جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
روایت فتح

حوزه/ در سالهای جنگ، آوینی که میدان تهاجم دشمن را یافته بود با مجموعه ی روایت فتح به بیان نکاتی می پرداخت که معمولا از دید چشم های عادی دور می ماند و دشمن نیز دوست نداشت مردم آن نکات را بدانند و بفهمند که جنگ و انقلاب چه گنجینه هایی برای مردم و کشور به ارمغان آورد.

خبرگزاری حوزه | رهبر انقلاب‌ در بیاناتی به مناسبت ۳۴ اُمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) فرمودند: "دشمن سعی می کند این مشکلات را ابزاری کند برای خاموشی کردن نور امید در دل جوان ها، در حالی که این ها عوارض قابل رفعی هستند."

حال که رهبر انقلاب ناامید کردن جوانان را، یکی از اهداف دشمن بیان کردند؛ به نظر امروز برای مقابله با این برنامه دشمن نیاز به یک روایت فتح دیگر و مرتضی آوینی دیگر باشد. چراکه ایشان فرمودند: "ما مشکلاتی داریم البته اما در مقابل آن حوادثی داریم پدیده هایی داریم که همه امید آفرین است. من به جوانان عزیزمان عرض می کنم دشمن نمیخواهد بگذارد که ما این پدید های امید آفرین را ببینیم. پدید های امید آفرین به مراتب بیشتر از مشکلات است" (۱۴۰۲/۰۳/۱۴)

در سالهای جنگ، آوینی که میدان تهاجم دشمن را یافته بود با مجموعه ی روایت فتح به بیان نکاتی می پرداخت که معمولا از دید چشم های عادی دور می ماند و دشمن نیز دوست نداشت مردم آن نکات را بدانند و بفهمند که جنگ و انقلاب چه گنجینه هایی برای مردم و کشور به ارمغان آورد.

امروز هم برای مقابله با تهاجم سنگین دشمن برای خاموش کردن شمع امید در دل جوانان، نیاز به آوینی دیگر است. کسی که به روایت هنرمندانه فتح های ۴۵ ساله ی انقلاب بپردازد و نشان دهد به نسل جوان، آنچه را که دشمن نمیخواهد...

اهمیت مسئله آنجایی مشخص می شود که گفتمان ناامیدی گاهی حتی در صحبت های متدینین و انقلابی ها هم شنیده می شود و این نشان از پیشروی بیماری نا امیدی در جامعه دارد. اثرات این بیماری را در کمرنگ‌شدن حضور مردم در انتخابات های اخیر می توان یافت. شاید بتوان گفت القای ناامیدی یکی‌از توپ های توپخانه ی دشمن است که رهبر انقلاب در مورد آن فرمود: "دشمن از همین حالا توپخانه خودش را به طرف این انتخابات روشن‌کرده. " (۱۴۰۲/۰۳/۱۴)

پس راه‌حل تشکیل گروه هایِ جهادیِ روایت فتح است. گروه های که منتظر صدا وسیما و بودجه و.... نیستند و آتش به اختیار در عرصه های گوناگون با زبان ها و ابزارهای مختلف به روایت فتح بپردازند و به دمیدن‌روح امید در کالبد جامعه کمک کنند.

سینا ناصری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha