پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
منتظری

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با اشاره به گزیده بخش هایی از وصیت نامه شهید ماشاءالله پیرافکن خطاب به امام خمینی(ره)، گفت: طلبه امام زمان(عج) باید هر آنچه در توان دارد را در راه تبلیغ دین بگذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام جلال منتظری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان امروز در جمع طلاب معتکف حوزه علمیه خراسان در حرم مطهر رضوی گفت: در روایات بر این موضوع تاکید صورت گرفته که هیچ چیز در عالم اتفاقی نیست و هرآنچه رخ می دهد، حتما یک علت و سبب مادی ای نیز دارد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با بیان این که بسیاری از کسانی که با پیامبر گرامی اسلام(ص) بودند، از نعمت وجود ایشان استفاده ای ننمودند، تصریح کرد: نخستین چیزی که سبب تغییر نعمت به بلا خواهد شد ظلم است و ظلم نیز شامل انواعی از ظلم از جمله ظلم به خویشتن، خداوند متعال و دیگران است.

حجت الاسلام منتظری با بیان این که روحانیت با نقش و جایگاه مهم هدایت دینی مردم، می بایست در راستای هدایت انسان ها هر آنچه در توان دارند را در عرصه عمل بگذارند، ابراز کرد: یکی از گناهانی که نعمت را به بلا تبدیل می کند، آن است که انسان نعمت را کوچک و ناچیز بشمارد و قدر نعمت حاصل شده را نداند.

وی با اشاره به گزیده بخش هایی از وصیت نامه شهید ماشاءالله پیرافکن خطاب به امام خمینی(ره)، تصریح کرد: شهید در وصیت نامه خود، نوشته بود:«آقا ببخشید، من بیش از این چیزی در توانم نبود، شرمنده ام حلال کنید». در واقع یک طلبه امام زمانی باید چنین باشد و آنقدر تلاش کند که بتواند روز قیامت بگوید بیش از این در توان نبوده است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در این نشست همچنین به امدادهای ائمه معصومین در سیر زندگی طلاب تلاشگر اشاره کرد و از طلاب خواست در مسیر تبلیغی خویش، باهمه توان گام بردارند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha