دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر| جلسه جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام عصر(عج) از وجود حدود هزار نسخه خطی، ۳ هزار کتاب چاپ سنگی و حدود ۴۰ هزار کتاب چاپی در این کتابخانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد برکت ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز که در مدرسه علمیه امام عصر(عج) شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه مدرسه علمیه امام عصر(عج) در سال ۵۲ پس از اینکه مرحوم آیت الله محلاتی از تبعید آمدند تاسیس شده است، اظهار کرد: این مدرسه در گذشته خانه ای بوده که اگر بهائیت می خرید به طرح جامع آنان تبدیل می شد، اما مرحوم آیت الله محلاتی این خانه را خریداری و طرح بهائیت را خنثی می کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: مدرسه علمیه امام عصر(عج) از منویات و آثار مرحوم آیت الله شیخ مجد الدین محلاتی با حمایت پدر ایشان مرحوم آیت الله حاج شیخ بهاالدین محلاتی است که سنگ بنای آن در تاریخ هزار و ۳۵۲ نهاده شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام عصر(عج) وجود کتابخانه را یکی از ویژگی های این مدرسه برشمرد و تصریح کرد: کتابخانه مدرسه علمیه در سال هزار و ۳۶۵ که مخزن آماده شده کتاب های اولیه کتاب های شخصی مرحوم آیت الله مجد الدین محلاتی بوده سپس به تدریج کتاب خریداری شده، علما و افراد نیز کتاب اهدا کرده اند همچنین کتابخانه های علما نیز به این مکان آمده است ازجمله آن مجموعه چهار و پنج هزار جلدی مرحوم صدرالدین محلاتی از نویسندگان و ادبای شیراز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه مدرسه علمیه امام عصر(عج) دارای هزار نسخه خطی و ۳ هزار کتاب چاپ نسخه سنگی و حدود ۴۰ هزار کتاب چاپی در این کتابخانه وجود دارد، بسیاری از این کتاب های چاپی در کشور کم نسخه و عمدتا منابع رشته های علوم انسانی و معارف حوزوی هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha