شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلال زاده

حوزه/ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عدم اجرای کامل قانون و مسئولیت‌ناپذیری دستگاه‌های مربوطه  را یکی از دلایل گسترش بدحجابی در کشور عنوان کرد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار رسیدگی به وضعیت حجاب و عفاف و اجرایی شدن طرح مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حجاب شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، وحید جلال زاده امروز در نشست فرهنگی که با موضوع عفاف و حجاب در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها برگزار شد، با اشاره به تاریخ و سابقه حجاب در ایران اظهار داشت: در ایران قبل از اسلام نیز زنان دارای حجاب بودند و این را می توان از کتبیه ها و آثار تاریخی به جانده از ایران باستان مشاهده کرد.

وی حجاب را نماد شخصیت و معنویت عنوان کرد، افزود: امروز پدیده بدحجابی بخشی از پازل دشمن در استفاده ابزاری از زنان در حمله به انقلاب اسلامی و مسلمین است و دشمن می خواهد با این مسئله فرهنگی نظام اسلامی را درگیر کند و باید نهادهای فرهنگی و مجموعه های حاکمیتی متوجه این مسئله باشند و برای مقابله با آن برنامه ریزی دقیق داشته باشند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به تصویب «قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ حجاب و عفاف» در سال ۱۳۸۴ در شورای عالی انقلاب فرهنگی متأسفانه نگرانی‌هایی درخصوص وضعیت حجاب با گذشت سالها از زمان تصویب قانون وجود دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عدم اجرای کامل قانون و مسئولیت‌ناپذیری دستگاه‌های مربوطه را یکی از دلایل گسترش بدحجابی در کشور عنوان کرد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار رسیدگی به وضعیت حجاب و عفاف و اجرایی شدن طرح مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص حجاب شدند.

وی در پایان ضمن معرفی کتاب سازمانها و جریانهای سیاسی ایران از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ به قلم حجت الاسلام رسول جعفریان طلاب را دعوت به مطالعه این کتاب دعوت کرد.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha