پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بهادری جهرمی

حوزه/ بهادری جهرمی گفت: هر وقت با تفکر انقلاب اسلامی پیش رفتیم پیروز شدیم و هر زمان از تفکر انقلابی فاصله گرفتیم با شکست مواجه شدیم و کشور بعد از یک دهه پسرفت در همه زمینه ها، امروز در مسیر پیشرفت قرار گرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه علی بهادری جهرمی امروز در جمع طلاب و روحانیون ارومیه که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: دلیل این‌که رهبر انقلاب به جهاد تبیین تأکید دارند دو علت مهم دارد و مسئله اول آن است که در شرائطی که مشکل و بحرانی وجود ندارد و روال عادی است در چنین شرائطی اولویتی بر تبیین وجود ندارد اما وقتی رهبری به روشنگری تاکید می کند یعنی دوران، دوران پیچیده‌ای است.

وی افزود: تحلیل یک مسئله نیاز به واکاوی ابعاد پیچیده آن است واگر تشخیص ما اشتباه باشد نتیجه غلط می دهد فلذا رسالت اولی و ابتدایی ما در جهاد تبیین تامل بیشتر و مطالعات عمیق است.
سخنگوی دولت عنوان داشت: بسیاری از اطلاعات و تحلیل های فضای مجازی برای منحرف کردن مسیر است و باید مراقب باشیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: دومین دلیل لزوم جهاد تبیین جنگی است که ما امروز با آن درگیر هستیم و متاسفانه عده‌ای این جنگ را جدی نگرفته‌اند و باید در جنگ به لوازم آن هم توجه کنیم و حتی احکام هم در دوران جنگ متفاوت است.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: تنگه احد جنگ نرم، تبیین است و باید حواسمان به این مسئله باشد و گاهی در این جنگ عده‌ای اسلحه را به روی هم رزم خود می گیرند.

وی اضافه کرد: یکی از نیازهای جنگ تبیین این است که به مردم باید تبیین شود که دشمن راست و دروغ را به هم می آمیزد و لذا در عملیات باید به همه ابعاد جنگ توجه کنیم و از همه ظرفیت های خود استفاده کنیم و از قدرت و لوازم دشمن نیز با خبر باشیم.

سخنگوی دولت افزود: امروز ایامی است که شیطان در صف جهانی از خشم و عصبانیت خود نعره می کشد، در زمان بعثت نبی مکرم اسلام جزیرة العرب منتهی الیه جاهلیت قرار داشت و شیطان در اوج پیروزی بود و در روایات بیان شده است که وقتی پیامبر مبعوث شد شیطان نعره کشید و ایام بعد از انقلاب نیز اینگونه بود و شیاطین را آشفته کرد.

وی گفت: مسیر روشنگری جهانی به برکت نفس مسیحایی امام امت، نعره شیطان بزرگ را بلند کرده است.

بهادری جهرمی عنوان داشت: آمریکایی ها با ایجاد سازمان ملل، قدرت دلار و قدرت نظامی مسیری را شروع کرده بود و بنایش این بود که قدرت آینده برای نظام سرمایه داری است و دین در این میدان جایی ندارد و با ظهور انقلاب هر سه قدرت تضعیف شد و امروز اقتصادهای بزرگ جهان دلار از مبادلات اقتصادی خود حذف می‌کنند.

وی عنوان کرد: زمانی صدای واحد از سازمان ملل بلند می شد اما امروز صداهای منطقه ای بلندتر از سازمان ملل است و ساختارهایی که ایجاد شده شورای امنیت و سازمان ملل را که توانایی حل مسئله را ندارد، تضعیف می‌کند و حتی غرب برای حل مشکل اوکراین به شرق می رود.

سخنگوی دولت گفت: غرب به بهانه قدرت نظامی بودن مثل خون ظرفیت های منطقه را می مکیدند و امروز برای این‌که ایران را بزنند خبر پخش می کنند که ایران به دومین قدرت جهانی دنیا پهپاد داده که معادلات نظامی را تغییر می دهد و حتما مسیر قدرت غرب، نماد روشن و مشهور فاصله گرفتن از خدا و جدایی دین از سیاست روبه شکست و افول است.

وی اضافه کرد: وقتی دشمن می بیند رو به افول است طراحی می کند، تحلیل می کند که از کدام منطقه شکست خورد و شروع می کند در همانجا سرمایه‌گذاری کردن، و در این چهل سال اخیر ما دیدیم تریلیون ها دلار برای مقابله با انقلاب اسلامی هزینه کرده است.

بهادری جهرمی با تأکید بر این که امروز بنگاه های اقتصادی غرب مجبور هستند برای بقای خود تحریم‌های آمریکا را دور بزنند، گفت: تمام نیروهایی که آمریکا در این چهل سال هزینه کرده به ضرر خود تمام شده است.

وی اضافه کرد: اگر امروز برخی کشورها از حذف دلار حرف می زنند، دلیلش این است که جمهوری اسلامی ده‌ها سال این فکر را زنده نگه داشته است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: هر وقت می بینیم حملات رسانه ای و دیپلماتیک از سوی غرب رقم می خورد، باید بدانیم که مسیر را درست می رویم، فکر نکنیم شلوغی های یک خیابان برای غرب هزینه ندارد، بلکه هزینه گزافی میدهند؛ پول خرج می‌کنند، نیرو می سوزانند.

وی اظهار کرد: اصلی ترین مسئله ای که غرب بعد از جنگ روی آن تمرکز کرد، اقتصاد بود تا نظام ناکارآمد جلوه دهد و به همین دلیل اکثر نام هایی که رهبر انقلاب بر سال‌ها انتخاب می‌کنند اقتصادی است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه سالها هزینه دشمن در تحریم و فشار اقتصادی علیه ایران بی نتیجه ماند و امروز ایران در مسیر رشد و پیروزی قرار گرفته است. گفت: هر وقت با تفکر انقلاب اسلامی پیش رفتیم پیروز شدیم و هر زمان از تفکر انقلابی فاصله گرفتیم با شکست مواجه شدیم و کشور بعد از یک دهه پسرفت در همه زمینه ها، امروز در مسیر پیشرفت قرار گرفته‌ایم.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha