شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1089678
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
همایش جوانی جمعیت به همت مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش

همایش جوانی جمعیت با سخنرانی دبیر ستاد راهبری جمعیت و خانواده حوزه های علمیه و  حضور جمعی از بانوان و طلاب به همت مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش در حرم مطهر حضرت دانیال نبی (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، همایش جوانی جمعیت با سخنرانی حجت الاسلام رسول ساکی، دبیر ستاد راهبری جمعیت و خانواده حوزه های علمیه و حضور مسئولین و کارکنان بهداشت، امور بانوان در فرمانداری، کارکنان آموزش و پرورش، مادران سطح شهر و حضور بسیاری از طلاب در حرم مطهر حضرت دانیال نبی (ع) به همت مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام ساکی در خصوص اجرایی کردن افزایش جمعیت، گفت: برای افزایش جمعیت باید به دنبال راه اندازی و فعال کردن مجموعه های مردمی و حلقه های میانی خودجوش باشیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در پیشبرد این مسئله به دنبال جوان مومن انقلابی متدین که فقط در ماه مبارک رمضان یا در سیل و کرونا فعالیت کند، نیستند، بلکه به دنبال جوان مومن انقلابی متدینی است که مستمرا فعالیت داشته باشد و با پیگیری، آحاد مردم را به میدان بیاورد.

حجت الاسلام ساکی درباره وظایف طلاب در این زمینه، بیان کرد، طلاب منبری و سخنران باید درباره ساحتی که به واسطه آن خانواده آسیب می بیند؛ یعنی از آسیبی که والدین به واسطه تک فرزندی می بینند و آسیبی که خود فرزند از تک فرزند بودن در خانواده می بیند برای مردم بازگو و تبیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی حدود ۵۵ کشور علیه ایران بود و بیش از ۲۳۰ هزار نفر شهید دادیم. اما امروزه در این جنگ جدید در یک سال بدون حضور دشمن ۳۵۰ هزار قتل انجام دادیم و آن هم سقط جنین هایی بود که پدر و مادر باعث آن بودند.

دبیر ستاد راهبری جمعیت و خانواده حوزه های علمیه صحبت در دو مسأله در ارتباط با خانواده ها را ضروری دانست و گفت: مسأله اول قتل جنین مسأله دوم کم فرزندی و تک فرزندی است.

حجت الاسلام ساکی درباره آسیب های کم فرزندی و تک فرزندی در خانواده ها، بیان کرد: بچه تک فرزند، کودکی را درک نمی‌کند همیشه با دو بزرگسال زندگی می کند. تربیت بچه با مشکل مواجه می شود؛ زیرا وقتی تعداد بچه ها زیاد باشد، تربیت آنها راحت تر است.

وی ادامه داد: بچه تک فرزند، ظاهر و قیافه او خوب و مرتب است، اما در باطن بچه منزوی، افسرده یا از لحاظ روحی و روانی مریض است. بچه تک فرزند به جای همبازی با کودک همبازی رسانه دارد. عدم اعتماد به نفس و یا اعتماد به نفس بیش از حد از دیگر آسیب های کم فرزندی و تک فرزندی در خانواده ها است.

دبیر ستاد راهبری جمعیت و خانواده حوزه های علمیه به بیان آسیب هایی که والدین از کم فرزندی یا تک فرزندی می بینند، پرداخت و افزود: این نوع پدر و مادرها عموما زودتر به سنی می رسند که به اصطلاح به آن سندروم آشیانه خالی می گویند، یعنی وقتی بچه ازدواج می کند و یا از پدر و مادر جدا شود، پدر و مادر در سن جوانی برایشان سندروم آشیانه خالی پیش می آید، یعنی زمانی که هنوز به سالمندی نرسیده اند. لذا تفاوت بسیاری بین تک فرزند و کسانی که چند فرزند دارند، وجود دارد.

در پایان همایش جوانی جمعیت به چند نفر از طلاب و مادران سطح شهرستان شوش به عنوان مادر نمونه، دارای چهار فرزند و فعال فرهنگی هدایایی تقدیم شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سلمان IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    0 0
    با سلام وخسته نباشید بنده دارای سه فرزند هستم که برای زمین ثبت نام کردم هنوز چیزی دستگیرم نشده حتی وام فرزند آوری هم دستگیرم نشد درحالی که فرزندسومم اسفد 1400 به دنیا آمد به نظربنده یکی از عوامل کم توجهی خانواده ها به فرزند وازدواج سرگردان کردن و دروغهایی که از طرف مسئولان نصیب مردم شده است پرو ژه جوانی جمعیت نه تنها از طرف مسئولان به نتیجه نمی‌رسد بلکه مردم رو نسبت به آنها بی اعتماد می‌کند ویا نسبت به فرمایشات رهبری کم می‌کنند فقط وفقط باعث وبانی این امر خود مسئولین است