دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
آیت الله علماءء در آیین تجلیل از پرفسور شمسی پور استاد شیمی دانشگاه رازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در آیین تجلیل از پرفسور شمسی پور استاد شیمی دانشگاه رازی، گفت: پرفسور شمسی پور مایه افتخار علمی ایران است که آوازه جهانی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، امروز در آیین تجلیل از خدمات علمی پرفسور شمسی پور، استاد شیمی دانشگاه رازی که با حضور دکتر زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری، برگزار شد، گفت: علم و دانش به عنوان موهبی الهی است.

امام جمعه کرمانشاه با تجلی از ساحت علم و مقام عالم گفت: علم به واسطه زنده بودن همیشه حرف برای گفتن دارد و ساحت عالم همیشه پابرجا و مقتدر است، لذا می بینیم برای دانش و دانشمند حساب ویژه باز کرده؛ تمام این ساحت ها در حوزه های متنوع آیات، روایات و حتی ادعیه به خوبی متجلی شده است.

آیت الله علما با اشاره به اینکه علم و دانش موهبتی است که هیچگاه فراموش نمی شود، گفت: ما مفاخر فرهنگی و علمی بزرگی ، مثل «سردار کابلی» یک نابغه بود که در همین استان رشد و بالندگی یافته بود، لذا نباید شخصیت ها را هیچگاه فراموش نکنیم و همواره در تکریم، تجلیل و معرفی آن ها بکوشیم.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: اسلام همواره قدردان علم و عالم می باشد. نمونه اش تربیت بزرگترین دانشمندان جهان در اسلام است.

وی با استناد به فرمایشات حضرت علی(ع) پیرامون اهمیت علم تصریح کرد: علی (ع) می فرمایند« برتری و فضل انسان ها به علم و عقلانیت است، نه به اموال و طایفه آن هاست.

در ادامه کلام حضرت که می فرمایند: علم و عالم گنج هستند، لذا پرفسور شمسی پور حیات دارد، موثر است، فرهنگ ساز است، زیرا حسب فرمایش حضرت، علم همه ما را به جلو می‌برد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار کرد: اگر امروز از مقام و شخصیت پرفسور شمسی پور تجلیل می شود، به واسطه مرتبه عالمی اوست و احاطه ایشان به علم و دانش است، زیرا اسلام همه چیز را برای ما آماده کرده و مهیا نموده، ما باید استفاده کنیم.

در ادامه این همایش لوح تقدیر و تحسین آیت الله علما که از طرف مردم، علما و حوزه های علمیه تهیه شده بود، به پرفسور شمسی پور اهدا شد.

«پرفسور شمسی پور» افتخار علمی ایران آوازه جهانی دارد

«پرفسور شمسی پور» افتخار علمی ایران آوازه جهانی دارد

«پرفسور شمسی پور» افتخار علمی ایران آوازه جهانی دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha