پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست خبری قرارگاه مرکزی زائران نوروزی خراسان رضوی

حوزه / معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی از تشرف بیش از ۱۰میلیون زائر به مشهد مقدس از ۱۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، عصر امروز ۱۴ فروردین در سیزدهمین نشست خبری و پایانی قرارگاه مرکزی زائران نوروزی در هتل فرهنگ و هنر مشهد گفت: ۱۰ میلیون زائر از ۱۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲به مقصد نهایی مشهد مقدس وارد استان خراسان رضوی و همچنین ۱۴ میلیون نفر وارد استان شده اند که به سایر شهرستان ها سفر کرده اند .

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در مجموع ظرفیت حمل و نقلی، کمترین میزان استفاده ۳ درصد هوایی، ۵درصد ریلی ، ۶ درصد حمل و نقل عمومی جاده ای و ۸۶ درصد استفاده از وسایل نقلیه شخصی جاده ای بوده است .

وی با اشاره به افزایش اسکان شب زائران در مشهد مقدس نسبت به سال گذشته، افزود: نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر اسکان شب در محل اسکان های رسمی و غیر رسمی مشهد انجام شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: در بخش بین الملل نیز از کشورهای عراق، افغانستان، لبنان و ... در تعطیلات نوروزی به مشهد مقدس مشرف شده اند .

ماموریت حوزه و دانشگاه در میدان تحقق شعار سال

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد همچنین در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه پیرامون شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نقشه راه نخبگان و حوزویان، گفت: بیانات امام خامنه ای در آغاز سال جدید یک نقشه راه و اعلام مأموریت است. وظیفه نخبگان و حوزویان در عرصه تبیین و عملیاتی سازی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بسیار سنگین تر از دیگران است.

وی ادامه داد: بیانات رهبر معظم انقلاب از یک منظر دشمن شناسی بود و از منظر دیگر اولویت هایی که متوجه مردم است؛ حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید اهتمام ویژه ای به رهنمودهای معظم له داشته باشند و از تعارفات هم بیرون بیایند و برنامه ها و اولویت های کاری خود را برای تحقق شعار سال ارائه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha