یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم گفت: شهید مطهری در بحرانی‌ترین شرایط وارد عرصه دانشگاه‌ها شد و با قدرت، صلابت و غیرت از ارزش‌های دینی و الهی در ابعاد مختلف مانند مسأله عفاف و حجاب دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن اکبری در آیین تکریم و معارفه معاون تربیت و آموزش عقیدتی و سیاسی سپاه استان قم، بیان کرد: شهید مطهری از استوانه‌های علمی و فرهنگی عصر حاضر بود که اجر و مزد پاداش خود را با نوشیدن شربت شهادت چشید، شهادت تنها اجری بود که می‌توانست پاسخ خدمات این استاد را در مسیر اعتلای ارزش‌های اسلام بدهد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری یک عالم عادی نبود، خاطرنشان کرد: شهید مطهری با زمان‌شناسی خاص خود با ورود به مباحث و نیازهای زمانه خود، به تناسب زمان و مکان گام‌های موثری علمی برداشت و در اصلاح تربیتی و عقیدتی مردم تاثیر بسزایی داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم با تاکید بر اینکه شهید مطهری با عمل صالح، وارد عرصه خدمتگزارای به جامعه خود شد، اضافه کرد: شخصیت شهید مطهری باید متناسب با حقایق والای علمی‌، فکری و روحی ایشان در جامعه کنونی تبیین و تشریح شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز شهید مطهری عمق بصیرت و شناخت دقیق از جریانات آن زمان، مانند مجاهدین خلق بود که این مسئله سبب می‌شد که دائما در برابر خطرات فکری و اندیشه‌ای آنها هشدار داده و جوانان را از افتادن به دام آنها برحذر دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام گفت: شهید مطهری در بحرانی‌ترین شرایط وارد عرصه دانشگاه‌ها شد و با قدرت، صلابت و غیرت از ارزش‌های دینی و الهی در ابعاد مختلف مانند مسأله عفاف و حجاب دفاع کرد.

حجت‌الاسلام اکبری با تأکید بر اینکه شهید مطهری از یک پشتوانه قوی اعتقادی و علمی برخوردار بود، ادامه داد: شهید مطهری در هر عرصه و مسأله‌ای که احساس می‌کرد بدعتی در جامعه در حال شکل‌گیری است با قدرت ورود پیدا می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری انسان تکلیف محور و وظیفه شناسی بود، اظهارداشت: دشمن شناسی، دغدغه‌های فکری و فرهنگی و سایر خصوصیات این شهید همه حکایت از روح بزرگ و پرورش این عالم وارسته در مکتب اولیای الهی است‌.

حجت‌الاسلام و المسلمین اکبری با اهمیت بخش عقیدتی سیاسی در منظومه فکری امامین انقلاب، تصریح کرد: بخش عقیدتی باید آرمان و هدف اصلی مجموعه را رقم بزند، مسوولیت و رسالت این بخش بسیار سنگین و مهم است.
وی خاطرنشان کرد: باید از اساتید صاحب نفس، اهل فضل و درایت در بخش عقیدتی و سیاسی سپاه استان قم استفاده مطلوبی شده و سایر ارکان نیز هماهنگی لازم را با این معاونت داشته باشد.
طی این آیین از خدمات حجت الاسلام احمد احمدی تقدیر و سرهنگ پاسدار ابوالفضل بهرامی بعنوان سرپرست معاونت عقیدتی و سیاسی سپاه استان قم منصوب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha