شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: بندگی خداوند متعال تنها به نماز، روزه و گرداندن تسبیح نیست بلکه اگر زندگی درست و خدمت به خلق خدا با نیت عبادت و بندگی وجود داشته باشد انگیزه‌ای برای کار و تلاش بیشتر، عدم احساس خستگی و برکت در کار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در سمینار فرمانداران استان عنوان کرد: اخلاق و رفتار انسان برگرفته از فکر و دل اوست اینکه به چه چیزهایی باور، ایمان و گرایش داشته باشد که این فکر و دل خود را در عمل نمایان می‌سازد و لذا در آیات و روایات همواره بر ایمان و عمل صالح تأکید شده و به عنوان دو بال پرواز از آن یاد شده است.

امام جمعه زاهدان افزود: اگر ایمان به مبدأ و معاد وجود داشته باشد انسان برای انجام کار خیر اشتیاق داشته دارد چرا که از پاداش کار خود آگاه خواهد بود و در نقطه مقابل اگر نگاه مادی وجود داشته باشد دیگر اعتقادی به سایر فرائض و علاقه‌ای به انجام کار خیر نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محامی بیان داشت: هر کس در حد توانی که دارد مکلف است به این معنا که در ازای نعمت، ثروت، موقعیت اجتماعی و جایگاهی که خداوند متعال به او اعطا کرده فردای قیامت نسبت به عملکرد و نحوه استفاده از این ظرفیت‌ها مورد سوال قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در بخشی از دعای حزین این‌گونه آمده است " آنگاه که با عملم خلوت کنم و بپرسی از من آنچه تو بدان داناتری از خودم، پس اگر بگویم آری کجا از عدل تو گریزگاهی است و اگر بگویم نکردم جواب دهی آیا من گواه تو نیستم".

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: هر کس در حوزه اختیارات خود اگر نگاه عبادی به کار داشته باشد از لحظه لحظه دوران مسئولیت خود برای ارائه خدمت و بندگی بیشتر خداوند متعال استفاده خواهد کرد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: بندگی خداوند متعال تنها به نماز، روزه و گرداندن تسبیح نیست بلکه اگر زندگی درست و خدمت به خلق خدا با نیت عبادت و بندگی وجود داشته باشد انگیزه‌ای برای کار و تلاش بیشتر، عدم احساس خستگی و برکت در کار خواهد شد.

وی ادامه داد: به هر میزانی که ایمان و محبت انسان به خدا بیشتر باشد تلاش او برای خدمت به خلق خدا بیشتر خواهد بود و احساس خستگی هم نخواهد کرد از این جهت که در راستای خوشنودی معبود خویش قدم می‌گذارد و آگاه است که اجر و مزد زیادی برای او در نظر گرفته شده و با پاداش مادی قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محامی بیان کرد: اگر نگاه عبادی به کاروجود دارد باید در خدمت به مردم و میزان پیشرفت‌های استان خود را نشان دهد. وی ادامه داد: در این صورت فرد دارای تلاش مستمر خواهد بود و دیگر میزان کار و ساعت اداری برای او مطرح نیست، چرا که مزد این‌کار مادی نخواهد بود و افراد درآمد معنوی بیشتری کسب خواهند کرد.

امام جمعه زاهدان دلسوزی و دغدغه‌مندی را از دیگر محصولات نگاه عبادی به کار عنوان کرد و گفت: گاهی یک مسئول برای رفع مشکلات شهرستان خود تنها به مکاتبه و ارسال چند نامه اکتفا کرده و معتقد است تکلیف خود را انجام داده اما در مواردی هم فرد مسئول با دلسوزی تمام به دنبال حل مشکل است و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به سفرهای شهرستانی خود و طرح مشکلات توسط مسئولان در جلسات عنوان کرد: بسیاری از مشکلات در سطح شهرستان‌ها به دست مسئولین خود شهرستان قابل حل است و برخی دیگر نیازمند پیگیری جدی از سطح استان و کشور است و برای حل مشکلات تنها نباید به مکاتبه اکتفا شود بلکه باید با تمام توان به دنبال حل مشکل بود.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت رشد فراوان در ابعاد مختلف دارد که در این جهت نیازمند عقل، تدبیر، قاطعیت، پیگیری، دلسوزی، همکاری و هم افزایی هستیم چرا که خدمات زیادی صورت گرفته اما می‌توان بیشتر و بهتر از این عمل کرد و باید تمام تلاش خود را در راستای انجام وظیفه به کار گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خاطرنشان نشان کرد: نامگذاری شعار سال۱۴۰۲ تحت عنوان «مهار تورم و رشد تولید» توسط مقام معظم رهبری از نیازهای ویژه کشور است و باید جهت تحقق این امر تمام تلاش خود را به کار گیریم. وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در سال۱۴۰۲ گفت: انتخابات کاری گسترده و نیاز به هماهنگی های فراوان دارد و باید به گونه‌ای در انتخابات دقت شود که هیچ گونه شائبه‌ای ایجاد نشود. طبق بیانات مقام معظم رهبری برگزاری سالم انتخابات و مشارکت بیشتر نشان دهنده قوت و قدرت بیشتر نظام اسلامی است و هر یک از آراء امانت مردم است و وظیفه داریم انتخاباتی سالم را برگزار کنیم.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: نتایج انتخابات دوره گذشته مجلس شورای اسلامی در شهر زاهدان با اعتراض‌هایی همراه بود که با پیگیری کار از شورای نگهبان اقدام به بازشماری آراء شد و شائبه‌ها برطرف شد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی بیان داشت: امانت داری تنها در شمارش صحیح آرا نیست بلکه در مراحل قبل کار نیز باید این مراقبت‌ها صورت گیرد.

وی افزود: شورای نگهبان در تأیید صلاحیت‌ها به گونه‌ای عمل کند که قدرت انتخاب مردم بیشتر شود که در این صورت میزان مشارکت مردم نیز بیشتر خواهد شد البته این به معنای تایید افراد ناشایست و فاسد نیست و باید کار را با کمال صداقت و بی طرفی دنبال و جهت گیری خاصی نداشته باشید و مانند یک قاضی بی طرف برای ایجاد زمینه یک رقابت سالم تلاش کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha