یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حرم

حوزه/ اردوی علمی-تربیتی طلاب به مقصد دو شهر مذهبی نجف اشرف و کربلای معلی در ماه مبارک رمضان و از سوی مدرسه علمیه شهید صدوقی(ره) واحد ۲ قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اردوی علمی-تربیتی تحت عنوان «در محضر امیرالمومنین علیه السلام» در نجف اشرف و کربلای معلی به مدت ۳٠ روز در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۴هجری قمری مصادف با فروردین سال ۱۴٠۲هجری شمسی ویژه طلاب مدرسه علمیه شهید صدوقی(ره) واحد ۲ قم برگزار می شود.

از جمله برنامه های علمی و آموزشی این اردو ارائه مباحثی در حوزه های کلام، اخلاق، شیوه حکمرانی و ادبیات عرب با محوریت نهج البلاغه در حرم مطهر امیرالمؤمنین علیه السلام و مدرسه علمیه امام خمینی(ره) نجف خواهد بود.

همچنین در این اردوی یک ماهه برنامه های زیارتی همچون زیارت مراقد مطهر ائمه معصومین علیهم السلام در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا، زیارت امامزاده ها و علمای ربانی از قبیل امامزاده سید محمد، علمای مدفون در جوار حرمین امیرالمؤمنین علی علیه السلام و سیدالشهدا علیه السلام می باشد.

زیارت قبور برخی از علمای مدفون در قبرستان مقدس وادی السلام نیز از دیگر برنامه های این اردو خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رادیومناسبتی قم و پخش طنز به جای ترتیل قرآن هرساله IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    3 0
    چه خوب البته کاش بیان می شد که بودجه این اقامت سی روزه تمام طلاب یک مدرسه علمیه چگونه تأمین شده است. در هر صورت هر ساله صدا و سیمای قم، در ایام ماه رمضان ، در فرکانس رادیو مناسبتی اف ام، پخش بیست و چهار ساعته رادیو ترتیل را در دستور کار خود داشت ولی برای اولین بار در ماه رمضان امسال در حال پخش برنامه های طنز نوروزی در فرکانس اف ام رادیو مناسبتی هستند آیا بهتر نیست ، صدا و سیمای قم مثل هر سال رادیو ترتیل را بیست و چهار ساعته در رادیو مناسبتی پخش کند؟ من می بینم که سایت حوزه نیوز بخشی به عنوان یادداشت رسیده دارد لطفا این کامنت بنده را در صورت امکان به صورت یادداشت وارده هم منتشر کنید بلکه بیشتر مورد توجه قرار گیرد. در گذشته بنده گفته بودم که در تمام ایام سال که فرکانس رادیو مناسبتی قم برنامه خاصی ندارد (مثلا بجز ایام اربعین یا ... که رادیو اربعین راه اندازی می شود) رادیو ترتیل را در فرکانس رادیو مناسبتی پخش کنید که مورد اعتنا قرار نگرفت.