شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه امام باقر(ع)

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: این لباس نشان خدمتگزاری و وقف شدن در قرآن و اهل‌بیت(ع) است و نگذارید از این نشان سوءاستفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله فاضل لنکرانی در مراسم عمامه‌گذاری که روز یکشنبه در مدرسه علمیه امام باقر (ع) در منطقه نیروگاه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: خوب است در ابتدا یاد کنیم از مرحوم آیت‌الله دیباجی که از روزهای اولی که این مدرسه تأسیس شد، این مرد نورانی در توسعه و شکوفایی این مدرسه نقش داشتند.

وی ادامه داد: این آیه شریفه که در سوره مبارکه نحل آمده است" ِالْبَیِّنَاتِ وَالزُّبُرِ ۗ وَأَنْزَلْنَا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ" را ما طلبه‌ها باید موردتوجه و دقت قرار دهیم.

آیت‌الله فاضل لنکرانی افزود: خداوند متعال در این آیه می‌فرمایند: ما قرآن را نازل کردیم تا این که برای مردم بیان کنید، در واقع رسالت اصلی حضرت محمد(ص) و هدف اصلی از انزال کتب و ارسال رُسل تبیین کلام خداوند برای مردم است.

وی افزود: آن چیزی که نازل شده؛ یعنی همه قرآن نیاز به تبیین دارد با این که قرآن خودش بیان است؛ اما از بسم‌الله اول تا آخر قرآن نیاز به تبیین دارد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: بعد از تبیین باید مردم تفکر کنند، به‌حسب ظاهر فهم آیه بدون تبیین و تفکر امکان ندارد؛ یعنی اگر مراد بیان ظاهر قرآن باشد ممکن است کسی قرائت بکند و ترجمه‌ای را از ظاهر آیه به دست بیاورد؛ اما ظاهر قرآن نیاز به تفکر ندارد؛ اما زمانی که قرآن تبیین شد زمینه برای تفکر آماده می‌شود.

وی ادامه داد: این تبیین را چه کسی باید انجام دهد، آیا پیامبر بیان همه آیات قرآن را برای مردم کردند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) بیان داشت: عمده کار ائمه (ع) تبیین بوده و لذا این‌همه روایت‌ها از امامان وجود دارد که همگی تبیین بوده است.

وی با بیان این که ائمه(ع) مسئولیت تبیین را بر عهده داشتند، تأکید کرد: این رسالت تبیین در دوران غیبت بر عهده علما است، بخشی از آن جهاد تبیینی است که رهبر انقلاب فرموده‌اند که معرفی انقلاب و دستاوردهای آن است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: چه کسی می‌تواند تبیین کند کسی که با دین مأنوس باشد و بتواند محکمات را بیان کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: رمز موفقیت مراجع عظام در این است که این‌ها نوکر اهل‌بیت(ع) و تسلیم محض اهل‌بیت بودند، ما نیز باید این را در خودمان احیا و برجسته کنیم.

آیت‌الله فاضل لنکرانی بیان داشت: اهل‌بیت چه چیزی گفتند باید همان را تنها معیار خودمان قرار بدهیم و نسبت به ایشان خضوع داشته باشیم.

وی در ادامه ملبس شدن چند تن از طلاب را مورد توجه قرارداد و بیان داشت: در روایت‌ها آمده هرکسی که معمم شود، ثواب نمازش اضافه می‌شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: این لباس نشان خدمتگزاری و وقف شدن در قرآن و اهل‌بیت(ع) است و نگذارید از این نشان سوءاستفاده شود.

وی تصریح کرد: این هویت ما است و نباید با هیچ چیز دیگری معاوضه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اى هويّت مطلقۀ عامّه! CA ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 0
    ﷽. علی(ع) گفت:«جهاد هو لباس التقوى، ودرع الله الحصينة وجنته الوثيقة.» آیت‌الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کردند:«این لباس نشان خدمتگزاری و وقف شدن در قرآن و اهل‌بیت(ع) است و نگذارید از این نشان سوءاستفاده شود. این هویت ما است و نباید با هیچ چیز دیگری معاوضه شود.» ما طلبه هستیم (در کل 🌏)! طلبه و طالب علم امام... امام علی بن ابی طالب! سلام آقا جان! بجای این میل و آن میل، بجای یاهو میل، باید میل ما (و Mail!) و هویت ما باشد با او و از یا هو! اى هويّت مطلقۀ عامّه! اى كسى كه هويّتى در عالم وجود ندارد بجز هويّت او! 🔹در كتاب «توحيد» صدوق از أمير المؤمنين(ع) روايت است كه فرمود:«من حضرت خضر(ع) را در خواب، يك شب مانده به غزوۀ بدر ديدم، و به او گفتم:چيزى به من تعليم نما تا بدان چيز بر دشمنان ظفر يابم! خضر گفت:بگو: يَا هُوَ يَا مَنْ لَا هُوَ إلَّا هُوَ! (اى هُويّت مطلقۀ عامّه! اى كسى كه هويّتى در عالمْ وجود ندارد بجز هويّت او!) چون شب را به صبح آوردم آن رؤيا را بر رسول خدا(ص) حكايت كردم. رسول خدا به من گفت:اى علىّ! اين اسم اعظم حقّ است كه به تو تعليم شده است! و آن ذكر بر زبان من در روز معركۀ بدر جارى بود. و أمير المؤمنين(ع) سورۀ قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ را قرائت كرد، و چون فارغ شد گفت:يَا هُوَ يَا مَنْ لَا هُوَ إلَّا هُوَ! (اى هويّت مطلقۀ عامّه! اى كسى كه هويّتى در عالم وجود ندارد بجز هويّت او!) غفرانت را شامل حالم بفرما! و مرا بر گروه كافران پيروزى ده!» 🔹بجای این میل و آن میل، باید میل ما باشد با علی! مثل سلمان! جعل هواه هوا أمیر المومنین. میل سلمان مطابق با میل علی بود! ما هوادار حق هستیم و میل ما با سید علی ... مثل آیت‌الله فاضل لنکرانی (https://hawzahnews.com/xc8yb)! چند تابعیتی نباشیم! از آمریکا پیروی نکنیم! از هوای نفس پیروی نکنیم! از خط (و ✍🏼!) و خطوات شیطان تبعيت نکنيم! وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ! فَاتَّبِعُوا ملة محمد (ص)! وَجَاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ هُوَ اجْتَبَاكُمْ وَمَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ مِلَّةَ أَبِيكُمْ إِبْرَاهِيمَ هُوَ سَمَّاكُمُ الْمُسْلِمِينَ مِنْ قَبْلُ وَفِي هَذَا لِيَكُونَ الرَّسُولُ شَهِيدًا عَلَيْكُمْ وَتَكُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ... از آيت الله خامنه اي و خط روح الله تبعيت کنیم! دشمن می خواهد هویت ملی و دینی ما را نابود کند ولی موفق نمیشود! خدا با ماست🇮🇷🌏🇵🇸! اى هويّت مطلقۀ عامّه! اى كسى كه هويّتى در عالم وجود ندارد بجز هويّت او! اغْفِرْ لِى وَ انْصُرْنِى عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ!