جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نیروی دریایی سپاه

حوزه/ دریادار عباس غلامشاهی از پاسخ مثبت فرماندهی و کنترل تنگه هرمز منطقه یکم نیروی دریایی سپاه به درخواست کمک کشتی تجاری خارجی در تنگه هرمز و رفع نگرانی آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بندرعباس، دریادار دوم پاسدار عباس غلامشاهی، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه گفت: در بعد از ظهر شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۵ یک فروند کشتی تجاری با پرچم جزایر مارشال در هنگام ورود به تنگه هرمز بر روی کانال دریایی بین المللی ۱۶ درخواست کمک می کند که فرماندهی و کنترل تنگه هرمز سریعا با این کشتی تماس برقرار نموده و پس از بررسی درخواست و وضعیت منطقه، از حضور شناورهای سبک غیر نظامی در نزدیکی این شناور رفع نگرانی و ابهام گردید.

وی بیان داشت : فرماندهی و کنترل تنگه هرمز به محض درخواست کمک کشتی تجاری، با کاپیتان کشتی مذکور ارتباط رادیویی برقرار نموده و موضوع کمک را جویا می شود که کاپیتان کشتی اعلام می دارد: سه فروند قایق سبک کوچک غیر نظامی در فاصله چندمایلی از کشتی مشاهده نموده و نگران مزاحمت آنها برای خود می باشد .

سردار غلامشاهی افزود : متعاقبا با همکاری و تعامل با کشور همسایه(به دلیل قرار گرفتن موقعیت کشتی در آب های سرزمینی آن کشور )، پس از بررسی و حضور میدانی ، نگرانی کاپیتان کشتی رفع و او نیز با تشکر و اطمینان خاطر به مسیر دریانوردی خود ادامه می دهد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: موضوع تامین امنیت،امداد رسانی و پاسخ به موقع به درخواست کمک شناورها و کشتی های در حال تردد در تنگه هرمز و خلیج فارس امری همیشگی بوده و تازگی نداشته است و قطعا هم ادامه خواهد داشت .

وی در ادامه گفت :متأسفانه رسانه های معاند به صورت غیر حرفه ای و بدون پای بندی به اخلاق رسانه ای، به ایجاد فضای نا امنی دامن زده و با انتشار اخبار کذب در پی توجیه حضور نامشروع و غیر موجّه کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس ، هستند .

دریادار دوم غلامشاهی با اشاره به رصد لحظه ای و همه جانبه تحرکات شناورهای فرامنطقه ای، در منطقه ماموریتی نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: در موقعیت درخواست کمک کشتی تجاری ، هیچ شناور فرامنطقه ای حضور نداشته و اعلام این ادعا کذب محض بوده و موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه حفظ امنیت خلیج فارس بر عهده کشورهای این منطقه می باشد همواره مورد تأکید قرار گرفته است ، زیرا توان و ظرفیت کشورهای حوزه جغرافیایی خلیج فارس به گونه ای است که می توانند با همکاری همدیگر ، امنیت پایدار در خلیج فارس را برقرار کنند و هیچ نیازی به حضور کشورهای بیگانه در منطقه ندارند .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha