یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
دیدار های نوروزی شهردار شیراز با علما

حوزه/ شهردار شیراز درباره مرمت سازی مدرسه علمیه خان، گفت: در مورد رسیدگی و مرمت بنای فاخر و تاریخی این مدرسه تصمیماتی اتخاذ شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، محمدحسن اسدی در ادامه بازدیدهای نوروزی از بافت تاریخی شهر شیراز و دیدار با علمای این شهر عصر امروز از مدرسه علمیه خان بازدید به‌ عمل آورد.

شهردار شهر شیراز در این بازدید که محمدهادی ایمانیه استاندار فارس و رضا محمدیان رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری سومین حرم اهل‌بیت(ع) نیز حضور داشتند با حجت الاسلام والمسلمین سید شرف‌الدین ملک‌حسینی عضو مجلس خبرگان رهبری و مسئول مدرسه علمیه خان دیدار و در مورد رسیدگی به بنای تاریخی مدرسه علمیه خان و مرمت و بازسازی آن گفت‌وگو و تصمیماتی نیز اتخاذ کردند.

وی در ادامه از یکی از مساجدی که در مجاورت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) قرار دارد نیز بازدید کرد.

اسدی در این راستا اظهار کرد: این مسجد با مسائلی مواجه است که قرار شد با همکاری شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز بررسی شده و براساس ردیف‌های بودجه و آیین‌نامه مالی شهرداری در کمک به مساجد، مساعدت‌هایی در حد مقدورات و امکانات شهرداری به این مسجد شود.

به گفته شهردار شیراز بافت تاریخی فرهنگی این کلان‌شهر یک میراث بسیار بی‌بدیل و گرانبهایی است که وظیفه همه ما هست به‌نحو شایسته‌ای از این میراث نیاکان و گذشتگان صیانت، حمایت و مراقبت کنیم و این بافت تاریخی فرهنگی، باز زنده سازی و بازآفرینی شود.

او مقصد اغلب میهمانان نوروزی، زائران و گردشگران داخلی و خارجی را بافت تاریخی فرهنگی دانست و تصریح کرد: ما به‌عنوان مدیران شهری وظیفه داریم که این بافت را کاملاً کف سازی، بدنه‌ سازی و نورپردازی کنیم و تسهیل در کار مردم و ساکنین ایجاد و کاری شایسته برای این شهر کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha