پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه پیگیری حقابه و نیز اجرای پروژه‌های تأمین آب ترک فعل، تاخیر، سوء تدبیر و بی‌ارادگی‌های متعدد صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زاهدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در دیدار معاون وزیر نیرو گفت: برداشت بنده این است که در حوزه پیگیری حقابه و نیز اجرای پروژه‌ها و طرح‌های دیگر چهت تامین آب ترک فعل، تاخیر، سوء تدبیر و بی ارادگی متعدد صورت گرفته است‌.

امام جمعه زاهدان افزود: در ابتدای حضور به عنوان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بنده به عنوان یک فرد غیر متخصص هشدار دادم که با راه اندازی طرح ۴۶ هزار هکتار سیستان خود را وابسته به غیر کردیم در حالی که سرمایه‌گذاری باید در زمینه ای صورت گیرد که وابستگی ما به غیر کاهش یابد اما مسئولان وقت آرامش خاطر داشتند که تامین آب از افغانستان طبق یک معاهده بین‌المللی و ادامه دار است که متاسفانه این‌گونه نشد و این یک نمونه از بی‌تدبیری‌های صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی بیان داشت: سالیان طولانی است که با کمبود بارش‌ها روبرو هستیم اما مسئولان تازه به دنبال ارائه و اجرای طرح هستند در حالی که اینکار باید سالها پیش آغاز می شد و این یک نمونه از ترک فعل‌های صورت گرفته است.

وی ادامه داد: طرح‌های مد نظر از جمله تهلاب، حرمک، جاه زرف و انتقال آب از دریای عمان تامین کننده نیازهای فعلی نیست و برای اجرای آن زمان بیشتری نیاز است در حالی که شرایط سخت شده و برای تامین آب شرب هم با مشکل مواجهیم و از دیدگاه مردم کار حاکمیت قابل دفاع توجیه نیست.

آیت‌الله محامی گفت: در خصوص حقابه نگاه غلط نسبت به طالبان وجود دارد و از طرفی عزمی برای پیگیری کار نیست از این جهت که برخی به دنبال گفتمان با طالبان هستند غافل از اینکه طالبان دست نشانده آمریکاست و برای دستیابی به اهداف خود باید از همه اهرم‌های فشار استفاده کنیم.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: حیات مردم سیستان با تالاب، ماهی‌گیری، کشاورزی و دامداری بوده و حالا در تأمین آب شرب هم مشکل داریم و باید در شرایط کنونی طرح و برنامه داشته باشیم تا مردم بیش از این دچار مشکل نشوند.

همچنین در ابتدای این دیدار محمد جوانبخت معاون وزیر نیرو به بیان گزارشی از مهمترین پروژه‌های وزارت نیرو جهت تامین آب در استان سیستان و بلوچستان پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha