شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست سالروز بزرگداشت ارتحال امام خمینی

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امامین انقلاب در هدایت انقلاب و امت بی‌نظیر بوده و هستند هر جا موفق عمل کردیم ناشی از توجه به رهنمودهای حکیمانه امامین انقلاب بوده و شکست‌ها و کمبودها ناشی از عدم اعتقاد برخی مسئولین به این رهنمودها یا ناکارآمدی و سوء مدیریت کارگزاران بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، نشست سالروز بزرگداشت ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

حجت الاسلام سید جواد خاضع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در این نشست با بیان این که باید ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) را به نسل جوان معرفی کنیم، گفت: حضرت امام شخصیت ممتاز و بی نظیر عصر حاضر است که با افکار و اندیشه‌های بلند و تلاش‌های صادقانه خود، مسیر تاریخ را دگرگون کرد و توانست در پرتو اعتماد به وعده‌های الهی و ایمان راسخ به هدف، نظام فاسد و پوسیده دو هزار و پانصد ساله را به زباله‌دان تاریخ بریزد و به جامعه اسلامی هویت تازه‌ای ببخشد.

وی با بیان این که خیلی از تحلیلگران قبل از انقلاب، از حیات دین و معنویت ناامید بودند و تصور می‌کردند عصر دین‌داری به پایان رسیده است، گفت: امام خمینی (ره) توانست مجدداً دین را در عرصه اجتماع و سیاست وارد کرده و ثابت کرد که دین در متن حوادث و تحولات زندگی بشر همیشه زنده است.

حجت الاسلام خاضع افزود: امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب و ارزش‌های اسلامی و احیاگر حجاب و عفاف و هویّت زن مسلمان و منادی وحدت مسلمانان جهان بود.

وی تصریح کرد؛ امام خمینی (ره) مروّج همبستگی‌های ادیانی و گفت‌وگوها و تعاملات بین ادیان بود و امیدواریم امت اسلامی و بشریت با الگوگیری از اندیشه‌های نورانی حضرت امام و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری مسیر رهایی و سعادت معنوی را طی کنند.

امام خمینی (ره) مروّج همبستگی‌ و تعاملات بین ادیان بود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که دشمنان منتظر تضعیف یا شکست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بودند، گفت: انتخاب شایسته امام خامنه‌ای توسط مجلس خبرگان، تمام توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان را خنثی و خواب‌های آنان را آشفته کرد. رهبر فرزانه انقلاب اسلامی طی این ۳۴ سال موانع را یکی پس از دیگری کنار زد و توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کرد.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی دستاوردهای جدید را یکی پس از دیگری به کارنامه پرافتخار انقلاب افزود و کشتی انقلاب را در دل طوفان‌ها و امواج سهمگین، مدبرانه و حکیمانه هدایت کرد و انقلاب اسلامی را در مقیاس جهانی رهبری کرد، به نحوی که همگان اعتراف می‌کنند که امروز ایران قدرت اول منطقه راهبردی غرب آسیا است.

حجت الاسلام خاضع با طرح این سؤال که در میان حاکمان امروز جهان، کدام حاکم شجاع‌تر، با تدبیرتر، خلاق‌تر و هوشمندتر از مقام معظم رهبری بر ملتی حکومت می‌کند؟ گفت: رهبری به جامعیت علمی، دینی و فقهی ایشان در دنیای اسلام پیدا نمی‌شود و هیچ سیاست‌ورزی که توانایی‌های او همسنگ و همسان مدیریت ایشان در بحبوحه‌ی بحران‌ها و فشارها و تهدیدها باشد وجود ندارد.

وی ادامه داد: کسانی که امروز به غلط مدعی هستند که انقلاب از مسیر خود منحرف شده باید بدانند انقلاب منحرف نشده بلکه خودشان به دلیل ضعف در تقوا یا نداشتن تقوا، نداشتن بصیرت و بینش لازم، دنیا طلبی و گرایش به دنیا، آگاه نبودن به زمان و مقتضیات آن، خستگی و کم آوردن در پیمودن مسیر و نداشتن استقامت، مرزبندی نکردن با دشمنان و ضعف در دشمن شناسی و فریب لبخند دشمن را خوردن و برخی حب و بغض ها و عقده ها دچار انحراف شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فریب خوردگان و دشمنان قسم خورده این نظام می‌خواستند انقلاب را هم منحرف کنند که نتوانستند و بدانند انقلاب اسلامی به خاطر پیوندی که با دین و ایمان مردم دارد، ثابت و پابرجا خواهد ماند.

وی تصریح کرد: حقیقتا امامین انقلاب در هدایت انقلاب و امت بی‌نظیر بوده و هستند هر جا موفق عمل کردیم ناشی از توجه به رهنمودهای حکیمانه امامین انقلاب بوده و شکست‌ها و کمبودها ناشی از عدم اعتقاد برخی مسئولین به این رهنمودها یا ناکارآمدی و سوء مدیریت کارگزاران بوده است.

حجت الاسلام خاضع خاطرنشان کرد: قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بسترساز و مبدأ پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ بود و نخستین جرقه‌های سرنگونی رژیم شاهنشاهی را رقم زد.

وی ادامه داد: خاستگاه قیام ۱۵ خرداد از نقش و جایگاه روحانیّت شیعه در جامعه اسلامی ایران و پیروی مردم از روحانیت ناشی می شود،و در پی دستگیری حضرت امام جمعیت انبوهی از مردم از نقاط مختلف شهر تهران و ورامین با شعار « یا مرگ یا خمینی » و « مرگ بر شاه » به طرف کاخ شاه به حرکت درآمدند و رژیم خودکامه و دیکتاتور پهلوی جمع زیادی از مردم را به خاک و خون کشید.

حجت‌الاسلام خاضع افزود: این روز بزرگ و تاریخی را باید گرامی بداریم و زنده نگهداریم، چرا که حضرت امام فرمود «۱۵ خرداد از خاطره ها محو نخواهد شد و باید در سالروز آن، هر چه بیشتر آن را زنده نگه داشت.»

وی اظهار کرد: مراسم بزرگداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین ۱۵ خرداد در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اقشار مختلف مردم انقلابی، متدین و غیور استان بالاخص خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام خاضع با اشاره به برنامه‌های ستاد بزرگداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: تولید محتوا (پوستر، موشن گرافیک و عکس‌نوشته) از شخصیت و آراء و اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و انتشار برای استفاده وسیع در شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا از فرمایشهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در مورد قیام خونین ۱۵ خرداد، از برنامه‌های این شورا خواهد بود.

وی بهره گیری از ظرفیت تولیدی و تحلیلی فعالان انقلابی در فضای مجازی، فعال‌سازی و بهره گیری از ظرفیت حوزه و دانشگاه در راستای تبلیغ و ترویج گفتمان حضرت امام خمینی (ره) و تشریح و تبیین قیام خونین ۱۵ خرداد، بهره گیری از ظرفیت کانون‌ها و هسته‌های مردمی مساجد، پایگاه‌های بسیج، سازمان‌های مردم نهاد و جوانان مومن و انقلابی در خصوص تبلیغات محیطی و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در خصوص فضاسازی محیطی متناسب با ۱۴ و ۱۵ خرداد از جمله برنامه ها پیش بینی شده برای بزرگداشت مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد در استان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه های بزرگداشت ایام حزن‌انگیز ۱۴ و ۱۵ خرداد در استان را می توان به تهیه و تولید و انتشار و بازپخش برنامه های مرتبط با سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد توسط شبکه استانی دنا، هماهنگی با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان برای پرداختن به ایام ارتحال حضرت امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد در خطبه‌های نمازجمعه، بهره گیری از ظرفیت شاعران و مداحان آیینی و انقلابی و سایر هنرمندان و تهیه و تولید کلیپ کوتاه، تیزر، نماهنگ و انتشار آنها در فضای مجازی و شبکه های مجازی،برشمرد.

وی در پایان اضافه کرد: برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی نمایشگاه کتاب از آثار امام خمینی (ره)، برگزاری همایش اندیشه‌های حضرت امام (ره) در دانشگاه های استان، فضاسازی تبلیغی در سطح شهرهای سراسر استان، فضاسازی تبلیغی ادارات، نهادها و سازمان‌های استان، اعزام مبلغ به روستاهای پرجمعیت جهت گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، برگزاری شب شعر و یادواره حضرت امام (ره) توسط حوزه هنری و اداره ارشاد اسلامی، برگزاری نشست‌های تخصصی در دستگاه‌ها و ادارات ویژه کارکنان، برگزاری همایش تخصصی «ولایت فقیه استمرار راه انبیاء» با حضور علما، روحانیون و طلاب حوزه علمیه با محوریت حوزه علمیه را می توان نام برد.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha