شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس می‌توان معنی ایثار، فداکاری و سبک زندگی را فهمید؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی روی این مفاهیم تأکید بسیاری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در مراسم بدرقه طلاب مدارس علمیه استان قزوین به یادمانهای هشت سال دفاع مقدس گفت: از رهنمودها و فرمایشات واضح و روشن رهبر حکیم انقلاب بارها شنیده‌ایم که باید گنج‌های دوران دفاع مقدس را کشف کنیم و در زندگی به کار بگیریم.

وی ادامه داد: باید به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس برویم و پا جای پای رزمندگان عزیز اسلام و شهیدان گران‌قدری بگذاریم که جان خود را برای عزت و اعتلای دین، ایمان، شرف و کرامت انسانی فدا کردند و حضور در این مناطق یکی از بهترین شیوه‌ها برای آشنایی با خصوصیات اخلاقی و سبک زندگی شهدا است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: این مناطقی که همه ما کم‌وبیش آن‌ها را از نزدیک دیده‌ایم، برکات بسیاری دارد، یعنی ما می‌رویم که مطابق آیه ۷۸ سوره حج، سبک زندگی کسانی را ببینیم که حق جهاد را به جا آورده‌اند، تفسیر این آیه را می‌توان در مناطق جنگی، شلمچه، فاو و مناطق جنگی دیگر دید، در این مناطق بسیار ملموس می‌توان معنی حقایق را درک کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس می‌توان معنی ایثار، فداکاری و سبک زندگی را فهمید که رهبر معظم انقلاب اسلامی روی این مفاهیم بسیار تأکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: طلبه‌ها از زمان حداکثر استفاده کنند تا بهره کافی را از این سفر معنوی ببرند. در این سفر تلاش کنید خاطرات خود را ثبت کنید و مطمئن باشد این نوشته‌ها در آینده بسیار ارزشمند خواهد بود و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

راهیان نور فهم معنی ایثار، فداکاری و سبک زندگی شهدایی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha