جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی حیدری

حوزه / حجت‌الاسلام حیدری از تمدید مهلت ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تا ۳۱ خردادماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی حیدری، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز، در جمع طلاب مدارس علمیه بجنورد، با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، اظهار داشت: ثبت‌نام برای ورود و تحصیل در حوزه‌های علمیه خراسان شمالی که از ۲۵ بهمن‌ماه سال گذشته آغازشده بود تا ۳۱ خردادماه سال جاری ادامه دارد.

وی با اشاره به سطح تحصیلات طلاب برای ورود به مدارس علمیه استان، افزود: در این دوره داوطلبان مقطع سیکل و دیپلم در حوزه‌های علمیه استان پذیرش می‌شوند.

حجت‌الاسلام حیدری اضافه کرد: در سال جاری داوطلبانی که هم‌اکنون در پایه هشتم در حال تحصیل هستند هم می‌توانند در حوزه‌های علمیه ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به حذف آزمون اولیه برای ورود داوطلبان به حوزه علمیه، ادامه داد: در این دوره داوطلبان پس از ثبت‌نام بدون گذراندن آزمون اولیه به مصاحبه دعوت می‌شوند.

حجت‌الاسلام حیدری تصریح کرد: داوطلبان پس از مصاحبه و گذراندن دوره‌های تثبیتی ۴۵ روزه در آزمون ارزیابی کتبی شرکت می‌کنند و در نهایت بعد از کسب نمره لازم و انجام پایش می‌توانند در حوزه علمیه تحصیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: مصاحبه برای ورود به مدارس علمیه استان هم بر اساس معیارهای جداگانه و سطح تحصیلاتی داوطلبان و آگاهی و اطلاعات آن‌ها و توسط مسئولان مربوطه انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام حیدری در ادامه، افزود: طبق پایش‌های صورت گرفته درمجموع یک هزار و ۵۰۰ طلبه در ۱۵ مدرسه علمیه استان شامل ۹ مدرسه علمیه برادران و ۶ مدرسه علمیه خواهران با استفاده از ظرفیت ۱۷۰ استاد اعزامی و حق‌التدریس تحصیل می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: عدم وجود سطح عالی حوزه در استان طی سال‌های گذشته یک خلأ و دغدغه مسئولان مربوطه بود که خوشبختانه با تلاش و مساعدت همکاران هم‌اکنون این مهم با ۷۰ مخاطب در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha