یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه مبلغان هجرت حوزه علمیه استان یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه یزد، گفت: نه تنها بر پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) اعمال ما عرضه می‌شود بلکه همین الان اعمال ما را می‌بینند و شاهد و ناظر اعمال ما هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، اولین جلسه مبلغین هجرت حوزه علمیه استان یزد رور گذشته در دفتر مدیریت حوزه علمیه واقع در مدرسه علمیه عبدالرحیم خان برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام حسینی‌پور معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان یزد به بیان گزارشی پیرامون طرح‌ها و فعالیت‌های انجام شده در عرصه تبلیغ پرداخت و از شاخصه‌هایی که یک مبلغ موفق باید در عرصه فعالیت‌های تبلیغی داشته باشد، سخن گفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در ادامه این جلسه ضمن پاسخ به سؤالات مبلغین و دریافت پیشنهادات و نقطه نظرات، با مبلغین حاضر در این جلسه به گفت‌وگو پرداخت.

مدیر حوزه علمیه یزد، با اشاره به آیه ۱۰۵ سوره مبارکه توبه (وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَی اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ ۖ وَسَتُرَدُّونَ إِلَیٰ عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ، و بگو که هر عملی کنید خدا آن عمل را می‌بیند و هم رسول و مؤمنان بر آن آگاه می‌شوند، آن گاه به سوی خدایی که دانای عوالم غیب و شهود است بازگردانیده شوید و او شما را به کردارتان واقف سازد)، اظهار داشت: روایتی از امام رضا (ع) وجود دارد که شخصی خدمت حضرت آمد و عرض کرد: برای من و خانواده‌ام دعا کنید، امام فرمودند: مگر غیر از این است که ما برای شما همیشه دعا می‌کنیم؟ سپس امام رضا(ع) فرمودند، هر روز و شب اعمال شما بر ما عرضه می‌شود.

وی افزود: شخصی به نام سماعه از امام صادق(ع) نقل می‌کند که حضرت فرمودند: چرا پیغمبر(ص) را اذیت می‌کنید!؟ کسی بلند شد و گفت: چطور پیامبر(ص) را اذیت می‌کنیم در حالی که چندین سال است پیامبر(ص) به شهادت رسیده‌اند و در بین ما نیستند و حضرت فرمودند: اعمال شما بر رسول خدا(ص) عرضه می‌شود و وقتی در اعمالتان گناهی وجود داشته باشد موجب آزار و اذیت پیامبر اکرم(ص) می‌شود، سپس امام صادق(ع) فرمودند: با انجام عمل صالح، پیامبر(ص) را خوشحال کنید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس، با با اشاره به واژه (سَتُرَدُّونَ) در آیه ۱۰۵ سوره مبارکه توبه، خاطرنشان کرد: نه تنها اعمال ما عرضه می‌شود بلکه همین الان اعمال ما را می‌بینند و شاهد و ناظر اعمال ما هستند.

وی تصریح کرد: در ذیل این آیه و پیرامون این مطلب احادیث زیادی وارد شده، از جمله حدیثی که شخصی در یک روز جمعه که امیرالمؤمنین(ع) نماز جمعه را می‌خواندند، به جهت سردردی که یرای این شخص به‌وجود آمده بود، مردد شد که آیا به نماز جمعه بروم یا نروم!؟ که در نهایت به نماز جمعه رفت.

وی ادامه داد: این شخص در بین نماز جمعه به دلیل اینکه سردردش ادامه دار بود با خود مردد بود که به منزل برگردم یا بمانم!؟ با همین فکر تا آخر نماز جمعه حضور داشت و وقتی نماز جمعه تمام شد و در حال برگشتن بود، حضرت امیر(ع) او را دید و فرمودند: حالت چطور است آیا خوب شده‌ای؟، این شخص با تعجب که در مورد سردردم با احدی صحبت نکرده‌ام، ولی حضرت چگونه متوجه شده، عرض کرد: شما متوجه شدید!؟ و علی(ع) فرمودند: آن زمان که در خانه بودی و سردرد شدی و شک داشتی که به نماز جمعه بیایی یا نه و نیز وقتی که در نماز جمعه مردد بودی که بروی یا بمانی، من نسبت به این مطالب آگاه بوده و تو را می‌دیدم.

وی خاطرنشان کرد: آن شخص گفت: آیا شما فقط ما که در مسجد کوفه هستیم را می‌بینید و آگاهی دارید؟ و حضرت فرمودند: خیر، همه مؤمنین در هر کجا که باشند ما نسبت به اعمالشان آگاهیم و وقتی آنها ناراحت می‌شوند ما نیز ناراحت و همچنین وقتی خوشحال می‌شوند ما نیز خوشحال می‌شویم.

حجت الاسلام و المسلمین شمس با تأکید بر این مطلب که مطمئنا کار شما مبلغین که همان ارتباط با مردم و هدایت آنهاست، از جمله بهترین اعمالیست که به رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) عرضه و موجب خشنودی ایشان می‌شود، اظهار کرد: به‌خاطر نعمت تبلیغ دین مبین اسلام و مذهب حقه شیعه که ذات اقدس الهی به شما عطا کرده، همیشه و در همه جا سپاسگزار و شاکر خداوند باشید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha