جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تراشیون

حوزه/ کارشناس تربیت کودک و خانواده در سخنانی به تشریح عوامل مهم در صفا و صمیمیت در خانواده و مهرورزی بین زوجین پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون در اولین اجتماع خانوادگی خادمیاران رضوی کانون‌های عمومی استان قم که با مشارکت نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی قم در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران، اهمیت مسأله خانواده را مورد توجه قرار داد و افزود: کانون خانواده و تضعیف این نهاد ارزشمند جزو توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان و به تعبیر دیگری شیطان و معاندان با دین و معنویت است.

این استاد مشاور با بیان اینکه باید صمیمیت، صفا و مهرورزی زوجین به مسئله خانواده نگاه ویژه‌ای صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: برای اینکه یک خانواده پایدار و سالم بماند، باید مراقب این نهاد مقدس از همه جوانب بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون با تاکید بر اینکه خدمت بی منت در خانواده از عوامل مهم در استحکام و پایداری نهاد خانواده است، اضافه کرد: خدمت زن و شوهر با یک دیگر باید با روی خوش و مهربانی و به دور از هرگونه تلخی و ترش‌رویی باشد.

کارشناس تربیت کودک و خانواده ادامه داد: مودت، رحمت و مهرورزی از پایه‌های مهم دیگر در پایداری نهاد خانواده است، زن و شوهر در مسئله مودت و مهرورزی نباید بخل بخرج دهند بلکه باید تمام محبت و عاطفه خود را برای یک دیگر بکار ببرند.

وی، ایجاد آرامش و سکون را از وظایف مهم زن و شوهر در قبال هم یادکرد و اظهار داشت: مراقبت از زبان و خودداری از سخنان زننده، توهین آمیز و همراه با دلخوری از مهمترین عوامل در حفظ عشق و علاقه‌ در خانواده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha