دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
توقیف نفت کش در خلیج فارس

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

سپاه پاسخ دزدی دریایی آمریکایی ها را داد

خبرگزاری رویترز مدعی شد ایران در پاسخ به اقدام آمریکا در تصرف یک نفتکش، کشتی نفتی ادوانتج سوئیت را توقیف کرد. مقامات آمریکا در روزهای اخیر دستور دادند یک نفتکش حامل نفت خام ایران به سمت آمریکا تغییر مسیر دهد. به اعتقاد این مقامات این مسئله موجب شد ایران تصمیم به توقیف یک نفت کش عازم آمریکا در روز پنج شنبه بگیرد. سه نفر که گزارش این حادثه را دریافت کرده اند گفتند آمریکا اقدام به توقیف یک کشتی حامل نفت خام ایران کرده بود که ابتدا قرار بود به سمت چین برود. هدف از این اقدام تشدید اجرای تحریم‌های اعمالی علیه دولت ایران بود. نیروی دریایی ایران تلاش کرده بود این نفت کش را بعد از تغییر مسیر دنبال کند، اما موفق نشده بود. این افراد گفتند وزارت دادگستری آمریکا این نفت کش موسوم به سوئز راجان را به موجب حکم دادگاه با همکاری دست کم یک شرکت دخیل در امور این کشتی توقیف کرد. وزارت دادگستری آمریکا به درخواست ها برای اظهارنظر در این خصوص پاسخی نداد. اقدام آمریکا در خصوص کشتی سوئز راجان که پیشتر گزارش نشده بود اطلاعات تازه‌ای را در خصوص تصمیم ایران برای تصرف کشتی ادوانتج سوئیت به دست می‌دهد که یک نفت کش حامل نفت خام کویت بود که تحت اجاره شرکت شورون عازم آمریکا بود. اقدام آمریکا به توقیف نفت کش ایران این پرسش را بر می‌انگیزد که آیا عاملان دریایی مرتبط با آمریکا هشدار کافی را در خصوص افزایش مخاطره برای راندن کشتی‌هایی نظیر ادوانتج سوئیت به سمت ایران دریافت کرده اند یا خیر.

منبع: ایسنا

آتش بس خارطوم با سلاح های سنگین شکست

منابع خبری از درگیری های شدید در اطراف فرماندهی ارتش و کاخ ریاست جمهوری در شهر خارطوم پایتخت سودان و شهر ام درمان با سلاح های سنگین خبر دادند.شبکه خبری الجزیره امروز شنبه گزارش داد که درگیری های شدیدی بین نیروهای ارتش به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» در اطراف مقر فرماندهی کل و کاخ ریاست جمهوری در شهر خارطوم در جریان است. خبرنگار شبکه الجزیره در شهر «ام درمان» نیز گزارش داد که درگیری های شدیدی بین دوطرف در این شهر از ساعات اولیه صبح امروز آغاز شده و آتش بس نقض شده است. درگیری‌های مسلحانه در سودان بر سر قدرت از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سرقدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است. با وجود برقراری چند دور آتش بس در سودان با میانجیگیری و حمایت آمریکا و اعلام پایبندی به آن از سوی طرفین درگیری، نبرد در خارطوم پایتخت این کشور و مناطق اطراف آن ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نفت کاراکاس آمریکا را تسلیم کرد

گزارش ها حاکی از این است که پس از سفر یک هیات بلند پایه از آمریکا به کلمبیا، واشنگتن در راستای رفع تحریم‌ها علیه ونزوئلا در حوزه نفت ممکن است تمایل به امتیاز دادن به این کشور داشته باشد.به دنبال سفر یک هیات بلند پایه آمریکایی به کلمبیا برای گفتگو درمورد مساله رفع تحریم با دولت‌های دیگر، یک منبع آگاه به اسپوتنیک گفت که آمریکا ممکن است مایل به امتیاز دادن به ونزوئلا در راستای رفع تحریم‌های این کشور در حوزه نفت باشد. سه‌شنبه گذشته یک هیات آمریکایی به رهبری «جان فاینر» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا برای شرکت در یک کنفراس بین‌المللی با موضوع ونزوئلا، به کلمبیا سفر کرد. مقام آمریکایی در این کنفرانس در این مورد گفتگو کرد که پیش از در نظر گرفتن رفع تحریم از سوی آمریکا، اقدامات واقعی باید از سوی کاراکاس انجام شود. این کنفرانس بمنظور از سرگیری مذاکرات بین دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا و مخالفان در این کشور برگزار شد اسپوتنیک به نقل از منبع آگاه خود نوشت: هیات بلند پایه آمریکایی در بوگوتا نشان داده که آمریکا آماده امتیاز دادن است اما اگر مادورو کوتاه نیاید نمی‌توان شاهد از بین رفتن این بن بست بود. براساس این گزارش، رهبر جدید مخالفان ونزوئلا هنوز یک موضع هماهنگ درباره تحریم‌ها ندارد و به نظر به صورت رسمی با دولت بایدن در این مساله لابی نکرده است اما درحالیکه «کارلوس وکیو» نماینده مخالفان ونزوئلا و سایرین دیگر نقش رسمی ایفا نمی‌کنند، درها به روی یک رویکرد جدید باز می‌شود. در ماه دسامبر، مجمع ملی مخالفان دولت ونزوئلا به اخراج خوان گوایدو و انحلال دولت خودخوانده وی رای دادند. در نهایت «دینورا فیگرا» جانشین گوایدو شد. طبق گزارش رسانه‌ها، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و گوستاوو پترو همتای کلمبیایی وی در مورد رفع تحریم‌ها علیه ونزوئلا در جریان یک جلسه در کاخ سفید در هفته گذشته، گفتگو کرده اند. واشنگتن پس از آزادی ۷ شهروند آمریکایی از زندان‌های ونزوئلا، بخشی از تحریم‌های کاراکاس را لغو کرد و دولت مادورو و مخالفان داخلی مذاکرات را در مکزیکو سیتی از سر گرفتند. معافیت تحریم‌های واشنگتن به شرکت شورون آمریکا اجازه می‌دهد تا تولید نفت در این کشور برای ۶ ماه از سر گرفته شود. هرچند این مجوز به شورون اجازه گسترش عملیات‌ یا سرمایه گذاری جدید در بخش نفتی ونزوئلا را نمی‌دهد. ایالات متحده اخیرا معافیت از تحریم‌ها برای این شرکت را به مدت ۳ ماه دیگر تمدید کرده است.

منبع: ایرنا

ایران کم‌خرج‌ترین دولت خاورمیانه شد

صندوق بین‌المللی پول دولت ایران را به‌عنوان کم‌خرج‌ترین دولت خاورمیانه از نظر نسبت هزینه‌کرد به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد. جدیدترین آمار ارائه‌شده از سوی صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد دولت ایران کم‌خرج‌ترین دولت میان دولت‌های خاورمیانه در سال ۲۰۲۲ بوده است. نسبت هزینه‌های دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۲.۲۹ درصد بوده است که کمترین رقم میان ۱۱ دولت خاورمیانه‌ای در این سال بوده است. یمن و قطر به‌ترتیب پس از ایران در جایگاه دومین و سومین دولت کم‌خرج خاورمیانه در سال ۲۰۲۲ قرار گرفته‌اند. نسبت هزینه‌کرد دولت به تولید ناخالص داخلی یمن در سال میلادی گذشته ۱۲.۷۳ درصد و این رقم برای قطر ۲۵.۴۲ درصد برآورد شده است. دولت‌های امارات، عربستان، فلسطین، عمان، بحرین، اردن، عراق و کویت نیز به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم تا یازدهم از این نظر قرار گرفته‌اند. کویت با نسبت ۴۰.۶۷ درصدی هزینه‌کرد دولت به تولید ناخالص داخلی پرخرج‌ترین دولت خاورمیانه از این نظر شناخته شده است. بر اساس آمار صندوق بین‌المللی پول در سال ۲۰۲۱ هزینه‌کرد دولت در ایران کاهش یافت و در حالی که نسبت هزینه‌کرد دولت به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۳ درصد بود این رقم در سال ۲۰۲۱ به ۱۲.۲ درصد کاهش یافت و در سال ۲۰۲۲ با افزایش نسبی به ۱۲.۲۹ درصد رسیده است.

منبع: شبکه خبر

حجت الاسلام رئیسی به سوریه دعوت شد

معاون سیاسی دفتر رییس جمهور از سفر رئیس جمهور به سوریه خبر داد و گفت: در سفر رئیسی به سوریه، جشن پیروزی مقاومت برگزار می شود.جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در توئیتی از سفر حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به سوریه خبر داد. ‏غرب آسیا یک دوره تحول ژئوپلتیک ۱۲ ساله به شدت پرتنش را طی کرده که پیروز قطعی آن جمهوری اسلامی ایران و بازنده قطعی آن آمریکاست. جشن پیروزی مقاومت، در سفر آیت الله رئیسی به سوریه برگزار خواهد شد. رحمت الهی بر حاج قاسم شهید که به همه آموخت قدرت در میدان تنها راه موفقیت دیپلماسی است.»

منبع: مهر

اعتصاب سراسری بیت‌لحم را خاموش کرد

منابع محلی در کرانه‌باختری از آغاز اعتصاب سراسری در شهر بیت‌لحم در جنوب کرانه‌باختری خبر می‌دهند.ساکنان شهر بیت‌لحم در کرانه‌باختری در پی شهادت «مصطفی صباح» نوجوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست امروز را در این شهر اعتصاب سراسری اعلام کردند. تمامی مغازه‌ها و مراکز تجاری امروز در شهر بیت‌لحم تعطیل است و ساکنان این شهر خواستار گرفتن انتقام خون این نوجوان شهید فلسطینی هستند. این نوجوان ۱۶ ساله روز گذشته در درگیری‌های روستای تقوع در جنوب شرق بیت‌لحم به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. گفتنی است مردم فلسطین در کنار مبارزان مقاومت در روزهای اخیر در میادین و عرصه‌های مختلف نبرد با اشغالگران صهیونیست حضور دارند و طی یک هفته اخیر در قدس اشغالی و کرانه‌باختری در مجموع ۱۲۵ عملیات مقاومتی رخ داده است.

منبع: مهر

هوای تهران قابل قبول شد

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۶۷ یعنی در بازه قابل قبول قرار دارد. این در حالی است که شاخص آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته نیز روی عدد ۹۱ یعنی بازه قابل قبول قرار داشت. از ابتدای سال تاکنون شهروندان تهرانی ۶ روز هوای پاک، ۳۲ روز هوای قابل قبول و یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده‌اند. این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته دو روز هوای پاک و ۲۷ روز هوای قابل قبول، ۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، یک روز هوای ناسالم و یک روز هوای خطرناک تجربه کرده بودند.

منبع: مهر

ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی آغاز شد

ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بعد از وقفه دو هفته به دلیل مشکل کاغذ یارانه‌ای، از امروز ۹ اردیبهشت آغاز شد. دانش‌آموزان میان پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم از امزوز برای ثبت‌نام کتاب درسی سال تحصیلی جدید اقدام کنند اما ثبت‌نام کتاب درسی بقیه پایه‌ها یعنی پایه‌های ورودی اول دبستان، هفتم و دهم از پنجم تیرماه آغاز می‌شود. ثبت سفارش و توزیع تمام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir و یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام می‌شود. ثبت سفارس کتاب‌های درسی قرار بود ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ آغاز شود اما سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی روز ۲۶ فروردین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نظر به پیگیری‌های صورت گرفته جهت دریافت اعتبارات تکمیلی به منظور تعدیل قیمت‌ها، فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ۱۴۰۲ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم که مقرر بود از فردا (۲۷ فروردین ماه) صورت گیرد تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

منبع: مهر

دینار های قاچاق کشف شدند

سرهنگ مجید دالوند درباره کشف ۱۱ میلیون دینار قاچاق در مرز مریوان گفت: در راستای حراست از مرزها و تشدید اقدامات کنترلی، مرزبانان مستقر در منطقه مرزی باشماق حین بازرسی از مسافرین در حال خروج از خاک کشور به دو عابر مشکوک شدند. وی افزود: مرزبانان پس از بازرسی بدنی آنان، توانستند ۱۱ میلیون و ۲۴۵ هزار دینار عراقی به صورت اختفا کشف کنند که ضمن دستگیری این افراد، مانع خروج این ارز قاچاق از کشور شدند. سرهنگ دالوند در پایان تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناسان، ارزش این ارز کشف شده ۱۰ میلیارد و ۱۹۶ میلیون ریال برآورد شده است.

منبع: مهر

آمریکا و کانادا به توافق رسیدند

کانادا و ایالات متحده توافق کردند که اطلاعات بیشتری در مورد قاچاق اسلحه و مواد مخدر در مرز مشترک خود به اشتراک بگذارند و متعهد شدند که حوادث اخیر مرگ مهاجران در مرز را بررسی کنند. مارکو مندیسینو وزیر امنیت عمومی کانادا اعلام کرد که اتاوا چهار توافقنامه جدید یا به روز شده را با واشنگتن امضا کرده است که به پلیس سلطنتی کانادا و آژانس خدمات مرزی کانادا اجازه می دهد تا اطلاعات بیشتری را با همتایان آمریکایی خود تبادل کنند. مقامات جزییات کمی در مورد تغییرات اساسی ایجاد شده در نتیجه توافقات ارائه کردند. اما مندیچینو تصریح کرد که این توافق‌ها به کانادا اجازه می‌دهد تا به طور خاص پیگیر سلاح‌های گرم خصوصی موسوم به «سلاح‌ ارواح» که شناسایی و ردیابی آنها غیرممکن است و توسط باند خلافکاران استفاده می‌شود، باشد. این اعلامیه در طی برگزاری مجمع جنایات فرامرزی با حضور مندیسینو، دیوید لامتی وزیر دادگستری کانادا، الخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی ایالات متحده و مریک گارلند دادستان کل ایالات متحده قرائت شد. هدف این قراردادها کمک به توقف ارسال مواد افیونی مانند فنتانیل است. مریک گارلند دادستان کل آمریکا اعلام کرد که مقامات مواد مورد استفاده برای تولید داروهای مخدر کشنده و ارسال عناصر تشکیل دهنده آن از چین را پیگیری خواهند کرد. مندیچینو در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: این توافق به معنای تحقیقات مشترک بیشتر در مورد قاچاق اسلحه و مواد مخدر است. در بیانیه ای مشترک آمده است که مجریان قانون در هر دو سوی مرز برای درک مشترک از قوانین حریم خصوصی دو کشور آموزش خواهند دید. این چهار رهبر همچنین متعهد شدند که حوادث اخیر مرگ مهاجران در مرز را بررسی کنند.

منبع: ایرنا

انتقال اتباع ایرانی با همکاری ریاض از سودان

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: در این مسیر، همکاری موثر کشور عربستان و مساعدت دولت سودان کمک کننده بود که جای تقدیر و تشکر دارد. ۶۵ تبعه ایرانی ساکن در سودان به سلامت از خارطوم به بندر جده منتقل شدند. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص خروج و انتقال اتباع ایرانی از سودان اظهار داشت: از ابتدای بروز ناآرامی‌ها در سودان، وزارت امور خارجه موضوع خارج کردن ۶۵ تبعه ایرانی ساکن در این کشور را با جدیت در دستور کار قرار داد و پس از انجام هماهنگی‌های لازم، انتقال امن اتباع کشورمان از خارطوم به پورت سودان و سپس خروج و اعزام آن‌ها به بندر جده صورت گرفت. سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه ترتیبات لازم برای انتقال این گروه از هم میهنان از عربستان به کشورمان نیز فراهم شده است، خاطرنشان کرد: در این مسیر، همکاری موثر کشور عربستان و مساعدت دولت سودان کمک کننده بود که جای تقدیر و تشکر دارد. کنعانی در پایان تاکید کرد پیگیری و رسیدگی به وضعیت و سلامت ایرانیان خارج از کشور یکی از وظایف مهم وزارت امور خارجه است.

منبع: شبکه خبر

مشهد و نیشابور لرزید

زلزله ای به بزرگی ۴ و ۶ دهم ریشتر بامداد امروز ۸ اردیبهشت به مرکزیت شهر قدمگاه مرکز شهرستان زبرخان رخ داد. وقوع زلزله ۴ و شش دهم ریشتری در قدمگاهشدت این زمین لرزه که ساعت ۲ و ۹ دقیقه بامداد امروز در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ دادبه حدی بودکه شهرهای مشهد و نیشابور نیز به لرزه در امد. هنوز از میزان خسارت های احتمالی این زلزله گزارشی دریافت نشده است. داوری فرماندار مشهد با اشاره به اینکه بخش زیادی از زائران و مجاوران این زلزله را احساس کردند افزود: تیم های کارشناسی در حال رصد خسارت های احتمالی زلزله هستند. فرماندار نیشابور هم گفت: در پی وقوع زلزله بسیاری از مردم از خانه های خود خارج شدند. ابوطالب جوان افزود: هنوز گزارشی از خسارت های این زلزله دریافت نشده است.

منبع: شبکه خبر

آغاز موج گرما در اسپانیا

دمای هوا در برخی از مناطق در اسپانیا به ۴۲ درجه سانتیگراد رسیده است؛ بسیاری از مردم اسپانیا انتظار این گرما را در فصل تابستان دارند.موج گرمای بی سابقه اسپانیا را در برگرفته است.دمای هوا در برخی از مناطق در اسپانیا به ۴۲ درجه سانتیگراد رسیده است. بسیاری از مردم اسپانیا انتظار این گرما را در فصل تابستان دارند. این موضوع سبب شده است که بسیاری از مردم اسپانیا و از جمله مردم شهر مادرید برای خنک کردن خود به پارک‌ها و فضای سبز رو بیاورند.

منبع: شبکه خبر

دور مذاکرات عربستانی ها به حزب الله رسید

یک رسانه لبنانی از ایجاد یک خط ارتباطی غیر مستقیم میان عربستان سعودی و حزب‌الله لبنان از طریق طرف سوم خبر داده است. روزنامه الأخبار در این باره اعلام کرد: اطلاعاتی که از یکی از پایتخت‌های اروپایی به نقل از یک مقام سعودی به مقامات لبنانی رسیده حاکی از آن است که ریاض سیاست گفت‌وگو را با کسانی که قبلاً با آن‌ها خصومت داشته از ایران گرفته تا سوریه و نظام بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور و به زودی با حزب‌الله لبنان در پیش گرفته است. الأخبار نوشت: اطلاعات غیررسمی در بیروت این مطلب را تکمیل کرده و منابع با احتیاط در مورد جزئیات آن صحبت کرده‌اند و طبق این اطلاعات، "خط گفت‌وگو از طریق طرف سوم ایجاد شده یا قرار است که به زودی ایجاد شود." این رسانه در ادامه آورده است: انجام چنین گفت‌وگویی یادآور اولین و تنها ارتباط میان دو طرف (حزب‌الله و عربستان) در یک لحظه استثنایی منطقه‌ای است و آن زمانی بود که ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی ۴ ژانویه ۲۰۰۷ شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل و محمد فنیش، نماینده حزب‌الله را در جریان سفر به عربستان به حضور پذیرفت. پس از آن ارتباط قطع شد و وارد یک جنگ رسانه‌ای طولانی مدت شدند که پس از ورود حزب‌الله به جنگ سوریه به اوج خود رسید.

منبع: ایسنا

تعویض تاکسی های فرسوده استارت خورد

سخنگوی وزارت صمت گفت: سامانه صدور گواهی اسقاط خودرو از امروز ۹ اردیبهشت آماده تعویض کلید به‌کلید ۱۰ هزار خودرو فرسوده تاکسی است آقای امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در صفحه شخصی خود نوشت: سامانه صدور گواهی اسقاط خودرو nnhk.ir از امروز ۹ اردیبهشت آماده تعویض کلیدبه کلید ۱۰ هزار خودرو فرسوده تاکسی است این سامانه از ۲۶ فروردین، ۲۹ هزار سهمیه خودرو فرسوده در قرعه کشی‌های قبلی را از مرحله اسقاط تا تحویل خودروی نو ساماندهی کرده است. امسال سرعت جایگزینی خودرو فرسوده شتاب می‌گیرد.

منبع: خبرنگاران جوان

رئیس‌جمهور عراق وارد تهران شد

رئیس جمهور عراق که به‌دعوت رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به ایران سفر کرده است، روز شنبه و در بدو ورود به تهران در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد مورد استقبال سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان قرار گرفت.همچنین همسر رئیس جمهور عراق هم او را در این سفر همراهی کرده است که وی نیز از سوی انسیه خزعلی معاون امور زنان رئیس جمهور مورد استقبال قرار گرفت. قرار است مراسم استقبال رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از رئیس‌ جمهور عراق تا ساعاتی دیگر در مجموعه فرهنگی ـ تاریخی سعدآباد برگزار شود. رئیس جمهور ایران و همتای عراقی پس از مراسم استقبال رسمی مذاکرات خصوصی خود را آغاز می‌کنند. رئیس جمهور عراق که در مهرماه سال گذشته به‌عنوان رئیس دولت این کشور برگزیده شد، برای نخستین بار به‌منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است. آیت الله رئیسی تاکنون میزبان ۱۱ مقام خارجی در تهران است.

منبع: خبرنگاران جوان

مردم قم با پیکر آیت‌الله سلیمانی وداع کردند

مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله سلیمانی از ۹ صبح امروز از مسجد امام حسن عسکری علیه السلام به‌سمت حرم مطهر آغاز شد در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده می‌شود. آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید بر پیکر آیت‌الله سلیمانی نماز خواهد خواند. مراسم گرامیداشت این عالم مجاهد و خدمتگزار امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود. آیت‌الله شیخ عباسعلی سلیمانی در حادثه تیراندازی در بانک ملی بابلسر مورد سوءقصد قرار گرفت و در سن ۷۶سالگی به شهادت رسید. این عالم ربانی نماینده مردم زاهدان در مجلس خبرگان رهبری بود و سابقه امامت جمعه زاهدان و نمایندگی ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و منطقه کاشان را در کارنامه کاری خود داشت.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha