جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه همدلی مردم در محلات باید تقویت و در ادامه روایت شود، گفت: اگر مهرواره محله همدل فقط به امر اصلی همدلی و رفع مشکل بپردازد، ولی روایت هنرمندانه آن را جدی نگیرد کار به ثمر نخواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امروز ۲۱ اسفند در آئین اختتامیه مهرواره بانور و افتتاحیه مهرواره محله همدل که با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد امام زمان(عج) بیان کرد: به یاد دارم که هر سال روز اول سال نو سنتی حسنه در محله ما تکرار می‌شد که روز اول سال به منزل شهدا رفته و با خانواده ایشان دیدار داشتیم.

وی افزود: امسال برنامه غبارروبی مساجد نیز به مناسبت ماه مبارک رمضان انجام می‌شود. به یاد دارم در منزل یکی از شهدا بودیم که مادر شهید به جمع افرادی که آنجا بودند گفتند که این سنت حسنه بسیار مناسب است که خانواده شهدا را تکریم می‌کنید، اما فرزند شهیدم همواره به فکر تهیدستان و نیازمندان بود و همیشه به فکر رفع مشکل ایشان بود و خوب است که شما در کنار این برنامه به نیازمندان و محرومان رسیدگی کنید که این برنامه از همان زمان در محله ما رسم شد و همچنان نیز ادامه دارد. در مقام عمل نیز کسانی که بیشتر پای کار آمدند، بانوان بودند.

تجلیل از مجاهدت بانوان

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی ادامه داد: در طرح مهرواره بانور نیز افراد فراوانی وارد میدان شده و نقش آفرینی می‌کنند و جا دارد که از همسران ایشان که سختی مسیر ایشان را تحمل می‌کنند، تجلیل شود. در این طرح نیز باید بانوان حاضر در میدان که از همسران امامان جماعت و ... هستند مورد تقدیر قرار گیرند؛ باید مجاهدت‌های بانوان در این عرصه‌ها را ستود و روایت کرد؛ ما به خاطر عدم روایت تلاش‌های بانوان، خسارت‌های بزرگی دیده‌ایم. مهرواره بانور برای من از زمانی مهم‌تر شد که رادیو بانور شروع به روایت مجاهدت‌های بانوان کرد.

وی بیان کرد: هیچ کس نمی‌تواند مثل بانوان، این مجاهدت‌ها را روایت کند؛ روایتگری هنرمندانه، ویژگی اصلی بانوان است. بانوان در روایت ادبیات دفاع مقدس از آقایان پیشی گرفته‌اند؛ بنابراین خود حضور بانوان با تمامی برکاتی که دارد نیز باید روایت شود. باید کوتاهی‌های گذشته را در روایت بانوان جبران کنیم. تمام فرصت‌های رشد و تربیتی که خداوند متعال طراحی کرده ما را به این جهت سوق می‌دهد که برای رفع فقر دعا کرده و تلاش کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در جنگ ترکیبی همه جانبه که با آن مواجه هستیم، شکاف اجتماعی یکی از اهداف دشمنان است. ترمیم این شکاف را باید با مواسات و تواصی و همدلی جبران کرد. اگر مردم در زمینه گره‌گشایی از نیارمندان و روایت این همدلی پای کار بیایند، مشکلات حل خواهد شد.

خوبی‌های موجود در کف جامعه روایت شود

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی اظهار کرد: امروز نیازمند آن هستیم که خوبی‌های موجود در کف جامعه روایت شود. وقتی تلاش افرادی که در یک محله در حال رفع مشکلات هستند، روایت نشود، در این جنگ ترکیبی با مشکل مواجه خواهیم شد. امروز همه باید توان خود را با هم پیوند بزنند و زمینه اجتماع مومنانه برای به میدان آمدن مردم و تحقق محله اسلامی را فراهم کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: همدلی مردم در محلات باید تقویت و در ادامه روایت شود. این‌مسئله کاملا مرتبط با جهاد تبیین است. محدوده کار مسجد دیوارهای مسجد نیست و تمام محله را پوشش می‌دهد. اگر مهرواره محله همدل فقط به امر اصلی همدلی و رفع مشکل پرداخت، ولی روایت هنرمندانه آن را جدی نگیرد کار به ثمر نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی در پایان تصریح کرد: از زحمات تمامی بانوان در مهرواره بانور قدردانی می‌کنم و امیدوارم این خدمات به خوبی تداوم داشته باشد و نقش موثر بانوان در جامعه بیش از پیش نمایان شود.

شرکت ۳ هزار نفر در مهرواره بانور

مریم زادقاسمی دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور هم در این مراسم گفت: ما در مهرواره بعد از اینکه فعالیت‌های مختلف داشتیم، توانستیم ظرفیت‌های بزرگ و مهم در کشور را شناسایی، فعال‌سازی و هویت‌بخشی کنیم، لذا درصدد پس از آن درصدد طراحی عملیات مهرواره بانور آمدیم و به شکل خاص روی موضوع خانواده و نقش زنان در حوزه مشکلات خانواده متمرکز شدیم و نهادهای مختلف نیز پای کار آمدند و این هم‌افزایی دستگاه‌ها اتفاق مبارکی بود که در مهرواره بانور رقم خورد.

وی ادامه داد: از خرداد سال ۱۴۰۰ تا میلاد حضرت زینب (س) حدود ۳ هزار شرکت ‌کردند و به ما ملحق شدند و شاهد آن بودیم که هرچه‌ هم‌افزایی دستگاه‌های استانی بیشتر بود، استفاده از ظرفیت استانی برای مهرواره بانور هم بیشتر می‌شد.

دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور گفت: پس از فرآیند مهرواره بانور، داوری‌های در دو بخش استانی و ملی انجام شد و ما به ۱۴۰ برگزیده ملی رسیدیم که در ماه مبارک رمضان به یک مهمانی دعوت می‌شوند.

زادقاسمی در پایان یادآور شد: هدف مهم مهرواره بانور یک اتفاق بسیار مبارکی است که با استفاده از ظرفیت‌های رسانه در دو بخش نشریه الگوی سوم و رادیو بانور رقم خورده است. در این فضا ما ۱۲ نسخه نشریه و ۴۳ پادکست روایتی بانور را در دسترس کنش‌گران مهرواره بانور قرار داده‌ایم.

در پایان این مراسم ضمن تجلیل از چهار بانوی برگزیده مهرواره بانور که به نمایندگی از بانوان برتر این مهرواره در جلسه حضور داشتند، از پوستر مهرواره محله همدل نیز رونمایی به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha