل کنید، مردم و آحاد جامعه این فهم و درک را متوجه می شوند و بانک های قرض الحسنه را حمایت مادی و معنوی خواهند کرد.

وی با انتقاد از پرداخت سودهای بالای بانکی در کشور علی رغم وجود سودهای بسیار اندک و ناچیز بانک ها در سایر کشورهای توسعه یافته جهان گفت: امیدوارم مسیر بانک های قرض الحسنه در ایران روز به روز افزایش یابد، چرا که این موضوع کلید اقتصاد و رفاه مردم است.

در ابتدای این دیدار، عیسی امامی، عضو هیأت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران، ضمن تشریح سیاست ها و اقدامات این بانک و نحوه شکل گیری آن گفت: عمده جامعه هدف بانک قرض الحسنه مهر ایران، تهسیلات خُرد و برای افراد با توان اقتصادی متوسط رو به پایین جامعه است .

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم، نوع نگاه حمایتی تیم اقتصادی به بانک های قرض الحسنه موجب افزایش تسهیلات برای افراد حقیقی و تعریف روش های مختلف قرض الحسنه‌ای در رونق کسب و کارهای خرد خاصه شرکت های دانش بنیان شده است.

امامی اظهار کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان بانک های پیشتاز درامر تحقق بانکداری دیجیتال ایران بوده و در راستای حذف کاغذ بازی ها گام های موثری برداشته است و درخواست ما از ائمه جمعه، تلاش در راستای جهاد تبیین برای رونق فرهنگ قرض الحسنه در کشور است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha