جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید حسن عاملی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: امام صادق(ع) با به راه انداختن نهضت علمی شاگردان بسیاری را تربیت کردند که هر کدام از آنها دانشمندانی برای تبلیغ دین بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل، در مراسم شهادت مظلومانه ششمین کوکب هدایت حضرت امام جعفر صادق(ع) در حرم مطهر رضوی گفت: امام صادق(ع) در دوران امامت خود احکام دین مبین اسلام را برای مردم تبیین کرد.

وی تصریح کرد: این امام همام با به راه انداختن نهضت علمی شاگردان بسیاری را تربیت کردند که هر کدام از آنها دانشمندانی برای تبلیغ دین بودند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: هیبت علمی امام صادق(ع) باعث شد که دشمن در برابر ایشان بایستد و در نهایت ایشان را به صورت مظلومانه به شهادت برساند.

وی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) الگوهای جاودانه هستند اظهار کرد: کسی که آن بزرگواران را الگو قرار می دهد، باید در همه شئون زندگی اش بر اساس سبک و سیره اهل بیت (ع) رفتار کند.

خطیب حرم مطهر رضوی ابراز کرد: تنها کسی می تواند در همه شئون زندگی از جمله زمینه های دینی، اخلاقی، سیاسی و ... الگوی ما باشد که خودش معصوم و عاری از هرگونه خطا و اشتباهی باشد چنین فردی میزان اعمال است و ما می توانیم همه اعمال خود را بر اساس اعمال او بسنجیم.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی بیان کرد: ائمه معصومین(ع)الگوهای تمام عیار و جاودانه در هر زمان و هر مکانی هستند و یکی از حربه های دشمن برای مبارزه با اسلام این است که الگوهایی غیر از معصومین(ع) به ما معرفی کند و با این دلیل که اهل بیت(ع) در گذر زمان و بعد از گذشت هزار و چهارصد سال نقش خود را به عنوان الگو از دست داده اند می خواهند ما را از معارف اهل بیت(ع) و سبک و سیره آن بزرگواران دور کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha