شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
دهه کرامت

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) بندرعباس گفت: با ورود حضرت معصومه(س) در قم تحول عظیمی شکل گرفت.

خانم زینب عطاءاللهی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان بیان کرد: مرحوم سید محمود مرعشی نجفی ختم معتبری تا چهل شب انتخاب کرد تا محل قبر شریف حضرت زهرا (سلام الله علیها)‌ به او نشان داده شود که پس از پایان ختم و توسل بسیار در عالم رویا امام صادق (علیه السلام) قبر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در قم را به او نشان دادند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) تجلی قبر شریف حضرت زهرا (سلام الله علیها)‌ است، تصریح کرد:‌ آیت الله العظمی مرعشی نجفی نزدیک به ۶۰ سال به سفارش پدرشان اول زائر حرم حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بود.

عطاءاللهی با اشاره به اینکه اولین فرزند دختر امام موسی کاظم (علیه السلام) حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) مشهور به معصومه و کریمه اهل بیت (علیهم السلام) است، اظهار کرد: حضرت معصومه (سلام الله علیها)‌ منشاء کرامت و عنایت در حق انسان ها بوده که به جهت دفاع و پاسداری از خط امامت به این لقب مشهور شدند.

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) بندرعباس با استناد به روایت امام رضا (علیه السلام) مبنی بر اینکه «هر کس معصومه را در قم زیارت کند، گویا مرا زیارت کرده است»، اظهار داشت: اهمیت مقام و شخصیت حضرت معصومه (سلام الله علیها)‌ با توجه به سخنان ائمه معصومین (علیهم السلام) که زیارت ایشان را سفارش کرده و بهشت را برای آن تضمین کرده اند، روشن می شود.

وی با اشاره به اینکه‌ حضرت معصومه (سلام الله علیها)‌ تحت تعلیم امام موسی کاظم (علیه السلام) بزرگ شد و زمانی که امام در زندان بودند، تحت نظر و اشراف و تربیت امام رضا (علیه السلام)‌بود، ادامه داد: منزلت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) به قدری زیاد است که برای بزرگان دینی جزء توسلات محسوب می شد تا جایی که ملاصدرا هر گاه با پیچیدگی های علمی برخورد می کردند به حرم آمده دو رکعت نماز خوانده و مشکل شان حل می شد.

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) بندرعباس با اشاره به اینکه با ورود حضرت معصومه (سلام الله علیها) تحول عظیمی در شهر مقدس قم شکل گرفت، افزود: انقلاب اسلامی پیروزی و مقاومت های خود را از دعا و وجود پر برکت حضرت معصومه (سلام الله علیها)‌ در قم دارد.

خانم عطاء اللهی بیان کرد: حضرت معصومه (سلام الله علیها) با هدف خنثی کردن توطئه مامون در مورد ولایتعهدی امام رضا (علیه السلام) و دفاع از مقام ولایت، امامت و روشنگری و بصیرت از مدینه به سمت مرو حرکت کرده و در طول مسیر به بیان مواضع بر حق خود پرداخت.

استاد حوزه خواهران به ویژگی های ممتاز حضرت معصومه (سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت:‌ فعالیت های علمی، سیاسی و اجتماعی، عفت و نجابت و پایبندی به خانواده، ولایت پذیری و صبر و امیدواری از شاخصه های برجسته حضرت معصومه (سلام الله علیها) است که تنها زیارت ایشان از ناحیه معصوم آمده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha