چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
همایش

حوزه/ همایش"طلیعه حضور" با شرکت ۱۵۰ بانوی طلبه جدیدالورود استان مرکزی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، همایش"طلیعه حضور" با شرکت ۱۵۰ بانوی طلبه جدیدالورود استان مرکزی در سالن همایش های امامزاده سیدعلی(ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی زنجانی در ابتدای این همایش گفت: انسان چهار مرحله اجباری را باید طی کند دنیا، برزخ، روز قیامت و زندگی ابدی و حرکت انسان از دنیا به آخرت مثل حرکت انسان از رحم مادر به دنیاست، یعنی خواست انسان لحاظ نمی‌شود و یک حرکت اجباری و بدون بازگشت است.

وی در ادامه به مقایسه تولد دنیا و آخرت از لحاظ زمان، وسعت، امکانات پرداخت و خاطرنشان ساخت: انسان ۹ ماه در شکم مادر است در این زمان اعضای بدن انسان شکل میگیرد تا آماده زندگی در دنیا شود، لوازمی که انسان در رحم مادر بدست می‌آورد ،در آنجا استفاده نمی‌شود.

حجت الاسلام موسوی زنجانی افزود: در مورد آخرت نیز همی طور است؛ اکثریت نتایج دینداری در دنیا را نمی‌بینند بلکه در آخرت به آن می‌رسند و اینکه اگر انسان در دنیا دینش ناقص باشد، غالبا از ناحیه نقص در دنیا اذیت نخواهد شد و همچنین اگر انسان از لحاظ دینی به طور ناقص باشد و به آخرت منتقل شود،در آنجا نقصش را نمی‌تواند جبران کند.
که تمامی موارد بیان شده در سوره مبارکه والعصر آمده است.

وی در ادامه به مباحث مهدویت پرداخت و گفت: نقص انسان ها در حیطه مهدویت بی معرفتی نسبت به امام زمان است، معرفت یعنی درک جایگاه حضرت ولی عصر(عج) در عالم هستی نسبت به خودمان و درک جایگاه خودمان نسبت به آن حضرت.

حجت الاسلام موسوی زنجانی گفت: معرفت امام عصر(عج) یعنی آن حضرت در زندگی اصل و اولویت باشد و تمام تلاش انسان این باشد که ببیند کدام عملش مورد پسند امام زمان(عج) و کدام عملش ناپسند ایشان است.

حجت الاسلام رجبی، معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران کشور از دیگر سخنران های این همایش بود که در سخنانی گفت: طلبگی مسیری است ناهموار که سختی هایی دارد و رسیدن به قله کار بسیار سختی است اگر کسی توفیق داشت و طلبگی را برگزید باید صبورانه در این مسیر گام بردارد.

وی افزود: طلبگی یک مقصد عالی برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است البته باید همت عالی داشته باشیم و معرفت کسب کنیم، بعد از کسب معرفت مهمترین عمل شناخت اولویت هایت و برنامه ریزی طبق اولویت و داشتن نظم و مدیریت زمان است.

خانم صفاتی از دیگر سخنران های همایش بود و در سخنانی گفت: قرآن کریم پوشش را مرز بین کفر و اسلام بیان می کند و می گوید مواظب باشیم اسیر لباس کفر نشویم چون اگر اسیر لباس کفر شویم باید در همه زمینه ها مطابق میل کافران عمل کنیم.

وی افزود: رسول خدا(ص) فرمودند مشغول نشوید به لباسی که آخرش پوسیدگی است و ارزش ذاتی ندارد و باید از آن در جهت کسب ارزش واقعی یاری جست، لذا انسان برای ورود به دایره ولایت اهل بیت(ع) باید مطیع مولا علی(ع) شد و رضایت او را کسب کرد.

خانم صفاتی در پایان گفت: توکل به خدا، توجه به معصومین(ع) خصوصا حضرت زهرا(س)، خوب و عمیق درس خواندن، داشتن برنامه ،مراقبت کردن و داخل دایره اطاعت از فرامین الهی بودن و داشتن اصلاح نفس از مهم ترین چیزهایی است که هر طلبه ای باید به آن دقت داشته باشد.

تقدیر از کانون های برتر قرآنی نورالثقلین از دیگر برنامه های این همایش بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha