سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
علی ثمری

حوزه/ حجت الاسلام ثمری در محفل اُنس و معرفت که در گرامیداشت ۱۵ خرداد در مدینه برگزار شد، با اشاره به اینکه آرزوی امام خمینی(ره) با وقوع انقلاب اسلامی محقق شد، تصریح کرد: پس از انقلاب افراد بزرگی در مکتب امام خمینی (ره) پرورش یافتند و در زمره شهیدان انقلاب قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی ثمری، در محفل انس و معرفت زائران ایرانی که شامگاه روز یکشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی در بزرگداشت مناسبت ۱۵ خرداد در مدینه منوره برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای این قیام خونین گفت: یکی از این افراد، شهید سعیدی بود که به طرز فجیعی شکنجه شد و به شهادت رسید ولی وی که علاقه و ارادت خاصی نسبت به حضرت امام خمینی (ره) داشت از آرمانهای امام دست برنداشت.

وی با بیان جمله‌ای از این طلایه‌دار جهاد و شهادت گفت: ایشان معتقد بود که دشمن امام خمینی(ره)، ‌کافر است و بر مبنای همین اعتقاد تا آخرین لحظه از اهداف نهضت ۱۵ خرداد جدا نشد.

سخنران بعثه مقام معظم رهبری به تلاش دشمن برای دور کردن مردم از انقلاب اشاره کرد و با بیان فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند وضعیتی که در دهه ۶۰ داشتیم به مراتب از شرایط امروز بدتر بود اما به لطف خدا توانستیم این گردنه‌ها را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: ۱۸ کشور در دفاع مقدس به صورت مستقیم به کمک صدام آمدند و انواع سلاح‌ها را در اختیارش قرار دادند؛ کشورهایی مانند آلمان و فرانسه که دم از حقوق بشر می‌زنند دست به دست هم دادند تا این نظام مقدس نباشد اما امام خمینی (ره) با تکیه به خدا و ملت کاری کرد که آن سالها تبدیل به دفاع مقدس شد.

آرزوی امام خمینی(ره) با وقوع انقلاب اسلامی محقق شد

حجت الاسلام ثمری در ادامه خاطره ای از امام خمینی (ره) نقل کرد و گفت: در دهه ۲۰ در مقطعی آیت‌الله گلپایگانی با امام راحل هم حجره بودند. ایشان تعریف کرده بود که امام هر روز بعد از نماز صبح تا طلوع آفتاب متوسل به اهل بیت می‌شدند و گریه می‌کردند. یک روز از امام سوال کرده بودند که چرا هر روز این کار را انجام می‌دهید. امام گفته بود که یکی از آرزوهای من این است که از غربت مادرم حضرت زهرا(س) دفاع کنم و بتوانم مسیر و یاد مادرم را زنده و احیا کنم.

وی با اشاره به اینکه این آرزوی امام با وقوع انقلاب اسلامی محقق شد، افزود: پس از انقلاب و در ۸ سال دفاع مقدس افراد بزرگی در مکتب امام خمینی (ره) پرورش یافتند و در زمره شهیدان انقلاب قرار گرفتند.

حجت الاسلام ثمری خاطرنشان کرد: امروز به تاسی از جریان ۱۵ خرداد در کشورهای منطقه، جریان‌های زینبیون، ‌فاطمیون، ‌حیدریون و حزب‌الله شکل گرفته و پیروان این مکتب روز به روز بیشتر می شوند.

وی تأکید کرد: امروز درحالی انقلاب اسلامی صادر شده است که فریاد کلیسا بلند است به داد جوانها برسید چرا که شاید در بیست سال آینده خبری از جوانها در کلیسا نباشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha