یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / با بیان اینکه تولیدکنندگان با وجود شرایط تحریمی و مشکلات اقتصادی فضای کسب و کار خود را توسعه داده‌اند، گفت: در تاریخ ایرانیان ثابت کرده‌اند که ایرانی هیچگاه گرفتار بن بست نمی‌شود و لذا امروز زمان اتحاد و در کنار هم بودن برای از بین بردن مشکلات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان همدان، با بیان اینکه، در اسلام از کسب درآمد و اقتصاد تعبیر به خیر و فضل شده است، اظهار داشت: آنچه بد معرفی شده، گرایش درونی و افراطی و وابستگی به مال و دنیا است.

وی با بیان اینکه حضرت امیر(ع) یکی از بزرگترین تولید کننده‌ها در طول تاریخ اسلام بوده‌اند، گفت: کمتر شخصی در تاریخ اسلام وجود دارد که همانند امام علی(ع) در عرصه‌های تولیدی فعالیت داشته باشد، البته حضرت امیر(ع) تمام آن‌ها را وقف کرده‌اند.

امام جمعه همدان، با تأکید براینکه باید اقتصاد مردمی باشد، یادآور شد: باید به سمتی حرکت کنیم که دخالت دولت به کمترین میزان خود برسد، چرا که بسیاری از آسیب‌هایی که امروز با آن روبرو هستیم نشأت گرفته از این است که مقدار زیادی از اقتصاد در اختیار دولت است.

وی از مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان را ساختارهای اقتصادی و بروکراسی ادارات خواند و گفت: متأسفانه گاهی از موارد یک تولیدکننده ماه‌ها معطل یک مجوز است، مشکلی که ربطی به دولت‌ها ندارد و نیازمند ایجاد اصلاح در ساز و کارها هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه دولت برای موفقیت در این عرصه باید موانع را از سر راه تولید کننده بردارد، اظهار کرد: تصمیم دولت بر اصلاح این ساز و کارهاست، چرا که اگر مانع تراشی برای تولید کننده رخ ندهد، قطعا او با سرعت بیشتری به پیش خواهد رفت.

وی تصریح کرد: این مشکلات نه تنها برای تولیدکنندگان حتی برای بنده نیز وجود دارد، تا جایی که ۴ سال است درگیر حل مشکل مصلی و حسینیه همدان هستیم و گرفتار این ساز و کارهای اداری شده‌ایم.

امام جمعه همدان، با گلایه از اینکه این مشکلات اداری همه ما را گرفتار کرده است، یادآور شد: امروز بزرگترین خدمت دولت به تولیدکنندگان، اصلاح این ساختار و ساز و کار است و امیدواریم هر چه زودتر از این بروکراسی اداری و شرایط موجود رها شویم.

وی با تأکید بر اینکه مدیر قوی می‌تواند این ساز و کار ها را کنار بزند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که مشکلی وجود ندارد مدیریت کار سختی نیست، مهم مدیریت در زمان مشکلات و تحریم‌ها است که مدیر قوی به خوبی مشخص می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه مدیران با نهادهای نظارتی همراه باشند، اظهار کرد: قبل از انجام کاری، مدیران با مشورت با نهادهای نظارتی می‌توانند از آنها راهکار دریافت کنند.

وی با تقدیر از مجاهدت‌های تولیدکنندگان در شرایط فعلی، گفت: خوب است مسئولان از توان و علم تولیدکنندگان استفاده کنند و از آنجایی که آنها در میدان حضور دارند مشکلات را به خوبی می‌شناسند و برای از بین بردن آن دارای تجربه هستند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه تولیدکنندگان با وجود شرایط تحریمی و مشکلات اقتصادی فضای کسب و کار خود را توسعه داده‌اند، اظهار کرد: در تاریخ ایرانیان ثابت کرده‌اند که ایرانی هیچگاه گرفتار بن بست نمی‌شود و لذا امروز زمان انحاد و در کنار هم بودن برای از بین بردن مشکلات است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha