یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1074894
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در جمع قضات اصفهان به تلاش و امید دشمنان برای ایجاد اختلال جدی در کشور اشاره کرد و گفت: کار به جایی رسیده بود که برای ما رئیس جمهور و پادشاه تعیین می کردند، اما اینها با عنایت پروردگار و همت همه مردم و مسئولان و دلسوزان خنثی شد، لذا باید قدر و منزلت این مردم را بدانیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه در اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای عصر امروز در جمع قضات و کارمندان دستگاه های قضایی استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن ایام ولادت با سعادت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) ماه شعبان و ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم دانست و اظهار داشت: نعمت و رحمیت و رحمانیت پروردگار در ماه مبارک رمضان از هر زمان دیگری بیشتر است و باید ماه شعبان را به درستی درک کنیم و با دل و فکر پاک وارد ضیافت الهی شویم.

رئیس قوه قضاییه با بیان لطف و عنایت ویژه الهی در خاموش شدن فتنه اخیر گفت: زمانی که کاری تمام می شود انسان بهتر می تواند دریابد که چه خطر بزرگی رفع شده است ، در عین حال دشمن بسیار به این فضایی که در کشور ایجاد شده بود امید بسته بود و از سال های قبل بخصوص دو سال اخیر بسیار تلاش کرده بود و باور داشت همه چیز برای تجزیه برخی از قسمت های کشور فراهم است.

وی به تلاش و امید دشمنان برای ایجاد اختلال جدی در کشور اشاره کرد و گفت: کار به جایی رسیده بود که برای ما رئیس جمهور و پادشاه تعیین می کردند، اما اینها با عنایت پروردگار و همت همه مردم و مسئولان و دلسوزان خنثی شد و این عنایت نیز به دلیل تلاش ها و زحمات مردم متدین و انقلابی و شهیدپرور بود و به ویژه بصیرت و زمان شناسی مردم در ۲۲ بهمن این اتفاق را رقم زد، لذا باید قدر و منزلت این مردم را بدانیم.

رئیس دستگاه قضاییه کشور در ادامه به برخی از معضلات و مشکلات مطرح شده درباره کمبود نیرو اشاره کرد و ادامه داد: در مورد کمبود نیرو با توجه به حجم کار باید این را بدانیم که بخشی از آن در دست ما می باشد اما بخشی نیز آن در دست ما نیست.

وی خاطر نشان کرد: دولت باید بودجه استخدام کارمند را تامین کند و اجازه استخدام نیز بدهد، در عین حال قرار بوده در هر برنامه ای از جمله برنامه ششم هر سال بتوانیم ۴ هزار قاضی استخدام کنیم و تلاش شده است حداقل ۷۷۰ نیروی کارمند به استان اصفهان اضافه شود؛ ابتدای اردیبهشت نیز ابلاغ های آنها را صادر می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با تاکید بر تلاش و پیگیری های قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی در خصوص مسئله شورای حل اختلاف تصریح کرد: اگر مسئله شورای حل اختلاف می خواست در مجلس مطرح و تمدید شود قطعا آن خواستی که مورد نظر است از مجلس بیرون نمی آمد، لذا از همکاران نیز این انتظار می رود اگر راه حلی دارند ارائه کنند.

وی به درخواست هایی که در خصوص حل مشکلات معیشتی کارکنان قوه قضائیه در استان بیان شده بود پرداخت و عنوان کرد: بخش قابل توجهی از کشور این مشکل را دارند و همه تلاش خود را در این باره می کنند اما نتیجه تنها دست ما نیست، بلکه دست دولت و مجلس نیز می باشد و امروز دولت می خواهد که مشکلات معیشتی مردم را رفع کند و دارد تلاش می شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اصلاح دلسوزانه خطاها در مجموعه قضایی و کارکنان دستگاه قضا بر لزوم حرمت گذاری کارمندان و قضات تاکید کرد و گفت: یکی دیگر از مسائلی که همواره مطرح بوده این است که باید حرمت کارمند و قاضی را نگه داریم و احساس محبت و مودت باید مبنای نظارت باشد و نظارت بر اساس دلسوزی انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha