دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مرتضی مطیعی - سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با بیان اینکه ثمره روزه تقوا است و افرادی که روزه می‌گیرند بر اساس آیات قرآن کریم، می توانند متقی شوند، گفت: روزه‌داری صرفا خودداری از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه تمام اعضا و جوارح انسان باید با روزه همراه شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در جمع مردم شهرستان سمنان در مصلای این شهر با اشاره آثار و برکات ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تاکید چندباره بر تقوا در نمازهای جمعه به دلیل اهمیت و جایگاه تقوا است. پس از اسلام و ایمان، مرحله تقوا قرار دارد که امیدواریم خداوند متعال توفیق رعایت تقوا در امور مختلف را به ما عنایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه خداوند متعال در آیه ۱۸۳ سوره مبارکه بقره می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا کُتِبَ عَلَیکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِن قَبلِکُم لَعَلَّکُم تَتَّقونَ» ای کسانی که ایمان آورده‌اید! روزه بر شما واجب گردید ، همان‌گونه که بر کسانی که قبل از شما بودند واجب شده بود؛ تا شاید متقی شوید، تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید: همانطور که روزه بر امت‌های پیشین و گذشتگان شما واجب شده بود، اینک نیز بر شما واجب شده است و لذا نباید برای شما تکلیفی طاقت‌فرسا و دشوار باشد.

وی با بیان اینکه ثمره روزه تقوا است و افرادی که روزه می‌گیرند بر اساس آیات قرآن کریم، می توانند متقی شوند، افزود: در مسیر دستیابی به تقوا، بندگان دخیل هستند و برای تحقق آن باید وظایف و شرایط تقوا و روزه‌داری را رعایت کنند و روزه‌داری صرفا خودداری از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه تمام اعضا و جوارح انسان باید با روزه همراه شود.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با بیان اینکه اگر شرایط روزه‌داری و الزامات آن مستمرا رعایت شود، قطعا انسان به درجه تقوا نیز نائل خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق دهد از ماه عزیز رمضان که فرصتی برای تمرین تقوا است بهره‌مند شویم و به تقوا دست پیدا کنیم و انسان در دنیا مسافر است و آمده است توشه آخرت خود را جمع‌آوری کند تا در عالم باقی دست خالی نباشد. در باب عالم برزخ این سوال مطرح می‌شود که آیا راه خیرات و حسنات در عالم برزخ بسته است یا نوعی از رزق و روزی در آن عالم نیز مطرح است؟

وی تصریح کرد: انسان در دنیا، هم می‌تواند راه تقوا، ایمان و کمال را در پیش بگیرد و هم می‌تواند راه گناه، معصیت و بی عفتی را انتخاب کند، لذا انسان پرونده عمل خود را در دنیا بالفعل و مستقیما پر می‌کند، اما در عالم برزخ هم نوعی از حیات و رزق و روزی وجود دارد که البته به اعمال و رفتار انسان در دنیا بستگی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه بر اساس روایات، پرونده انسان پس از مرگ بسته می‌شود به جز در تربیت فرزند صالح، قرآن‌هایی که برای قرائت در اختیار دیگران قرار می‌دهد، حفر چاه آب، کاشت درخت و نیز اعمال نیکویی که پس از مرگ انسان ادامه یابد، گفت: در ماه مبارک رمضان باید بیش از پیش به فکر اموات و گذشتگان باشیم و برای رحمت و مغفرت اموات در راه خدا انفاق کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha