دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فضای مجازی

حوزه/ کارشناس و مشاور امور خانواده گفت: برخلاف برخی القائات، حضور بی ضابطه و بدون برنامه در فضای مجازی می تواند منجر به تشدید افسردگی و اضطراب روانی شود.

بهشته اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: باید برای میزان و نحوه حضور افراد در بستر فضای مجازی، ایده و برنامه منطقی داشت و گرنه تحت تأثیر آفات و آسیب های آن قرار گرفته و از حیث روحی و حتی جسمی دچار مشکل می‌شویم.

وی افزود: در رابطه با کودکان و نوجوانان بیش از هر کس دیگری، والدین باید نسبت به این مسایل از خود حساسیت نشان داده و به ارزیابی و نظارت در این عرصه بپردازند.

اسلامی همچنین گفت: هر چند نمی توان به طور کلی بچه ها را از عرصه های نوین منع کرد، اما باید ورود آنها حداقلی و به مقدار نیاز باشد و این که به عنوان مثال بچه های زیر ۱۲ سال اساساً نباید خودشان گوشی تلفن همراه داشته باشند تا بعد از طریق آن به شبکه های اجتماعی و یا بازی ها و دیگر سرگرمی ها مشغول باشند.

وی بیان داشت: باید در بحث ورود به فضای مجازی و استفاده از برنامه ها، پدر و مادرها نظارت داشته باشند و عمدتاً بکوشند که برنامه های مفید در دسترس فرزندانشان باشد نه این که به راحتی به هر برنامه ای که خواستند، دسترسی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha