سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 1088635
۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ حجت الاسلام پُردل گفت: همه باید در زمینه ترویج کتابخوانی یا نشر علم تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، اولین جلسه انجمن کتابخانه عمومی بخش شبانکاره در سال ۱۴۰۲ به ریاست حسینی بخشدار و با حضور حجت الاسلام پردل امام جمعه با موضوع دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی بعدازظهر امروز برگزار شد.

حجت الاسلام محمد پُردل امام جمعه شبانکاره گفت: اهمیت به کتاب و کتابخوانی یکی از اساسی ترین نیازهای روز جامعه به خصوص در قشر تحصیلکرده است.

وب افزود: مسئولیت کسانی که با علم سر و کار دارند در زمینه گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه بیشتر است و همگی می بایست در زمینه ترویج کتابخوانی یا نشر علم تلاش کنیم.

حسینی بخشدار شبانکاره ضمن تشکر از فعالیت های ارزنده مسئول کتابخانه عمومی شبانکاره، جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصتی کم نظیر برای تقویت فرهنگ مطالعه در میان اقشار مختلف دانست و افزود: استفاده از تمامی ظرفیت ها، فضای مجازی، همکاری مسئولان و ادارات بخش به منظور تسهیل مشارکت اقشار مختلف در جشنواره کتابخوانی رضوی ضروری است و در راستای ترویج فرهنگ مطالعه خواستار برگزاری مسابقات کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان شد.

وی بیان کرد: با توجه به اهدای زمین به زودی شاهد احداث دومین کتابخانه روستایی بخش در روستای دهداران سفلی خواهیم بود.

طیبه زارع مسئول کتابخانه عمومی بخش شبانکاره گزارشی از فعالیت های کتابخانه عمومی اعم از فضای کتابخانه، منابع، برگزاری نشست های کتابخوان، مسابقات فرهنگی، کلاس هاو کارگاه های آموزشی، برگزاری مراسمات ملی و مذهبی ارائه داد.

وی به تشریح عناوین موضوعی و بخش های متنوع دوازدهمین دوره جشنواره رضوی پرداخت و گفت: این جشنواره در 2 بخش کتابخوانی و هنری درحال برگزاری است و افراد علاقه مند می تواند به صورت فردی، گروهی و خانوادگی در آن شرکت کنند.

عباسی رئیس اداره کتابخانه‌ها ی دشتستان هم گفت: علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره کتابخوانی رضوی به آدرس www.samakpl.ir از ویژگی های آن مطلع شوند و در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha