دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حوزه خواهران یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: حوزه های علمیه باید ولایت فقیه را به زبان ساده و مستدل برای جوانان تبیین کنند و این زمان که ایام ارتحال حضرت امام (ره) است بهترین فرصت برای تبیین ولایت فقیه و معرفی شخصیت و راه پر افتخار امامین انقلاب است.

به گزارش خبرنگار حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگرشورکی ظهر امروز در چهارمین جلسه نشست شورای اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد در مدیریت استان که با حضور معاونین و کارکنان برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد، به روایتی از کتاب وسائل الشیعه ج ۱۸ ص ۸۳ از حضرت امام رضاعلیه السلام اشاره کرد و گفت: «عَنِ اَلرِّضَا عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: شِیعَتُنَا اَلْمُسَلِّمُونَ لِأَمْرِنَا اَلْآخِذُونَ بِقَوْلِنَا اَلْمُخَالِفُونَ لِأَعْدَائِنَا فَمَنْ لَمْ یَکُنْ کَذَلِکَ فَلَیْسَ مِنَّا»امام رضا علیه السلام فرمودند شیعیان ما کسانی هستند که تسلیم فرمان ما هستند و سخن ما را می گیرند و مخالفان دشمنان ما می باشند بنابر این کسی که چنین نباشد از ما نیست.

وی، افزود: در این روایت، سه ویژگی مهم برای شیعیان بیان شده است، اولین ویژگی شیعیان واقعی این که در مقابل امر ایشان تسلیم هستند و امر آنان را بدون چون و چرا اجراء می کنند، همان گونه که وقتی عده ای محضر امام صادق علیه السلام رسیدند و به حضرت عرض کردند چرا با وجود این همه شیعه قیام نمی کنید؟ حضرت به آن فرد فرمودند بلند شو و در آتش تنور قرار بگیر. آن مرد با تعجب سئوال کرد مگر چه خطایی از من سر زده است و در همان وقت یک نفر از شیعیان واقعی حضرت بر ایشان وارد شد و حضرت همین دستور را به او دادند، وی بدون هیچ سؤالی در تنور آتش رفت. حضرت به آن مرد که حاضر نشد در تنور آتش برود فرمودند اگر من به تعداد این گوسفندان یاور داشتم قیام می کردم آن شخص می گوید آن گله را شمردم ۱۷ عدد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با تأکید بر این که شیعیان واقعی کسانی هستند که در مقابل امر معصومین علیهم السلام با تمام وجود تسلیم هستند، ادامه داد: دومین ویژگی شیعیان واقعی این است که پذیرنده حرف امام خود هستند و سخن از کسی جز امام نمی گیرند و پای صحبت هر کسی نمی نشینند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی خاطرنشان کرد: ما امروزه شاهدیم رسانه های معاند اسلام به صورت گسترده علیه خدا و دین و اهل بیت(ع) سخن میگویند، بعضی هم که به زبان می گویند شیعه هستند همان سخن دشمن را می گیرند و تکرار می کنند و حرف دشمنان به راحتی در آنان اثر می کند و سخنان خدا و اهل بیت علیهم السلام را زیر پا می گذارند پس این گونه افراد را نمی توان شیعه واقعی نامید.

وی ادامه داد: سومین ویژگی شیعیان واقعی این است که با دشمنان اسلام و اهل بیت مخالفت می ورزند، امروزه شاهدیم کسانی که ادعای مسلمانی و شیعه بودن را دارند ولی با دشمنان اهل بیت مخالفتی ندارند و حتی بعضی بر حمایت کشورهایی سوگند می خورند که با اسلام و اهل بیت و انقلاب اسلامی مخالفند تا تابعیت آن کشورها را بگیرند در حالی که به کشور اسلامی خود پشت می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با تأکید بر این مطلب که حاکمیت ولایت فقیه استمرار راه پیامبر عظیم الشأن و ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید ولایت فقیه را به زبان ساده و مستدل برای جوانان تبیین کنند و این زمان که ایام ارتحال حضرت امام (ره) است بهترین زمان برای تبیین ولایت فقیه و معرفی شخصیت و راه پر افتخار امامین انقلاب اسلامی است.

در ادامه این جلسه هر کدام از معاونین به مسائل حوزه های علمیه استان اشاره کردند. این جلسه با چند مصوبه به پایان رسید.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha